Permalänk
Medlem

Ny Hårddisk

Hej!

Jag köpte denna disken https://www.inet.se/produkt/4304007/3tb-seagate-barracuda-720... och när jag satte in den och sedan gick in i diskhanterarn för att indexsera den så kom den upp som två. En på 2048 GB och en på 746.52 GB, om man högerklickar på den stora så kan man välja "Ny enkel volym" om man gör detta så blir den på 1.99 TB. Kan man inte göra så att det blir en på 3 TB? Eller går inte det för Windows? För jag kan inte högerklicka på den lilla, behöver hjälp!

/ Svante

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel

Permalänk

vill minns att det har nått med operativsystemet att göra men minns inte vad.

typ att 32bit inte kan hantera diskar större än 2tb eller nått sånt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Är väl ett ämne jag är lite svag i, men mer info behövs, vad för OS och vad för moderkort?
Samt har du den som lagringsdisk eller som systemdisk (windows)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det va ju något i BIOS innan som inte kunde hantera diskar på mer än 2TB. Vet inte om det sen gäller i windows också men.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

du har den på MBR, den ska vara GBT för att klara av mer än 2TB.
Hur: http://www.sevenforums.com/tutorials/26193-convert-mbr-disk-g...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket ska testa det!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel

Permalänk
Medlem

Funka klockrent tackar!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel