Permalänk
Medlem

Någon som har Asus VG278H?

Jag har fått Asus VG278H idag och är väldigt nöjd, stor skillnad mot min gamla 21.5 tum Men till normalt 2D användande har jag lite svårt att få bra inställningar i skärmen. Vill gärna det ska vara lagom så att alla färger ser naturligt ut. Har lyckats få den 80-90% bra, men skulle gärna veta vilka inställningar ni använder?

Tack på förhand!

Permalänk

Undrar samma sak. Tyckte det var fruktansvärt dålig bild, tecken är lite småsuddiga och kontrasterna konstiga. Har tyvärr inte lyckats ställa in den bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarresarre24:

Undrar samma sak. Tyckte det var fruktansvärt dålig bild, tecken är lite småsuddiga och kontrasterna konstiga. Har tyvärr inte lyckats ställa in den bra.

Okej, jo jag tycker inte det är jättedåligt. Duger för mig, så jag kan ta den smällen. Vilka inställningar för 2D använder du? Jag använder följande:

Brightness: 85
Contrast: 75
Color Temp: RGB alla 100

Tyvärr inte perfekt men för mig duger det om det inte finns bättre inställningar.

Permalänk

Tror jag använde något liknande, pysslade lite fram och tillbaka med inställningarna men fick inte till det.
Nej den kanske inte är helt horribel, i spel och så var bilden bra osv. Dock jobbar jag även på den datorn och det dög inte alls, har du lika att tecken är lite småsuddiga/inte knivskarpa? Kanske har att göra med att 1080p faktiskt är för låg upplösning för 27".
Nu blev det iallafall en koreaskärm istället, har inte hunnit med mer än att starta upp den men den såg väldigt skarp ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarresarre24:

Tror jag använde något liknande, pysslade lite fram och tillbaka med inställningarna men fick inte till det.
Nej den kanske inte är helt horribel, i spel och så var bilden bra osv. Dock jobbar jag även på den datorn och det dög inte alls, har du lika att tecken är lite småsuddiga/inte knivskarpa? Kanske har att göra med att 1080p faktiskt är för låg upplösning för 27".
Nu blev det iallafall en koreaskärm istället, har inte hunnit med mer än att starta upp den men den såg väldigt skarp ut.

Jag upplever inte småsuddiga texter, fast jag kanske har sämre syn Det enda jag upplever är vissa färger kan kännas lite fel, men inte så att man tänker på det. Och lite sämre 1080p kvalité om man jämför med en bra 22 tum skärm, men det är fortfarande väldigt bra bild.

Jo till spel i 2D är det faktiskt bra bild, man ser mycket mer jämfört med min förra 21.5 tum, så det är en helt ok skärm om man vill ha nvidia vision 2 (ej testat det ännu).

Permalänk
Medlem

Har också en ASUS VG278H och upplevde lite sudd på text och även lite gulfärg på texten men så pilla jag på sharpness under image i menyn och då blev det mycket bättre

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör