Kan någon WD mästare guida mig lite?

Permalänk
Medlem

Kan någon WD mästare guida mig lite?

Tja!

Tänkte höra om vad jag kan göra för att upgradera min dps på bästa sätt? Utan att spendera en förmögenhet på AH, har bara 1.5mil atm.

Vilka stats ska jag kika efter osv? speccen känner jag mig nöjd med, men ni får gärna ha synpunkter på den med
Har fastnat på cydea i act3 inferno.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Dexter-2751/hero/19590946

Permalänk
Medlem

Ett starkare vapen. Känns som att du lätt kan hitta annat 1hand vapen ganska billigt som ger mer DPS. Speciellt något som har mycket högre minimum damage än vad du har nu. 330 minimum damage är inte mycket. Det du kan få offra är ju +maximum mana men och andra sidan om du skulle använda mer summons så skulle du inte behöva använda så mycket mana.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

Du har inte crit på ett ända item förutom din offhand så ett par billiga ringar mer crit och en ny amulet så ska nog dps öka ska du se ( och köp ett nytt vapen med crit damage eller socket)

Visa signatur

MSI GT683DX-648NE - i5-2430M / 8GB / 500GB / GTX 570M / 15.6" / BT / Win 7 HP

Permalänk
Medlem

Tack för svar! jag trodde (även känner) att max mana var något wd behöver.
Svårt att hitta hög intel + loh + dps wep för under millen :/ (LoH är ett måste för mig, kör ala tank style rusha in o spamma mig sj med acid rain, iaf då jag vet att jag överlever annars äre kite)

körde med fiery dogs förut istället för grasp (körde hellrack 10k bleed, vilket petsen ger via fiery)
Men jag ville hellre köra med ToD så då tog jag graspen istället..

just nu kan ja mer lr mindre spamma AR utan att gå OOM, gör jag det så fixar alla globes / kills det samt soul harvest, därav min suicidal taktik)

edit:

appropå crit, är det något barbs eftersträvar?
hittade en amu med följande stats:
3%crit
175 str
xx vit (kmr inte ihåg, ska kika senare)
40+ @A

känns som att den borde ge endel

Permalänk

Jag kör wd som main och har ca 56k dmg obuffad och det jag har kört på är:

critdmg
crit hit %
int
attack speed

attack speed får man ganksa mycket dmg av som wd trodde inte detta efter nerfen men för mig tex så ökar 25% attackspeed nästan 12k dmg + att man skjuter snabbare med poison dart om man nu använder dessa ihop med crit och critdmg så gör man ganska fin dmg mina pilar crittar sisådär mellan 60-80k dmg och sedan skjuter sjukt snabbt vilket blir en riktigt hög dmg i slutändan sedan kör jag acid cloud, hounds, grasp och gargantua för att kita/tanka. funkar ganska bra har kört ner act3 ganska enkelt Sen även spiritwalk för att komma från med får jag inte glömma Spec är ju olika från olika spelstilar så det ska man inte stirra sig blind på.

Så på vapen har jag crit dmg och attackspeed har även attackspeed på 1 ring med. Sedan har jag crit hit på offhand med mycket dmg och sedan int

Tänk också på att vissa ringar ger dmg det gör också en hel del på dmg.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

attack speed får man ganksa mycket dmg av som wd trodde inte detta efter nerfen men för mig tex så ökar 25% attackspeed nästan 12k dmg

Det säger väl sig självt?
Varje % av attackspeed kan ses som en ökning i damage med samma %, dvs 5% attack speed kommer ge 5% högre damage, så har du 25% attack speed så kommer din damage att gå upp med 25%, i ditt fall 12k
Det enda nerfen gjorde var ju att sänka hur mycket attack speed som fanns på items just för att det är en så otroligt stark attribut, nerfen påverkade öht inte hur IAS fungerar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det säger väl sig självt?
Varje % av attackspeed kan ses som en ökning i damage med samma %, dvs 5% attack speed kommer ge 5% högre damage, så har du 25% attack speed så kommer din damage att gå upp med 25%, i ditt fall 12k
Det enda nerfen gjorde var ju att sänka hur mycket attack speed som fanns på items just för att det är en så otroligt stark attribut, nerfen påverkade öht inte hur IAS fungerar.

aha då har jag fattat lite fel där då hur som helst funkar det super på wd beroende på spec då naturligt vis

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

har en 1h på 1k dmg som du kan få köpa för 250k. finns ingame Rilao#2289

värd att titta på kan jag lova

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

har en 1h på 1k dmg som du kan få köpa för 250k. finns ingame Rilao#2289

värd att titta på kan jag lova

Pm'a mig stats, kan inte lira just nu dock

Permalänk
Medlem

Kör också WD som main, dock spelar jag mer sällan. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Pojo-1219/hero/23115

Kör väl en liknande build som dig kan jag tänka mig, jag har dock mer fokuserat på Acid rain som ett sätt att få tillbaka liv, typ istället för att ta en health potion, och gör skada med mina pilar istället för att tanka mobs.

