Webhallen under all kritik.

Permalänk
Medlem

Webhallen under all kritik.

Hallå, jag behövde en ny laptop och hittade en jag blev intresserad utav hos Webhallen, beställde den förra veckan och ordern skickades iväg direkt, fick kolliid osv, men spårar jag paketet så står det fortfarande att Webhallen elektronisk förhands information mottagen, har stått så sedan mitten på förra veckan och har varigt i kontakt med Webhallen förra veckan samt denna veckan utan att få löst det, först när jag var i kontakt med dom fick jag svar först i går (måndag) med massa frågetecken om har jag verkligen inte fått min dator ännu?, jag svarade på mailet och berätta hur det låg till IGEN men fortfarande inte fått svar, ringde dom i förrgår berätta ännu en gång hur det låg till och dom förstog inte vad som hänt men skulle återkomma senast 17:00, ringde dom i går igen och samma svar, men ingen återkom, ska det verkligen vara så svårt få tag i Webhallen? samt att få rätsida på vart datorn tar vägen? den har ju uppenbarligen inte lämnat lagert enligt posten, behöver verkligen en laptop snarast, kan man få dom att anullera ordern fast den är såkallad skickad? jag har bett om det iallafall men dom vet inte hur dom ska lösa det och som sagt när dom inte svarar på mail eller ringer upp när dom säger det så står jag här i en dum situation, behöver en dator ska man våga gå köpa någon annan stans? eller risk för denna helt plötsligt om 1 månad dyker upp?

Ska aldrig beställa från Webhallen IGEN, kan dom inte ta hand om kunderna och svara och höra av sig när dom lovar det ska dom fan inte ha några kunder,
och även om det skulle vara Postens fel i detta fallet så skulle webhallen bara skickat en ny till mig och lösts det senare med posten.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Det ÄR antagligen postens fel, jag beställde en mus av dem och va med om precis samma grej.

Webhallen säger att varan är skickad, posten säger att varan inte är mottagen av dem, i slutändan visade det sig att den faktiskt fanns på mitt hämtställe även fast både personalen där och posten sa att den inte fanns där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Det ÄR antagligen postens fel, jag beställde en mus av dem och va med om precis samma grej.

Webhallen säger att varan är skickad, posten säger att varan inte är mottagen av dem, i slutändan visade det sig att den faktiskt fanns på mitt hämtställe även fast både personalen där och posten sa att den inte fanns där.

Det är mycket möjligt det är postens fel men detta vet ju inte jag? och jag som kund ska inte bli drabbad på detta sätt, utan då får ju webhallen agera gentemot posten och dra ut på det hur länge dom vill men skicka en ny direkt till mig, men dom gånger jag får tag i webhallen så vet dom ju inte vad som är fel? samma svar på mail och på telefon, och att dom ska återkomma men dom återkommer inte?

för skojs skull ska jag fråga mitt hämt ställe men jag tvivlar starkt på det då paketen scannas vid var överlämning så borde det kommit in i systemet att den var framme, samt att jag har inte fått någon avi eller sms.

Har varigt uteför detta en gång tidigare men då i från en annan Datorhandlare och enligt dom så tog dom det själva med posten och skicka en ny direkt till mig istället för jag inte skulle bli lidande.

återstår att se om jag hör något i dag annars får jag väl ringa IGEN

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Webhallen i ett nötskal. Vänligt och trevligt bemötande men det händer inte så mycket förrän man tjatat länge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Webhallen har en "egen medlem" här på swec, jag noterar honom den här tråden så kanske han kan ge vidare hjälp i ditt ärende. Lycka till och hoppas det löser sig!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Webhallen i ett nötskal. Vänligt och trevligt bemötande men det händer inte så mycket förrän man tjatat länge

Ja det är väldigt tråkigt och väldigt irriterande att man inte får någon respons dom öppnar telefonslussen 11:00 får ringa igen

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Webhallen har en "egen medlem" här på swec, jag noterar honom den här tråden så kanske han kan ge vidare hjälp i ditt ärende. Lycka till och hoppas det löser sig!

Tack så mycket, ja han kanske är lite mera humanare än dom andra man pratat/mailat med.

och för er som kanske vill dubbel kolla kolliid så är det: ***********SE [raderat av mod]

kanske något jag gör fel när jag skriver in det? vem vet

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Hallå, jag behövde en ny laptop och hittade en jag blev intresserad utav hos Webhallen, beställde den förra veckan och ordern skickades iväg direkt, fick kolliid osv, men spårar jag paketet så står det fortfarande att Webhallen elektronisk förhands information mottagen, har stått så sedan mitten på förra veckan och har varigt i kontakt med Webhallen förra veckan samt denna veckan utan att få löst det, först när jag var i kontakt med dom fick jag svar först i går (måndag) med massa frågetecken om har jag verkligen inte fått min dator ännu?, jag svarade på mailet och berätta hur det låg till IGEN men fortfarande inte fått svar, ringde dom i förrgår berätta ännu en gång hur det låg till och dom förstog inte vad som hänt men skulle återkomma senast 17:00, ringde dom i går igen och samma svar, men ingen återkom, ska det verkligen vara så svårt få tag i Webhallen? samt att få rätsida på vart datorn tar vägen? den har ju uppenbarligen inte lämnat lagert enligt posten, behöver verkligen en laptop snarast, kan man få dom att anullera ordern fast den är såkallad skickad? jag har bett om det iallafall men dom vet inte hur dom ska lösa det och som sagt när dom inte svarar på mail eller ringer upp när dom säger det så står jag här i en dum situation, behöver en dator ska man våga gå köpa någon annan stans? eller risk för denna helt plötsligt om 1 månad dyker upp?

Ska aldrig beställa från Webhallen IGEN, kan dom inte ta hand om kunderna och svara och höra av sig när dom lovar det ska dom fan inte ha några kunder,
och även om det skulle vara Postens fel i detta fallet så skulle webhallen bara skickat en ny till mig och lösts det senare med posten.

Såg nu på deras hemsida att den datorn jag har köpt har dom inte hemma på lager mera , i går hade dom 5 st och när jag beställde 6st, dumt av dom att inte reservera en till mig tack vare detta ;(.....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Tips, använd knappen "Citera flera" så slipper det bli x antal inlääg för varje person du svarar på, så blir det ett enda.

Du vet att man ser ditt namn, efternamn, hemadress och lite till via kollinummret, du bör fundera på om du verkligen vill låta de finnas tillgängligt, eller redigera bort det i din post. ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Tips, använd knappen "Citera flera" så slipper det bli x antal inlääg för varje person du svarar på, så blir det ett enda.

Du vet att man ser ditt namn, efternamn, hemadress och lite till via kollinummret, du bör fundera på om du verkligen vill låta de finnas tillgängligt, eller redigera bort det i din post. ^^

Hade inte en tanke på Citera flera men ska ha det i åtanke i framtiden.

Och angående mitt namn? Tack för upplysningen men mitt namn anser jag inte är någon fara att synas på nätet ;).... och inte i heller min adress, vi är alla väldigt synliga på nätet numera räcker med mitt namn så får du fram hur mycket som helst via eniro m.m kanske värre om mitt personnummer synts osv.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Gå till ditt närmaste Post-ombud där du brukar hämta ut paket, ge dem kollinummer och be dem kolla om de har fått ditt paket. Beroende på hur serviceinriktade de är så kan de leta lite snabbt, en bärbar datorn kan inte vara allt för svår att hitta. Kan vara värt en chansning...

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk

Vill bara säga att jag handlat mycket av webbhallen och aldrig haft något som helst problem med dom.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Gå till ditt närmaste Post-ombud där du brukar hämta ut paket, ge dem kollinummer och be dem kolla om de har fått ditt paket. Beroende på hur serviceinriktade de är så kan de leta lite snabbt, en bärbar datorn kan inte vara allt för svår att hitta. Kan vara värt en chansning...

Jag skall göra detta underdagen och se om dom i värstafall har den.

Skrivet av hjorten66:

Vill bara säga att jag handlat mycket av webbhallen och aldrig haft något som helst problem med dom.

Jag har inte iheller haft bekymmer med Webhallen tidigare men inte föränns man får bekymmer som det blir värre bekymmer tydligen, hoppas ingen annan får bekymmer men med min vetskap om hur jag blivit bemött så skulle det inte förvåna mig om andra blir lika mycket nonchalerade

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Same same, aldrig haft några problem med dem heller, men det är ju lätt att säga det så länge allt är frid och fröjd och man får det man beställt. Det är när någon kluddar till det som företagen får bekänna färg, och agnarna kan skiljas från vetet.

