Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

100%, verkar som dom "lånat" namnet av en legit sajt också:

"Unser konto wurde gehäckt"

https://livingstudios.de/

på en måndad har jag sett 3 olika namn, nuvarande, deku kind och nåt mer jag inte minns, konstigt det inte plockas bort från amazons sida.

Permalänk
Skrivet av tzich:

Ni som köpte mobil hos Samsung på nationaldagen och valde att byta in en gammal enhet, när fick ni returfraktsedeln? Min har fortfarande inte kommit än.

Retufraktsedeln låg i samma kartong som jag fick nya mobilen och klockan i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tzich:

Ni som köpte mobil hos Samsung på nationaldagen och valde att byta in en gammal enhet, när fick ni returfraktsedeln? Min har fortfarande inte kommit än.

Skrivet av BurningSnowman89:

Retufraktsedeln låg i samma kartong som jag fick nya mobilen och klockan i.

Returfraktsedeln, samt en lapp som beskriver hur man gör, låg även i min kartong. Har fortfarande inte skickat in min än dock. Fick inget vettigt svar på vad som händer om man inte skickar in, plus att jag är lat.

Någon som vet vad som faktiskt händer om man inte skickar in inbytesenheten? Rabatten har jag ju redan fått. Kommer de retroaktivt (är det rätt ord?) dra tillbaka denna? Eller bryr de sig inte och enbart ej betalar ut de 11 kr jag skulle fått för inbytesenheten? Om det vore ett mindre företag hade jag trott på det förstnämnda, men i det här fallet är jag osäker.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Retufraktsedeln låg i samma kartong som jag fick nya mobilen och klockan i.

Viktigt är dock att kolla att det är just den returfraktsedeln som är ämnad för inbytesenheten och inte en returfraktsedel för den nya telefonen.

Skrivet av Mattias10:

Returfraktsedeln, samt en lapp som beskriver hur man gör, låg även i min kartong. Har fortfarande inte skickat in min än dock. Fick inget vettigt svar på vad som händer om man inte skickar in, plus att jag är lat.

Någon som vet vad som faktiskt händer om man inte skickar in inbytesenheten? Rabatten har jag ju redan fått. Kommer de retroaktivt (är det rätt ord?) dra tillbaka denna? Eller bryr de sig inte och enbart ej betalar ut de 11 kr jag skulle fått för inbytesenheten? Om det vore ett mindre företag hade jag trott på det förstnämnda, men i det här fallet är jag osäker.

Jag vet inte exakt vad som händer i ditt fall. Men jag skickade in en telefon som de bedömde vara i sämre skick än jag angett och då fick jag en extra faktura för det beloppet. Så det är inte omöjligt att de har koll på om du genomför ditt inbyte eller ej. (jag skickade in en rätt skrotig telefon värd bara några hundralappar så jag tog inte striden. Men värt att notera att de tyckte det var värt att återkomma för.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tzich:

Ni som köpte mobil hos Samsung på nationaldagen och valde att byta in en gammal enhet, när fick ni returfraktsedeln? Min har fortfarande inte kommit än.

Fick min mobil idag. Fraktsedeln låg i samma låda som allt annat.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mattias10:

Någon som vet vad som faktiskt händer om man inte skickar in inbytesenheten? Rabatten har jag ju redan fått. Kommer de retroaktivt (är det rätt ord?) dra tillbaka denna? Eller bryr de sig inte och enbart ej betalar ut de 11 kr jag skulle fått för inbytesenheten? Om det vore ett mindre företag hade jag trott på det förstnämnda, men i det här fallet är jag osäker.

Eftersom detta var något du planerade redan innan du ingick avtalet skulle det antagligen utgöra bedrägeri. Givetvis kommer Samsung inte engagera sig utöver att förhoppningsvis skicka en faktura, men det kan ju vara bra att vara medveten om vad man funderar på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Eftersom detta var något du planerade redan innan du ingick avtalet skulle det antagligen utgöra bedrägeri. Givetvis kommer Samsung inte engagera sig utöver att förhoppningsvis skicka en faktura, men det kan ju vara bra att vara medveten om vad man funderar på.

Jag lade min beställning 14 timmar innan jag skrev min tidigare kommentar. Din kommentar då var lika meningslös som denna...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Viktigt är dock att kolla att det är just den returfraktsedeln som är ämnad för inbytesenheten och inte en returfraktsedel för den nya telefonen.

Kollade som hastigast på fraktsedlarna, tänkte inte på att det kunde vara två olika🙈 På min står det Foxway AB, är det rätt?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BurningSnowman89:

Kollade som hastigast på fraktsedlarna, tänkte inte på att det kunde vara två olika🙈 På min står det Foxway AB, är det rätt?

Yes, de sköter mycket sådant, finns lite tal om dem tidigare i tråden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Retufraktsedeln låg i samma kartong som jag fick nya mobilen och klockan i.

Skrivet av Torpsson:

Fick min mobil idag. Fraktsedeln låg i samma låda som allt annat.

Frågade support nästan 2 veckor sen, dagen jag fick paketet varför jag inte fick sedeln. Den skulle komma separat med ett returpaket. Men om alla fick sin i samma kartong får jag väl kolla med dem igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tzich:

Frågade support nästan 2 veckor sen, dagen jag fick paketet varför jag inte fick sedeln. Den skulle komma separat med ett returpaket. Men om alla fick sin i samma kartong får jag väl kolla med dem igen...

