Adjö till Hotmail och välkommen till Outlook.com

Permalänk
Skrivet av tomten_alle:

Jag har sedan tidigare två olika Hotmailadresser. Tidigare gick det snabbt att byta, det gick ordna en knapp uppe till höger. Går det åstakomma med Outlook.com? Det verkar inte som att aliasfunktionen har någon sådan funktion. Riktigt snyggt är det dock! Fina tangentbordsgenvägar finns också!

testat denna? https://account.live.com/ManageLinks
Har bara ett konto själv, så kan inte göra så mycket labbande där.

Tycker btw den nya layouten är alldeles för ljus, precis som förra då, men betydligt snyggare. Ett svart färgschema hade varit guld.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Överdriven minimalism är inte min grej, hur mycket snabbare det än potentiellt må vara, men å andra sidan var GMail så fult i början att man kunde avlida också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Känner direkt att det är mycket bättre! Bra mycket snyggare, otroligt snabbt jämfört med gamla skruttiga hotmail. Byt direkt!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

För att vara metrofierat såg det ganska bra ut.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ärsh bryr mig inte hur UI ser ut, hämtar mail via "Windows live mail"-programmet

Permalänk
Medlem

Hejdå Hotmail. Använde dig väldigt länge för ett långt tag sedan innan jag började med Gmail.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av n_sandstrom:

Oj, finns det fortfarande folk som tror att mailkapning osv beror på kontotypen, och inte på användaren bakom?

Vem har sagt något om mailkapning?

Och ja, dem är antagligen olika säkra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Vem har sagt något om mailkapning?

Och ja, dem är antagligen olika säkra.

Det brukar vara det vanliga klagomålet mot hotmail numera.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HugSeal:

Att klicka på länken uppgraderar en automagiskt. En aning störande.

Det är lätt att återgå till den vanliga Hotmailen om man har uppdaterat till den nya.
Klicka på symbolen som ser ut som ett kugghjul eller ett drev längst uppe till höger, sen står det "Återgå till Hotmail"

Men jag gissar väl att den vanliga Hotmail avvecklas förr eller senare ändå.

Permalänk
Medlem

Skapade ett konto enbart på funktionen att den skall lära sig att känns igen nyhetsbrev jag ändå aldrig läser, men ändock inte räknar som spam.

Får se hur bra det funkar, men om det duger blir det nog att skicka vidare Gmailen och använda @Outlook.com istället.

Permalänk
Medlem

Gick över till Gmail som primär-mail för ett drygt år sedan, ångrar det inte en sekund Hotmail har (hadde) ju horribelt GUI.

Men man måste ju testa. det jag störde mig mest på var konstigt nog inte Metro designen utan att det inte fanns något svart tema Annars tycker jag att det var ett rejält ansiktslyft åt stackars Hotmail, nu Outlook.com. Men det kommer att dröja länge innan det blir lika lätt teakat som Gmail, så jag står fast vid det än.

Skrivet av Krass:

Smart idé, skaffade själv en förnamn.efternamn@outlook.com adress. Kanske kan vara bra att ha i framtiden

Bra där kan ju vara någonting att ha i framtiden faktiskt. I'll do the same.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ärsh bryr mig inte hur UI ser ut, hämtar mail via "Windows live mail"-programmet

Du är inte ensam! Windows live mail funkar väldigt bra, och jag har använt det i många år. Jag har 3st hotmail, 11st gmail, 5st POP och 2st från min hemsida som jag har lagt till Windows Live Mail.

fast jag har så många epost adresser, så har jag inga problem med att hålla reda på det!

Har aldrig haft så bra koll på min epost som jag har nu!

Adjö till Hotmail, det sa jag för många år sen Bara det att jag har bundit dom till Win live mail!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Smart idé, skaffade själv en förnamn.efternamn@outlook.com adress. Kanske kan vara bra att ha i framtiden

[...]

Fixade själv mitt namn.efternamn i fyra kombos. Kan vara bra att ha. Tycer kden nya layoten var trevlig. Något nytt om möjligheterna att koppla ihop med Thunderbird? Eller är det bara tråkiga pop3 som gäller fortfarande? Nästan bud på att köpa office 2013 eller köra in live mail. Väntar dock in fullversionen på 2013, thunderbird är snabbare i sökningar i inkorgen än betan iaf.

Permalänk
Avstängd

Hotmail kommer att skrotas och ersättas helt:
http://www.dn.se/ekonomi/microsoft-skrotar-hotmail--lanserar-...

En anledning till vaför jag har kvar den är att den är knyten till SkyDrive och MS Office:
http://windows.microsoft.com/sv-se/skydrive/home
http://windows.microsoft.com/sv-SE/hotmail/share-photos-file?...

