Permalänk

Ljudet i Google Chrome har dött!?

Hej på er!

Helt plötsligt denna kväll så slutade ljudet fungera i chrome av någon anledning, dock bara när jag använder mitt headset. Ljudet fungerar alltså utmärkt genom högtalarna och i andra browsrar, men just när jag försöker kolla på ett youtubeklipp eller liknande som kräver ljud och jag använder headsetet kommer det inte ett knyst. Har testat installera om chrome men någon skillnad gjorde det ej
Kom på också att de kan va värt att nämna att när jag startat chrome så finns det inte med bland de andra programmen i mixern.

Aldrig vart med om det förut, finns de någon inställning eller liknande som jag inte sett kanske?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Har du ett logitech headset? Har läst att det är något problem mellan logitech och chrome.

Antar att det bästa du kan göra isåfall är att använda en annan webbläsare/ annat headset tills det är fixat.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk

Jasså? Jo jag har ett Logitech G35 men jag har haft de länge utan några som helt problem med browsern :/

Permalänk
Medlem

Detta kan funka.
Gå till chrome://plugins/
Stäng av flash
http://i.imgur.com/zRjFU.png så kommer det att se ut.

Om det funkar lär du behöva installera om en äldre version av flash player.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk

Tack! Ska se om de hjälper annars är de väl bara ta de som de är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Hej på er!

Helt plötsligt denna kväll så slutade ljudet fungera i chrome av någon anledning, dock bara när jag använder mitt headset. Ljudet fungerar alltså utmärkt genom högtalarna och i andra browsrar, men just när jag försöker kolla på ett youtubeklipp eller liknande som kräver ljud och jag använder headsetet kommer det inte ett knyst. Har testat installera om chrome men någon skillnad gjorde det ej
Kom på också att de kan va värt att nämna att när jag startat chrome så finns det inte med bland de andra programmen i mixern.

Aldrig vart med om det förut, finns de någon inställning eller liknande som jag inte sett kanske?

Tack i förhand!

En del i forumet har haft problem med detta nyligen och här är lösningarna som har kommit upp:

Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Weirdo807
Hade samma problem igår, det var så att jag hade 3 versioner av flash aktiverat samtidigt.

Gå in i Inställningar > Innehållsinställningar > Sen under plugin-program så trycker du på Inaktivera enskilda pluginprogram...

För mig fanns det Flash(3)Files om du trycker på +Info i högra hörnet så kan du avaktivera dom, avaktivera alla utom en sen startar du en youtube video och kollar om det funkar, om det inte funkar så aktivera en annan fil osv tills det funkar.

Det var så jag löste det iaf.

eller

Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av robalm
Verkar som ljudproblemet i flash fortfarande är kvar. Testa att inaktivera "pepperflash" i about: plugins.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det har och göra med någon automatisk uppdatering av flash player i Chrome. Hände samma sak för mig igår, och för en kompis idag.

Så här ser det ut för mig, och det funkar felfritt nu, i alla fall på Youtube-filmer.
http://i.imgur.com/idDL8.jpg
chrome://plugins/

Permalänk

Heeeeeeeemskt mycket tack! Älskar både chrome och mitt kära headset så jag hoppades på att de inte skulle va slut! ^^

Och även tack till Sweclockers underbara forum som har gjort de möjligt att lösa sina problem tack vare andra!