På lappen som följde med i paketet står det att om man vill göra en retur på sitt köp ska man kontakta supporten för att få en returfraktsedel. Tror man skickar tillbaka i paketet man fick sin order i bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Hallon har just nu dubbla surf (”for life” enligt dom) på de flesta av sina mobilabonnemang så länge man har kvar abonnemanget.

5GB Surf blir istället 10GB 109kr/mån
10GB Surf blir istället 20GB 159kr/mån

Etc.

De har även nedsatta priser de första fyra månaderna för helt nya abonnemang med samma villkor som över.

https://www.hallon.se/

Tänkte höra med er som har erfarenhet av Hallon samt hur ni har upplevt Tres mobilnät.
Sitter just nu på Vimla och har inte direkt något negativt att säga om dom, förutom att idag betalar jag 100kr per månad för 4GB surf.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Tänkte höra med er som har erfarenhet av Hallon samt hur ni har upplevt Tres mobilnät.
Sitter just nu på Vimla och har inte direkt något negativt att säga om dom, förutom att idag betalar jag 100kr per månad för 4GB surf.

Har haft Hallon som operatör i drygt 10 år och har inget direkt att klaga på.
Dock så är Tres nät sisådär beroende på var du bor.
Ibland när jag är ute o åker så hamnar jag i radioskugga oftare än sambon som sitter med Felia

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paw:

Tänkte höra med er som har erfarenhet av Hallon samt hur ni har upplevt Tres mobilnät.
Sitter just nu på Vimla och har inte direkt något negativt att säga om dom, förutom att idag betalar jag 100kr per månad för 4GB surf.

Bytte till hallon i slutet av april har inga bekymmer. 5G täckningen typ samma som Telenor.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Paw:

Tänkte höra med er som har erfarenhet av Hallon samt hur ni har upplevt Tres mobilnät.
Sitter just nu på Vimla och har inte direkt något negativt att säga om dom, förutom att idag betalar jag 100kr per månad för 4GB surf.

Det finns en lång tråd om detta här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man redan har ett Hallon-abonnemang, kan man få dubbel surf ändå? Någon som testat?

Edit: Verkar som det går, slängde iväg ett mail till kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det finns en lång tråd om detta här.

Tack!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamats:

Produkt: Kingbank 32 GB (2x16) DDR5 6800 MHz CL34 eller 6400 MHz CL32
Länk: https://www.aliexpress.com/item/1005006400065852.html
Kategori: RAM
Pris: 1094/1008 kr samt ytterligare 130 kr rabatt med koden 24SS12

Enligt specifikation och recensioner så har dessa minnen SK Hynix M-die kretsar vilket borde borga för god överklockningspotential.

Om jag minns rätt så är 6800cl34 kitet A-die. Bättre OC potential för högre Mhz. Bra o ha iåtanke iochmed att nyare cpu (även AMD) lär kunna köra högre frekvenser lättare.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Produkt: Samsung Galaxy S24 Ultra
Länk: https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s24-ultra/buy/
Kategiri: Mobiltelefon
Pris: 14392 kr med rabattkoden MIDSOMMAR20.

Det går att få för 9100 kr via Benify

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrE1:

Det går att få för 9100 kr via Benify

Går även få S24 för 4 543 kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av mrE1:

Det går att få för 9100 kr via Benify

Hur då? Ser bara 30% rabatt?

Permalänk
Medlem

Det verkar inte funkar med midsommar20 rabattkoden via mecenat, funkar det för er som har benify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

Det verkar inte funkar med midsommar20 rabattkoden via mecenat, funkar det för er som har benify?

Nix, testade precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av läderimitation:

Hur då? Ser bara 30% rabatt?

Du väljer att lämna in en skräp mobil så får du ytterligare rabatt och sedan 1500 kr extra om du väljer ett abonnemang via hallon som du sedan säger upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Går även få S24 för 4 543 kr

Fan missade den. Nästa så att jag hade kört på den istället för s24 ultra men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Går även få S24 för 4 543 kr

Inkl eller exkl inbytespriset för telefonen?

EDIT: Svarar på min egen fråga, det är exklusive. Jag får samma inbytesrabatt (1500 för abb, 2000 för inbyte) oavsett om det är en S22 Ultra eller en A320 jag lämnar in (Givetvis får jag ju mer betalt för s22an vid inbyte, men om vi pratar själva grundrabatterna)

Riktigt bra!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Denna Samsung-deal funkar inte med Mecenat Alumni eller?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tänk på att 13-14K för en S24 Ultra är ganska uselt erbjudande med tanke på äldre erbjudande på Mecenat där den gick att få för 9K.
Länk till tidigare erbjudandet.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Tänk på att 13-14K för en S24 Ultra är ganska uselt erbjudande med tanke på äldre erbjudande på Mecenat där den gick att få för 9K.
Länk till tidigare erbjudandet.

Japp, men om du bläddrar upp så skrev @mrE1 detta Dock kanske det är bra att du också nämner det så folk inte missar för det är rätt rejäl skillnad.

Permalänk
Medlem

Hur snabbt kan/bör man säga upp Hallon via Benify-dealen?
Tänkte slå till på en S24, ev + åt grabben men vill inte fastna med abonnemanget.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz