IM app som klarar protokoll som Xmpp för android

Permalänk
Medlem

IM app som klarar protokoll som Xmpp för android

Hej!

Jag vet inte om det redan finns en tråd där det har diskuterats om detta ämnet, men jag tar upp det ändå.

Jag söker nu en IM (Instant Messenger) applikation för Android. (Samsung Galaxy S3). Vad jag kräver av applikationer är följande:

• Den ska inte tömma batteriet på 10 minuter

• Applikationen ska inte käka upp allt minne

• Den ska inte ta upp allt SD-minne.

• Den ska klara protokoll som xmapp (google talk, facebook) samt MSN.

• Finns skype så är det bara bra, men är inget måste.

• Ska gå och ha i bakgrunden

• Notifikationer ska finnas. Med andra ord den ska säga till när jag får ett nytt meddelande. Helst ska LED lampan på framsidan av telefonen synas (men det gissar jag på gäller de flesta applikationerna beroende på telefon).

• Det ska gå att ha alla protokoll igång samtidigt.

• Applikationen ska vara stilren

Jag körde Xabber tills den började bugga ur och fick förfrågningar från personer som inte finns. (fick bara ett ID). Den bestämde sig för att logga ut konton ibland, applikationenen hängde sig.
Jag testade även Imo Messenger men den krånglade när jag skulle logga in på MSN (verkade vara en bugg med den senaste uppdateringen, hört många andra som har haft problem med just inloggning av MSN).

Argumentera gärna om produkten. (Om ni kan vara seriösa) Berätta varför ni tycker den är bra och vad den har för nackdelar.
Det ska inte vara massa argumentationer som (IM app 1 är jätte bra för att den bara är det, utan seriösa argument tack).

Tack på förhand
Henke