Akuthjälp ang. Internetuppk., Upplösning & Fläktkontroll.

Permalänk

Akuthjälp ang. Internetuppk., Upplösning & Fläktkontroll.

Hej SweC!

Byggde precis ihop min första stationära dator, allt gick prima!
Kopplade precis in den till min BenQ xl2420t och bilden är nu förminskad till 23". (Monitorn är 24", det är en svart ram och 24" inställningen finns inte)
Problem nr.2 är att jag inte har något internet.. Har kopplat in LAN-sladden som jag tidigare har haft i Laptopen, men nope.. den regarerar inte ens förutom att porten där bak lyser efter att jag stoppat in sladden.
Skärmen är ikopplad med DVI Dual Link till mitt Zotac GTX 670, Det finns en till gul ingång på kortet med ett "+" på istället för "-" på sidan av DVI-ingången,
kopplar jag in den där så får jag ingen bild alls. Får häller ingen bild om jag ansluter via HDMI.
Problem nr.3 är att min NZXT Sentry 2 fläktkontroll inte gör någonting, jag kan se temperaturen på fläkt 1 (24-28C) men inte någonting om hur snabbt fläkten går och inte byta fläkt häller. Det enda jag kan göra med den är att trycka nere i högra hörnet, så piper den men inget händer.

Dator:

Operativsystem: Microsoft Windows 7
Processor: Intel Core i5 3570K
Processorkylare: H60
Moderkort: ASUS P8Z68
Minne: 2x 4gb Ripjaws 1500MHz
Grafikkort: Zotac GTX 670
Hårddisk: Corsair ____ 120 GB, 2tb Western Digital.
Nätaggregat: Corsair GS600
Övrig kylning: 2st Insug (140mm & 120mm) & 3 st Utblås (140mm, 120mm & 1xxmm).
Övriga komponenter: ____ CD-läsare (149kr på CDON) & NZXT sentry 2 Fläktkontroll.
Temperaturer: Vet inte då fläktkontrollen inte känner för att visa mig det. Den säger dock att utsuget i toppen är 24-28C.

Dold text

Om du har lösning på något av dessa problem var vänlig posta dom här! Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Låter som du saknar lite drivrutiner.
Surfa in på tillverkarens hemsida från en annan dator och ladda ner dem.
Eller stoppa i skivan till grafikkortet och till moderkortet och du fick sådana.

Permalänk

Drivrutiner ska installeras, återkommer!