Morrowind Overhaul v3.0 Trailer

Permalänk
Medlem

Morrowind Overhaul v3.0 Trailer

Version 3.0 kommer inom några dagar. Här är en trailer på vad som komma ske. Hoppas ens gubbar från version 2.x går att föras över.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Blir ju sjukt sugen på att köra morrowind igen, helt annan känsla gämfört med skyrim. Tycker morrowind är "mysigare" på något sätt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Fasen vad grymt. Detta måste testas.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Version 3.0 kommer inom några dagar. Här är en trailer på vad som komma ske. Hoppas ens gubbar från version 2.x går att föras över.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=d69wYi...

Kör med gamla overhaul 2... undrar om dom fixat till gubbarna till mer mänskliga denna gång.... eller om det bara gällde sandstormar, snö, dimmor och väderförhållanden???

Jag kör med en massa moddar och förhoppningsvis så fungerar dom ihop med den nya...
Och som du sa hoppas det fungerar med gamla gubbar från 2an
Ska definitivt installera den när den kommer .... mums...... skadar aldrig med extra ögongodis..

Bäst av allt lär nog vara att man inte behöver läsa igenom 40 sidor för att kunna installera den... Räcker med ett musklick hehehe;)

Permalänk

Tänkte själv skriva om att Morrowind Overhaul 3.0 är i antågande, men förstod nästan att nån skulle ta tag i det istället. Det verkar bli grymt, men det får verkligen grafikkortet att gå på knäna som vissa redan har nämnt och nyare grafikkort verkar inte klara det nämnvärt bättre än andra? Har provat lite Morrowind Overhaul 2.0 och det blir verkligen nytt liv i gamla Morrowind även om jag inte direkt led av grafiken innan. Underbart spel som håller än.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziegfried:

Tänkte själv skriva om att Morrowind Overhaul 3.0 är i antågande, men förstod nästan att nån skulle ta tag i det istället. Det verkar bli grymt, men det får verkligen grafikkortet att gå på knäna som vissa redan har nämnt och nyare grafikkort verkar inte klara det nämnvärt bättre än andra? Har provat lite Morrowind Overhaul 2.0 och det blir verkligen nytt liv i gamla Morrowind även om jag inte direkt led av grafiken innan. Underbart spel som håller än.

Hehe, gick också i tankarna om jag skulle idas att lägga göra en post om det.
Att nya grafikkort inte fixar MO stämmer inte. Jag körde tidigare med 5870 med ca 20fps. Uppgraderade till ett 680 och har nu i MO 2.0 stabila 60fps
Underbart spel som håller än och jag såg nu att man kommer kunna spela på sina karaktärer från MO 2

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Hehe, gick också i tankarna om jag skulle idas att lägga göra en post om det.
Att nya grafikkort inte fixar MO stämmer inte. Jag körde tidigare med 5870 med ca 20fps. Uppgraderade till ett 680 och har nu i MO 2.0 stabila 60fps
Underbart spel som håller än och jag såg nu att man kommer kunna spela på sina karaktärer från MO 2

Jag tycker det var bra gjort hur som helst, för det är mycket som inte täcks av nyhetsdelen av Sweclockers.

Tänkte att eftersom Morrowind är så gammalt och verkade relativt dåligt optimerat, så kanske skaparna av Morrowind Overhaul kan inte göra så mycket åt det, utan snarare förvärra det. Samt att med dess ålder så kanske det inte nyttjar och "skalar" moderna grafikkort/processorer så väl, men det var mest en känsla, eller spekulationer från min sida, så det var roligt att höra att ett GTX 680 kunde göra en så stor skillnad mot ett HD 5870!

Då finns det nog anledning att skaffa ny skärm och grafikkort snart då (Morrowind Overhaul 3.0).

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Det dröjde bra länge, men nu är Morrowind Overhaul 3.0 färdigt och finns att ladda ner på deras hemsida, finns som torrent/magnet-länk också. Har inte hunnit känna så mycket på det, men det är tungdrivet och det börjar bli dags att skaffa nytt grafikkort. Men vackert är det och ett sanslöst ambitiöst projekt. Har suttit och nött på F5-knappen flera gånger dagligen och plötsligt, efter många förseningar så dyker den slutgiltiga versionen upp för nedladdning.

Någon som har hunnit testa ännu? Vad tycker ni?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziegfried:

Det dröjde bra länge, men nu är Morrowind Overhaul 3.0 färdigt och finns att ladda ner på deras hemsida, finns som torrent/magnet-länk också. Har inte hunnit känna så mycket på det, men det är tungdrivet och det börjar bli dags att skaffa nytt grafikkort. Men vackert är det och ett sanslöst ambitiöst projekt. Har suttit och nött på F5-knappen flera gånger dagligen och plötsligt, efter många förseningar så dyker den slutgiltiga versionen upp för nedladdning.

Någon som har hunnit testa ännu? Vad tycker ni?

Tack för påminnelsen
Jag har hunnit testa lite och spelet fungerar mycket bättre med version 3.0 . Ett flertal buggar är fixade samtidigt som fps:n har blivit bättre. Jag lirar på nästan allting maximerat (2xAA, SSAO lite) och fps;n är mellan 200 och 30 (kör utan v-sync). Minnesanvänindgen har snuddat vid 2 gb
Installationsprogrammet är väldigt väldigt enklare att förstå samtidigt som fler valmöjligheter finns.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Körde 2.0 ett tag och vad ska man säga? Snyggt men TUUUUUUUUUUUUNGT Hoppas att 3.0 är lite bättre optimerat

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Körde 2.0 ett tag och vad ska man säga? Snyggt men TUUUUUUUUUUUUNGT Hoppas att 3.0 är lite bättre optimerat

3.0 är väldigt mycket mer optimerat än 2.0 samtidigt som man kan välja bort det absolut tyngsta. Jag valde tex bort SSAO default och tog istället "SSAO lite" , man ska tydligen vinna ca 10 fps på så sätt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm