Headset för oss med större hål i öronen.

Permalänk

Headset för oss med större hål i öronen.

Hejsan!

Som rubriken lyder så söker jag efter ett headset och/eller ett parhörlurar.
Jag har ett problem när det kommer till att ha grejor över öronen, mina stora hål.
När jag använder vanliga hörselkåpor så sticker örsnibben ut under kåpan.
Mina hål är 24mm i diameter och ger mina öron en längd på 8cm och skjuter ut mina öron ~3cm(bredd).

Är det någon mer på forumet som sitter i samma situation, eller någon som vet ett par stora jävlar?
Om så, vilket headset passar?
Mick är inte ett måste!
Jag är ute efter ett hyfsat bra headset, mest för spel -behöver dock inte vara något ultrabra. Hållbarthet > ljudkvalitet.
Vi säger att jag är redo att betala 500-800kr.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem

Haha det var ett annorlunda problem XD Jag vara orolig att mina öron skulle ta i mitt Sennheiser PC 360, så jag mailade dem och bad dem mäta och jag fick snabbt svar med exakta innermått XD Om du nu har så stora öron kanske det egentligen är bättre att satsa på ett par in-ear hörlurar istället. Jag vet inte som är anpassade för spel, men om jag ska rekommendera ett par hörlurar så måste det bli Creative Ep-630. Det finns fanimej inga skönare hörlurar plus att de har bra ljud. Kan dock bli problem att få dem att sitta kvar om du t.ex. kör med en sladdförlängare som gör dem mycket tyngre, men du kan ju alltid dra dem ett varv över öronen innan du stoppar in dem

Permalänk
Skrivet av Zorobay:

Haha det var ett annorlunda problem XD Jag vara orolig att mina öron skulle ta i mitt Sennheiser PC 360, så jag mailade dem och bad dem mäta och jag fick snabbt svar med exakta innermått XD Om du nu har så stora öron kanske det egentligen är bättre att satsa på ett par in-ear hörlurar istället. Jag vet inte som är anpassade för spel, men om jag ska rekommendera ett par hörlurar så måste det bli Creative Ep-630. Det finns fanimej inga skönare hörlurar plus att de har bra ljud. Kan dock bli problem att få dem att sitta kvar om du t.ex. kör med en sladdförlängare som gör dem mycket tyngre, men du kan ju alltid dra dem ett varv över öronen innan du stoppar in dem

Haha! Jag ska ta mig en liten titt på Ep-630
Tycker att in-ear gör ont efter ett tag.

Annars får jag helt enkelt plocka ut mina tunnlar när jag spelar :pp

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk

Någon annan som vet några stora hörlurar för runt 500-800kr?

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem

Lustigt kan man tycka, men har en kompis som har 40mm töjningar (Inte så nice i mitt tycke... gone to far) han kör enbart med högtalare eller inear lurar

Sorry man, jag tror du får åka till Mediamakt eller nån butik å känna å klämma! eller kompromissa

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

dafuq?

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Skrivet av Yuong:

Lustigt kan man tycka, men har en kompis som har 40mm töjningar (Inte så nice i mitt tycke... gone to far) han kör enbart med högtalare eller inear lurar

Sorry man, jag tror du får åka till Mediamakt eller nån butik å känna å klämma! eller kompromissa

hmmm okej!
Annars får jag chansa på ett par billiga, går det inte så får jag helt enkelt ta det (:

Tack!

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|