Det ska bli intressant att följa hur detta sköts från Webhallens sida, handlar rätt mycket där jag också.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Same same, aldrig haft några problem med dem heller, men det är ju lätt att säga det så länge allt är frid och fröjd och man får det man beställt. Det är när någon kluddar till det som företagen får bekänna färg, och agnarna kan skiljas från vetet.

Det ska bli intressant att följa hur detta sköts från Webhallens sida, handlar rätt mycket där jag också.

Jag fick svar i från Webhallen på mail nu precis men efter 6 arbetsdagar vet dom fortfarande inte vart paketet är och inte iheller kommit fram till en lösning,
detta skrev dom :

"Vi talades vid igår samt vid ett tidigare tillfälle gällande din dator.
De undersöker just nu vad som kan ha skett gällande leveransen. Jag ursäktar för det inträffade och vi gör så gott vi kan för att lokalisera vart det har gått fel.
Det kan ha skett hos posten då varan inte registreras som mottagen hos dem förrän vid första sorteringen.

Som ovan nämnt så jobbar vi för fullt med ditt ärende och vi ursäktar än en gång för förseningen och förvirringen.

Har du några ytterligare frågor är du välkommen att höra av dig.
Ha en bra dag!"

Jag själv har även varigt borta på mitt utlämningsställe och fick gå med in i rummet med paketen och det finns inte där.

Jag har väl inga stora förhoppningar om att få datorn eller att Webhallen ska göra rätt eller att få någon kompensation, jag tror bara dom kommer fram till att den försvunnigt med posten och dom tar bort ordern och ger tillbaka pengarna helt enkelt ;(......

Återkommer med info så fort jag vet något.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Jag fick svar i från Webhallen på mail nu precis men efter 6 arbetsdagar vet dom fortfarande inte vart paketet är och inte iheller kommit fram till en lösning,
detta skrev dom :

"Vi talades vid igår samt vid ett tidigare tillfälle gällande din dator.
De undersöker just nu vad som kan ha skett gällande leveransen. Jag ursäktar för det inträffade och vi gör så gott vi kan för att lokalisera vart det har gått fel.
Det kan ha skett hos posten då varan inte registreras som mottagen hos dem förrän vid första sorteringen.

Som ovan nämnt så jobbar vi för fullt med ditt ärende och vi ursäktar än en gång för förseningen och förvirringen.

Har du några ytterligare frågor är du välkommen att höra av dig.
Ha en bra dag!"

Jag själv har även varigt borta på mitt utlämningsställe och fick gå med in i rummet med paketen och det finns inte där.

Jag har väl inga stora förhoppningar om att få datorn eller att Webhallen ska göra rätt eller att få någon kompensation, jag tror bara dom kommer fram till att den försvunnigt med posten och dom tar bort ordern och ger tillbaka pengarna helt enkelt ;(......

Återkommer med info så fort jag vet något.

Påpeka lite fint att du kanske förväntar dig lite kompensation med tanke på problemen som uppstått. Är väl det minsta de kan göra när det tagit mer än en vecka att få leverans på en lagerförd produkt (oavsett om det är deras eller postens fel.. så är det med webhallen som du har avtal)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av kaput:

Haft en del problem, men tycker alltid de löst allt väldigt fint.
Varje gång jag haft problem, antingen defekt produkt eller saker som inte kommit har jag ringt dem. Alltid fått allt löst direkt i luren.

Om varan är defekt, beställer jag samma grej igen (så denna skickas ASAP) medan den skadade produkten skickas tillbaka via fraktsedel. Om jag inte fått en vara (hänt 3 gånger), har jag kontaktat dem efter 1 vecka och bett dem skicka en ny vara.

Enda som är jobbigt är 10-15min kötid i telefonen. De är även dåliga på snabba mail, tar i regel 3-7 dagar få svar. Känns som de inte har uppgraderat sin supportavdelning i och med sin expansion.