Jag tycker i och med det här senaste så ser jag ingen anledning att ha G-mail för min egen del.
SkyDrive finns väl för andra också men känns bäst i kombination med MS egna program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du är inte ensam! Windows live mail funkar väldigt bra, och jag har använt det i många år. Jag har 3st hotmail, 11st gmail, 5st POP och 2st från min hemsida som jag har lagt till Windows Live Mail.

fast jag har så många epost adresser, så har jag inga problem med att hålla reda på det!

Har aldrig haft så bra koll på min epost som jag har nu!

Adjö till Hotmail, det sa jag för många år sen Bara det att jag har bundit dom till Win live mail!

Gisses vad många mail adresser du hade då o.O

Har du skapat ett account för varje steam spel eller något liknande och blivit tvungen att skapa många mail-adresser?

Permalänk
Sötast

UI = 1:1 kopia av gmail.

Permalänk
Avstängd

windows 8 hotmail edition :O, skämt åsido ser faktiskt bra ut!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av n_sandstrom:

Det brukar vara det vanliga klagomålet mot hotmail numera.

Det klagomålet kanske finns där av en anledning då?

Sen har jag aldrig gillat hur hotmail betett sig och sett ut, så jag gick över till Gmail, otroligt mycket bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Tack för tipset johnh3! Jag tycker det känns mer stilrent och snabbare än Hotmail. Metro designen på program är oftast väldigt trevlig att använda.

Över en miljon användare har redan prövat Outlook.com inom 24 timmar imponerande siffror!

http://www.theverge.com/2012/8/1/3207815/outlook-one-million-...

Kommer testa det nu och se om man stannar kvar vid det istället för Hotmail.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det blev helt klart snyggare. Inte heller massa störande reklam

Permalänk
Medlem

Hotmail vad är det? Gmail hela vägen!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Tack till TS, jag har nu uppdaterat till Outlook.com

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

Jag gillade det här skarpt måste jag säga. Gjorde också ett par olika kombinationer av förnamn.efternamn@outlook.com och kopplade alla till samma inkorg i telefonen, det funkar skitfint. Får se om jag börjar använda någon av dom istället, min gmail-adress är ju förnamnefternamn.födelsedatum@gmail.com så det ser inte riktigt lika smidigt ut som förnamn.efternamn@outlook.com... Problemet kan väl vara när man behöver uppge den muntligt och folk inte riktigt har vant sig vid outlook som ändelse så man måste bokstavera, men å andra sidan har ju programmet outlook funnits hur länge som helst så jag kanske oroar mig i onödan

Permalänk
Medlem

De som gjorde nya Outlook gjorde ju en AMA på Reddit.
http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/xgjrw/we_are_the_team_b...

"Hey reddit - today we launched a new email service - the Outlook.com Preview - and we're interested in hearing from you. We've got about 20 members of the team on the technical and marketing side here to take feedback.
We learned a lot when the Hotmail team took to reddit 18 months ago - brand, ads, performance, and spam came to the top - and we used that to help inform our decisions with this new service. We designed it to:
have a modern, fast UI
be connected to your networks (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google, and soon, Skype)
have smart tools to manage and filter messages
prioritize your privacy (we don't serve ads based on the contents of your email)"

Får väl hoppas det blir nice när det är klart.

EDIT: Sen fick jag namn@outlook.com

Permalänk
Medlem

Gillas. Skönt att kunna byta tillbaka från gmail sedan man övergav hotmail för något år sedan p.g.a. det horribla gränssnittet. Man känner sig lite som hemma igen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Funkar dåligt i Opera.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

jag gillar bättre hotmail interfacet, kör med gmail också så jag vill inte ha en kopia på det.

Permalänk

Om jag loggar in med min namn.efternamn@live.com adress, kommer den bytas automatiskt till "outlook.com". Microsoft verkar endast ha "outlook.com" som domän.

Permalänk
Medlem

Det är samma mail program. Skillnaden är det nya UI:et. Samt den kommande integrationen för skype.

Har bara 1 mail och det räcker med Hotmail som nu byter namn till outlook.com och skall inte förväxlas med vanliga outlook. Live mail tyckte jag var ingen höjdare att använda. Föredrar då istället Thunderbird om man har flera mail konton. Thunderbird är enklare och inte lika jobbig som live mail. Tyvärr så har man lagt thunderbird på is och använder enbart Hotmail.

Gamla Hotmail/MSN konton bibehåller sin gamla filändelse. Det är enbart nya konton som får outlook.com

Någon som har listat ut integrationen för office online

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweAccount:

Om jag loggar in med min namn.efternamn@live.com adress, kommer den bytas automatiskt till "outlook.com". Microsoft verkar endast ha "outlook.com" som domän.

Ställer du en fråga eller säger du att det blir så?