GW2, saknar strävandet.

Permalänk
Medlem

Tyckar faktiskt att just att slippa strävandet är det som är sä sjukt skönt med GW2. Det är därför jag inte loggar in på det där andra MMO:t, för att jag vet att det är samma sak om och om igen varje gång en ny patch kommer.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Permalänk

Gw2 = leta vistas.. De är gameplay för detta spel.. Kul?? Nej!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Gw2 = leta vistas.. De är gameplay för detta spel.. Kul?? Nej!

Gör något annat istället då, finns ju mycket fler saker!

Permalänk
Medlem

WoW för mig = Efter vanilla gick det bara ut på en sak, att invänta nya pachar så man kunde stressa till sig den nya gearen. När det var klart uppgraderade man yrkena...sen satt man o tråkade med någon alt till nästa patch släpptes. Slutade spela i våras....har gett WoW många chanser nu men det känns verkligen bara samma hela tiden.

GW2 = nytt combatsystem, det HÄNDER ju saker i världen hela tiden till skillnad mot wow. Mycket pussel osv att lösa om man vill. Hoppas verkligen att de väntar med patchar eftersom jag tar det lungt o bara njuter. lvl 62 nu och känner verkligen inget behov av att stressa till lvl 80. Väldigt skönt faktiskt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Ett combatsystem som känns segt å jävligt. Enda bra var ju dodge-grejen. Händer mycket? Events då lr? Som är en enda stor zerg-fest. Du kan slå 3 mobs sen stå afk och få guldmedalj för din medverkan.. Sen att nästan alla är likadana oxå.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Var sugen på att köpa GW2 innan man ser all möjliga trådar om att folk inte gillar spelet, att det inte finns något att stäva efter etc. Hur är det med de digitala kopiorna och har de fixat allt som de ville fixa innan de fortsatte att sälja de digitala kopiorna?

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Ett combatsystem som känns segt å jävligt. Enda bra var ju dodge-grejen. Händer mycket? Events då lr? Som är en enda stor zerg-fest. Du kan slå 3 mobs sen stå afk och få guldmedalj för din medverkan.. Sen att nästan alla är likadana oxå.

Dags för dig köra ett annat spel istället och sluta skriva trångsynta gnällkommentarer på GW2-forumet alltså.

Permalänk
Avstängd

Det finns exakt lika mycket att sträva efter i GW2 som i något annat spel :

Utforska världen och Bli lvl 80
Klara alla instancer på Story mode och Explorer mode
Skaffa gear (exotics/legendarys)
Crafting
Hjälpa sin server att bli bäst i WvWvW
Hjälpa sitt lag bli bäst i SPvP

Vad är det ni menar andra spel har som inte GW2 har när det kommer till strävande? Dom som säger att instancer i Explorer mode i GW2 är easymode har ju helt enkelt inte spelat spelet. Eller så sitter de och grindar CF Speedrun hela dagarna.

De som säger att det är för lätt att skaffa exotics har väll växlat in RL pengar och köpt dom ifrån auction houset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Det finns exakt lika mycket att sträva efter i GW2 som i något annat spel :

Utforska världen och Bli lvl 80
Klara alla instancer på Story mode och Explorer mode
Skaffa gear (exotics/legendarys)
Crafting
Hjälpa sin server att bli bäst i WvWvW
Hjälpa sitt lag bli bäst i SPvP

Vad är det ni menar andra spel har som inte GW2 har när det kommer till strävande? Dom som säger att instancer i Explorer mode i GW2 är easymode har ju helt enkelt inte spelat spelet. Eller så sitter de och grindar CF Speedrun hela dagarna.

De som säger att det är för lätt att skaffa exotics har väll växlat in RL pengar och köpt dom ifrån auction houset.