Det du ska tänka på är att ias bara boostar din dmg så länge du har manareg att supporta det. 25% ias kommer inte att ge dig någon dmg alls om du har 0 mana. Jag hade därför satsat på att höja int i ditt fall, iaf till att börja med. Om du kör tankbuild så bör du även ha mkt mer armor (strength är ganska billigt på wd items så det borde du kunna komma över också).

När/om du får mer guld så bör du även skaffa en hjälm liknande den du har, fast med en socket. Du kan få sjukt mkt extra hp från en lila sten eller klättra snabbare i paragonlvl från en röd sten.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Någon som har vettig input att lägga in här nu efter 1.0.5 patchen angående WD ? Tänkte levla upp en då jag hörde gear för en WD är billigare än för tex CM Wizzard eller WW Barb ? Sant eller är det bara skrönor ?

MVH / Karjix

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av karjix:

Någon som har vettig input att lägga in här nu efter 1.0.5 patchen angående WD ? Tänkte levla upp en då jag hörde gear för en WD är billigare än för tex CM Wizzard eller WW Barb ? Sant eller är det bara skrönor ?

MVH / Karjix

Nej gearet är billigare pga av att wd inte är like populärt dock tycker jag wd är riktigt skoj ganska enkelt och sola saker pga av pets som tankar. har tex en dh och monk med gearet är säkert minst 50% dyrare för samma stats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

Nej gearet är billigare pga av att wd inte är like populärt dock tycker jag wd är riktigt skoj ganska enkelt och sola saker pga av pets som tankar. har tex en dh och monk med gearet är säkert minst 50% dyrare för samma stats.

Du har inte lust att länka din profil så man kan kolla hur en WD vid lvl 60 ser ut i dagsläget ? Rent av nyfiken då det verkar som en billigare lösning just nu när man ändå bara glider runt o har lite kul då o då.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av karjix:

Du har inte lust att länka din profil så man kan kolla hur en WD vid lvl 60 ser ut i dagsläget ? Rent av nyfiken då det verkar som en billigare lösning just nu när man ändå bara glider runt o har lite kul då o då.

nu har ju inte jag någon värsting wd (56kdmg) men ska länka den sen när jag inte sitter på jobbet då allt är typ blockat här

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Tja!

Tänkte höra om vad jag kan göra för att upgradera min dps på bästa sätt? Utan att spendera en förmögenhet på AH, har bara 1.5mil atm.

Vilka stats ska jag kika efter osv? speccen känner jag mig nöjd med, men ni får gärna ha synpunkter på den med
Har fastnat på cydea i act3 inferno.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Dexter-2751/hero/19590946

Skulle säga att du behöver akut mer mana regen och crit chance. Sen kan du kika snabbt på min build. Lifesteal e nästa grej att fixa när du dubblar din dps. Det kan bli riktigt jobbigt annars när du har eliter i linje med zombie björnar. Om du ska köra med björnar så tänk på att alltid försöka ha ryggen mot en vägg för då går björnarna i nästan 1 singel linje istället för 3. Skaffa inte attack speed om du inte har riktigt hög mana regen. Du går bara out of mana mer då. Din budget e ganska liten så jag tror det blir bäst om du koncentrerar dig på crit chans först. Sikta på 30% sen fixar du mana regen. Efter det fixar du en hjälm med socket. Sätt in lila gem för höja din HP.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/MrJiM-2726/hero/10522813 Har testat solo MP7, ubers MP7 i grupp och farmat key MP8 i grupp och klarade det galant. Fast solo MP7 tog jävligt lång tid så jag brukar facerolla MP3 för det går undan snabbt då.

Tänk oxå på att din DPS på "pappret" inte e hela sanningen. Den e mycket bättre i verkligheten. Jag brukar farma med 100k dps WW/barb, 80k dps CM/wiz och 140k dps DH. Ingen har klagat på min speed på döda saker. Brukar va den som överlever bäst efter barben. Fast jag tror min gear ligger på mindre än hälften av vad hans gear kostar. Som WD får man acceptera sin roll som support/halv tank.

Hoppas det hjälper dig nåt.

Permalänk
Medlem

Hehe läste rubriken som "Kan någon Western Digital mästare guida mig lite" XD

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