Macbook laddar inte. Fel på laddaren?

Permalänk

Macbook laddar inte. Fel på laddaren?

Med originalladdaren till min macbook 13.3 (2007 årsmodell) gick det att ladda ungefär var 10e gång man försökte. När det väl gick lös lampan grönt och allt var ok. Sen slutade den fungera helt och jag beställde då en macbook-laddare (inte original) från ITsajten och när jag pluggar in den i datorn så lyser den oranget (ibland, men väldigt sällan grönt) men uppe i hörnet står det ändå "(Laddar inte)". Vad kan vara fel?

Jag har tagit ut batteriet ur datorn och satt i det igen för att se om det fungerade, men ingen förändring.

Snälla hjälp! Tror ni det är fel på datorn eller laddaren?

Permalänk

Låter som fel på datorn eller att batteriet är gammalt och inte laddar. Men den där tredjepartsladdaren skulle jag inte personligen plugga in i min MacBook

Sen bör du vara försiktig med just tredje-parts laddare, se "Tiny, cheap, and dangerous: Inside a (fake) iPhone charger" och samma persons uppföljningsartikel "Apple iPhone charger teardown: quality in a tiny expensive package". Dessa artiklar berör i och för sig iPhone laddare men bör vara applicerbart på övriga typer av laddare (åtminstone när det kommer till Apple-produkter), givet att jag inte vet vad för laddare du köpt så jag kan inte direkt uttala mig om den. Bara något att tänka på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tydligen är det inte helt ovanligt att kabeln går sönder i MAC-laddarna. Det hände efter bara ett år med laddaren till min MPB mid 2010... fick liknande problem som du upplever. Det som talar emot denna teori är iofs att även en ny laddare inte fungerar, hmm...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk