Hur kan du äga över andras skada om alla har samma gear?
Om folk kör på samma bas är det skill som avgör, om du suger fast du spelat i 5år är väl inte det Pelles problem som börja lira igår och redan toppar listorna?
Att du sedan vill ha stödhjul för att du spelat länge men inte lärt dig något är ju inte direkt grunden till bra PvP?
För många spel dör i PvP pga att om du inte pressar PvP och har rätt gear har du inte ens chans så många håller sig från att ge sig in i det, hur kul är det att gå in i en Battle Ground i WoW utan PvP gear?
Generellt sett i sport om det finns handikap är det oftast dem som spelat minst som får störst, inte tvärtom som det är i många MMOs, anledningen till detta är att det ska bygga på skill men personer som kommer in ska ha en chans att lära sig utan att känna sig helt ägda och tappa lusten att spela.
Belöningen du får efter att ha spelat i månader är förhoppningsvis erfarenhet och kunskap, att veta vilka vapen i vilken situation, vilka skills som har bra synergy med andra, veta de bästa vägarna på banan och kunna använda dina skills rätt m.m.
Sedan får man acceptera att folk är olika bra på olika saker, jag är halv risig på RTS för att vara ärlig och spelar det inte mycket, skulle jag pressa skulle jag säkert kunna bli OK men kommer aldrig ha en chans mot min bror som är väldigt bra på det, det är bara inse att så är fallet med RTS och anledningen till att GW2s väg är bättre är samma som anledningen till att man inte ska kunna köpa power genom microtransactions i spel för där kan man göra samma argument men istället för tid på kör man pengar, vilket vi alla vet är samma sak.
Du får verkligen ett poäng där:) Du förklara allt på ett bättre sätt,:) Saken är den att, jo alla ska göra lika mkt skada ungefär och sen att de skills som räknas, men de jag försöker komma fram till är att de måste finnas en sorts gräns man ska uppnå för att just spela med dem andra..Vet inte hur jag ska förklara...låt oss säga sådär..
Du och jag har spelat i 5 månader sen release. Vi är på max level och sen kommer en snubbe som precis tagit max level och slåss med oss, saken är inte just GEAR eller Damage saken är att vi måste få någonting som dem inte har...De handlar inte om stödhjul eller liknande. Varför ska en snubbe som precis tagit max level börja slåss med oss, för att få de o låta enklare...varför ska en snubbe som precis tagit max level slåss i våran liga? Tror de är mitt fel att jag förklarar så dåligt, för detta ser ut o gå till Ranking och skit, men du sa något bra förklarat, de tackar man för:)
Skada skada skada.. Vem fan bryr sig i hur mycket skada man gör? Tanken är att alla ska göra ungefär lika mycket skada, men den som vet hur man använder sina skills bäst vinner.. Inte som wow och resten av gear baserade MMOs där det är "gear = win".. Här är det "bäst spelare = win" och det är just det som är charmen med detta spel.. Får du pisk är det "skit bakom spakarna" och inte frågan om att du har dåligt gear..
EDIT: Fattar förövrigt inte varför alla alltid ska ha massa jävla belöningar och skit för hur mycket dom spelar? Tror folk har stirra sig blinda på CoD, WoW(och resten), BF3 där man låser upp saker och belönas för hur mycket man spelar.. Det är ett spel, man spelar det för att ha kul..
Ska inte ens svara på ditt gear=win kommentar, för övrigt har jag aldrig lirat cod och sluta med wow för ett bra tag sen:)Saken är inte SKADA utan de något annat..inte stödhjul eller liknande..
För övrigt har GW2 fått release date? 28 Aug. Hoppas allting fixas till dess:) vet inte om någon tagit upp de än:O hitta inget