Permalänk
Medlem

Hade liknande strul med min dator (inte från webbhallen dock), inte ens posten själva visste var paketet var haha, men det kom fram till slut drygt 1 vecka efter det skulle. Det är garanterat posten som strular för dig med.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Webhallen är asbra! Iaf om man drar dit och hämtar grejerna Mycket trevlig personal och relativt bra priser.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Hade inte en tanke på Citera flera men ska ha det i åtanke i framtiden.

Och angående mitt namn? Tack för upplysningen men mitt namn anser jag inte är någon fara att synas på nätet ;).... och inte i heller min adress, vi är alla väldigt synliga på nätet numera räcker med mitt namn så får du fram hur mycket som helst via eniro m.m kanske värre om mitt personnummer synts osv.

Bara så du vet så kan man få fram ditt hela personnummer med hjälp av namn och address. Tog inte ens 1 minut för att få fram dina 4 sista siffror, alltid bättre att vara på den säkra sidan ;).

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Har inte haft problem med Webhallen, men jag irriterar mig på att man inte kan spåra sitt paket. Man kan bara se att beställningen behandlats...men får inget kollinummer.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Känns som det snart är dax att starta egen webbshop, jag som är lite service minded!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur ni alla orkade läsa hans post.
Bara första meningen innehöll 10 kommatecken och två frågetecken! Inte förrän det tredje frågetecknet avslutades meningen.

Småfel gör mig inget men det där var jobbigt att försöka läsa.

Permalänk
Entusiast

Det är Posten..Har haft ett j*vla strul med paket hela 2012, varenda paket har blivit försenat som jag har beställt förutom från Inet (Inet all the way!)
Och förra året när jag beställde en stationär dator tog det 1 MÅNAD innan jag fick den efter att den har åkt igenom de flesta länen i Sverige...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Jo Webhallen är inte så roliga för det mesta. Svårt att få tag på någon i tfn, man får sällan svar på mail etc.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Trist att du har dålig erfarenhet med Webhallen. Jag handlar i deras butik och har även beställt vid flertalet tillfällen över nätet (innan jag flyttade till Stockholm). Har aldrig varit med om strul, däremot har Posten ställt till det vid ett flertal tillfällen, tog 8 dagar från dess att det skickades innan det nådde mitt postombud, förklaringen jag fick var att det hade sorterats fel, åter till Dustin och sen ut igen. Hoppas det ordnar sig!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D 4,2GHz | Moderkort: ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI | Ram: 2x16 GB DDR5 Corsair 6000MHz | GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER EAGLE OC | Chassi: NZXT H5 Flow | PSU: Corsair RM750e | CPU Kylning: NZXT Kraken X63

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Har inte haft problem med Webhallen, men jag irriterar mig på att man inte kan spåra sitt paket. Man kan bara se att beställningen behandlats...men får inget kollinummer.

Vartenda paket jag har fått via dom har varit spårbara.
Däremot får man ju såklart inget spårningsnummer för spel och sådant, som skickas som ej spårbara brev.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Webhallen är värdelösa. Ångrade ett köp och det tog 24 dagar att få tillbaka mina pengar. Omöjligt att nå dom på både mail och telefon. Skräpföretag.

Inet is the shit!! Alltid leverans inom 24 timmar. Aldrig någonsin strul.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Webhallen är värdelösa. Ångrade ett köp och det tog 24 dagar att få tillbaka mina pengar. Omöjligt att nå dom på både mail och telefon. Skräpföretag.

Inet is the shit!! Alltid leverans inom 24 timmar. Aldrig någonsin strul.

Tips: Använd kredikort (finns bra som är gratis) när du handlar online så slipper du ligga ute med pengar. Du är dessutom skyddad vid eventuell konkurs.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

davyp3!
Vilka kredikort finns det då som är gratis?
Till oss som inte har hittat något allt jag hittat dom gånger jag tittat runt kostar en avgift per mån,år (visst ibland är det gratis det första året,etc MEN det vill inte jag kalla gratis).

Dvs kortet ska inte kosta ett skit om jag så har det i 30år och det ska inte finnas några avgifter (varken procentuellt heller fast) för mig vid små (heller stora) betalningar.
Och sen ska det helst även inte inebära några kostnader för butikerna,etc vid köp,betalningar vilket det idag inte går att hitta vad jag vet.

Detta för att JAG vill inte sponsra banken med pengar på något som dom tjänar extremt bra på dvs minskad kontant hantering och alla dessa förbannade avgifter.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!