Det handlar inte om det egentligen. Det handlar bara om att en del människor (läs: arbetslösa och tonåringar) har inget annat för sig än att sitta och spela 5+ timmar om dagen och då uppskattar de spel som WoW som endast belönar speltid och inte skill. De vill känna sig "coola" för att de har spelat 1000+ timmar och fått nåt vapen som gör 2dps extra men ser lite annorlunda ut.

De blir sura på att i GW2 belönas inte speltid på samma sätt, de hamnar på samma nivå som de som bara har tid att spela någon timme då och då. Istället är det skill som avgör och då är det inte alls säkert att de kan prestera.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Jag känner faktiskt lite samma som du....
Vad är "drivet"-"moroten" i GW2? Vad går det hela ut på liksom? Vad är belöningen för att nå vissa mål? Nu har jag iofs inte spelat mycket alls. Är på lvl 20 och har haft det sedan pre-release (familjefar med allt vad det innebär ). För min del spelar jag för att stänga av ett tag, njuta av spelandet i sig, men jag kan känna att "jaha, nu då, varför skall jag göra detta? (uppdraget/PvPn etc)"

Så... Kan ågon svara på detta, och ts fråga, vore jag också glad!

vet inte om någon länkat denna innan, orkar inte kolla igenom alla sidor, men här har du/ni "beskrivet" "morot-drivet"

http://www.mmo-champion.com/threads/1077584-Guild-Wars-2-Endg...

jag förstår inte riktigt folk som rushar igenom spel, gw2 har ju så j*vulskt snygga (okey, kanske inte grafiskt sätt alá crysis) miljöer och arkitekturer så man vill ju springa runt och kolla på allt?

ohwell, jag har skapat mig 6 st karaktärer som jag tänkt dra igenom med, först dra upp alla till lvl 30 så jag kan bestämma mig för vilken jag vill ha som main, och sen utforska järnet ur spelet

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

I GW1 fanns det över 300 skills att välja mellan, i GW2 verkar det inte finnas mer än typ 30 stycken. :s Snälla säg att det finns lika många som i GW1 annars har dom ju tagit bort det som förkroppsligade guildwars!

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk
Medlem

Är man klar med allt kan man ju alltid pvpa där det finns massvis med ranker o grind

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

finns inga ranks :/

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

finns inga ranks :/

Skitsnack, finns visst PvP ranker. Ligger under titlarna.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

finns inga ranks :/

Hur kan du ha missat?

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Rank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Då har du missat första åren av WoW. Honor points kom efter honor och då var det som bäst. Få personer sprang runt i bra gear och det var mindre klyftor med undantag för när AQ släpptes. Men rank 10 gear var mer än nog för att spöa skiten ur PVE epics.

Men sedan med TBC patchen kom honor points och man började farma AV.

Minns fel tror jag, tänkte inte på att man bytt namn på honorn. Snarare det att jag spelade mindre och mindre efter TBC, jag farmade ju AV som mest innan TBC och fick min rabatterade mount för 680g eller vad den kostade.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Har bara spelat en kort stund, känner inte suget, men vill spela då jag har köpt det. Har hört att det inte finns mycket att sträva efter och att det är många som inte vet vad man skall göra förutom att levela. Tur att det inte är någon månadskostnad då

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Har bara spelat en kort stund, känner inte suget, men vill spela då jag har köpt det. Har hört att det inte finns mycket att sträva efter och att det är många som inte vet vad man skall göra förutom att levela. Tur att det inte är någon månadskostnad då

Tycker det finns lika mycket som i alla andra spel, skillnaden är bara att detta spelet inte är i närheten lika gearbaserat och istället skillbaserat (framför allt i PvP) så det man istället får är utseende.

Vilket jag iofs gillar för möter jag en annan Warrior så vet jag att vi har samma gear och det bara är våran build som kan tänkas skilja och på så vis har man alltid en chans att vinna.
Annars brukar det ju bli att man får lägga benen på ryggen och fly bara för att motståndaren råkar ha PvP'at mer än mig och på så vis har T3 eller liknande medan jag har något pissgear som jag lyckats skrapa ihop genom PvE och har därför 0% chans till vinst.

