Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ göra en bench med fraps i en runda i ultra på Caspian Border med ett gtx 680? Funderar på att köpa det men vore kul att veta om man kommer kunna höja från high som jag kör idag (köper inte endast för bf3).

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Kan någon vänlig själ göra en bench med fraps i en runda i ultra på Caspian Border med ett gtx 680? Funderar på att köpa det men vore kul att veta om man kommer kunna höja från high som jag kör idag (köper inte endast för bf3).

Ja kan göra detta nån gång under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Ja körde precis en runda på casp, tror de va 35-40 pers på servern. Snittade 64 i FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiztor:

Ja körde precis en runda på casp, tror de va 35-40 pers på servern. Snittade 64 i FPS.

Allt på ultra? Vilken AA inställning?
Tackar så mycket för att du kollade

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Allt på ultra, AA vet jag ej. Kan kolla detta senare, måste plugga lite nu.

Permalänk

Grafikinställningar på high med hög FPS > Grafikinställningar på ultra med låg FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Upptäckte att precis allt var inte på ULTRA, men mkt. Lägger upp en bild så du ser exakt vad ja kör med

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiztor:

Upptäckte att precis allt var inte på ULTRA, men mkt. Lägger upp en bild så du ser exakt vad ja kör med
http://i40.tinypic.com/vi1ea.jpg

Iofs bara aa som inte var max. Verkar som att det går att köra på ultra om man stänger av aa utan problem.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av wiztor:

Hej!

Jag skall precis som många andra bygga en ny rigg för att kunna lira BF3!

Jag vänder mig nu till dig som har en kraftfull gamingmaskin och undrar kort och gott ifall det är värt att satsa på en dator som klarar BF3 i ultra med fps 40+? Är det så stor skillnad mellan High och Ultra?

/ Victor

Nej, men det är värt att köpa samma dator som klarar high i 60+ fps

Permalänk

Jag har ett 6870 Overclockat till 950 MHz, och jag kan spela i 1080p på ultra, dock utan vidare kantutjämning, och i runt 35-45 fps, men det går! Fast jag spelar dock på high, eftersom 60fps är skönare än 35, och så stor skillnad är det inte imo.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Mitt 560 ti klarar bf3 på ultra med vissa nerskalningar på kantutjämning och filter. Den kan köra det på 40-55 fps och det funkar skit bra för mig, För övrigt så har jag en AMD phenom II x4 960t (upplåst till 6 kärnor) och 16gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jag har ett 6870 Overclockat till 950 MHz, och jag kan spela i 1080p på ultra, dock utan vidare kantutjämning, och i runt 35-45 fps, men det går! Fast jag spelar dock på high, eftersom 60fps är skönare än 35, och så stor skillnad är det inte imo.

du menar 50 är skönare en 35-45.

Permalänk
Skrivet av simme300:

du menar 50 är skönare en 35-45.

Och vad menar du med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

kör medium och ser egentligen ingen stor skillnad på det och högre inställningar förutom väsentligt lägre frames

det enda viktiga skulle vara viewing distance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Och vad menar du med det?

Skickades från m.sweclockers.com

att du inte har 60fps på high med 6870.