Vinner jag så vet jag alltså att jag är en bättre spelare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Från en rollspelares syn då...är det värt att spela?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Från en rollspelares syn då...är det värt att spela?

Om du tänker story i spelet, absolut inte. Alla quests är riktigt oinvolverande. Man skippar snacket förresten man behöver ju inte ens gå till en npc för att få questen eller ens för att avsluta den. Alla är rätt lika också, döda detta bla bla hämta prover i olika variationer. Däremot är events rätt kul

Men om du menar nån slags RP tja det hade la gått bra iom pratbublor o massa customization dock är det ont om /emote.

Om du gillar rp eller singleplayer spela swtor där var iaf den delen bra gjord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Nompario:

Från en rollspelares syn då...är det värt att spela?

Ta en titt här: http://www.guildwars2roleplayers.com/home så kanske du får ett bra svar

Permalänk
Skrivet av Nompario:

Från en rollspelares syn då...är det värt att spela?

Absolut helt klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Om du tänker story i spelet, absolut inte. Alla quests är riktigt oinvolverande. Man skippar snacket förresten man behöver ju inte ens gå till en npc för att få questen eller ens för att avsluta den. Alla är rätt lika också, döda detta bla bla hämta prover i olika variationer. Däremot är events rätt kul

Men om du menar nån slags RP tja det hade la gått bra iom pratbublor o massa customization dock är det ont om /emote.

Om du gillar rp eller singleplayer spela swtor där var iaf den delen bra gjord.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av FrankkTankk:

Ta en titt här: http://www.guildwars2roleplayers.com/home så kanske du får ett bra svar

Skrivet av Trudgelmer:

Absolut helt klockrent.

Tack alla. Får kika på det lite och läsa på det forumet. Lirar Swtor sedan early access och det har ett bra rp innehåll ja, men brist på pratbubblorna gör en galen. Ska kika videos etc på Gw2 och se om jag känner nån dragning mot det.

Tack, och ha en trevlig helg på er!

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Känner likadant, har tappat suget helt. hoppas att det kommer tillbaka när man når 80 och börjar med tounaments

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdriftSC:

Känner likadant, har tappat suget helt. hoppas att det kommer tillbaka när man når 80 och börjar med tounaments

FYI kan du börja med tournaments så snart du skapat en karaktär och tagit dig ut från intro-instansen.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdriftSC:

Känner likadant, har tappat suget helt. hoppas att det kommer tillbaka när man når 80 och börjar med tounaments

Varför 80? Det kan man ju börja med redan när man kommit ut från tutorialområdet (lv1-2).

Jag är endast lv32 (PvE) då jag i stort sett endast kör SPvP (Tournaments).

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Det handlar inte om det egentligen. Det handlar bara om att en del människor (läs: arbetslösa och tonåringar) har inget annat för sig än att sitta och spela 5+ timmar om dagen och då uppskattar de spel som WoW som endast belönar speltid och inte skill. De vill känna sig "coola" för att de har spelat 1000+ timmar och fått nåt vapen som gör 2dps extra men ser lite annorlunda ut.

De blir sura på att i GW2 belönas inte speltid på samma sätt, de hamnar på samma nivå som de som bara har tid att spela någon timme då och då. Istället är det skill som avgör och då är det inte alls säkert att de kan prestera.

/hulle.

Arbetslös här.

Spelar just nu Guild management Tycoon - aka guild wars 2. Men det är så jag gillar att spela.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Dags för dig köra ett annat spel istället och sluta skriva trångsynta gnällkommentarer på GW2-forumet alltså.

Dock ligger det endel i vad han säger om events xD

Det hade ju inte skadat om de var mindre buggiga och samtidigt mer komplicerade eftersom det ofta är samma sak men i olika skepnader ._.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo