Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Tycker absolut det är värt det. Nu förutsätter jag att du gillar Nintendo spel och Mario då Men det är ju inte direkt ett krav för storyns skull

Får se hur jag gör aldrig gillat handkontrollerna till gamla Wii. I alla fall inte till Zelda och sådana spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Får se hur jag gör aldrig gillat handkontrollerna till gamla Wii. I alla fall inte till Zelda och sådana spel.

Håller med dig. Wii motes och Zelda är inte den bästa kombon. Nästan inget spel gör sig bättre på sådana kontroller än traditionella. Dom kontrollerna var helt klart ett dåligt val. Dock är Wii U PRO controllern en succé. Kanske för att de bygger på beprövad design som gillas av så många.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Får se hur jag gör aldrig gillat handkontrollerna till gamla Wii. I alla fall inte till Zelda och sådana spel.

Håller med dig helt, motion kontrollerna var inte en bra ide. Tror inte det kommer vara en bra ide i framtiden heller, även om dom fixar responsen och exaktheten. Jag vill inte sitta och vifta när jag spelar Zelda, Mario eller något annat spel, det lämpar sig endast för typ Wii Sports.

Det kan vara lite kul en liten stund, kanske, men inte mer än så.

Spelar dock igenom zelda (TP och SS) och Mario ändå för spelen i sig är så pass bra, kontrollerna tillför dock ingenting, snarare tvärtom.

Samtidigt som jag gillar att Nintendo gör nya grejer så hoppas jag att dom rör sig ifrån motion kontroller, dom kan ha det som ett tillbehör men det ska inte vara main kontroller. Vilket dom redan har gjort lite med WiiU, hoppas det fortsätter så.

Hoppas dom inte fuckar upp nya Zelda med att man ska svinga runt gamepaden för mycket bara.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Konsolgrävare

Okej Nintendo direct! <3 helvete vad mycket nyheter!

Hade tänkt att skaffa Metroid prime trilogy för 1300kr men nu kommer det till Wii u eshop för 100kr! Niceeee!

Sen att Wii spel kommer till Wii u eshop är extremt nice!

Alla nya trailers gjorde en helt galet hypad för 2015! Och jag kommer definitivt Införskaffa mig fler amiibos!

Och sist men verkligen inte minst! NN3DS!!! Har väntat på att införskaffa mig ett 3ds sen leaken kom om nn3ds! Äntligen kommer den till EU! Och den kommer vara OTROLIGT snygg! Kolla bara på denna limited Zelda edition!!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Okej Nintendo direct! <3 helvete vad mycket nyheter!

Man ska väl inte säga nått än men undrar om det är dags för Free2Play spelens intåg nu hos Nintendo med Project Treasure :/

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Okej Nintendo direct! <3 helvete vad mycket nyheter!

Hade tänkt att skaffa Metroid prime trilogy för 1300kr men nu kommer det till Wii u eshop för 100kr! Niceeee!

Sen att Wii spel kommer till Wii u eshop är extremt nice!

Alla nya trailers gjorde en helt galet hypad för 2015! Och jag kommer definitivt Införskaffa mig fler amiibos!

Och sist men verkligen inte minst! NN3DS!!! Har väntat på att införskaffa mig ett 3ds sen leaken kom om nn3ds! Äntligen kommer den till EU! Och den kommer vara OTROLIGT snygg! Kolla bara på denna limited Zelda edition!!

https://i.imgur.com/u6lEvfH.png

Nu har jag inte hunnit kolla mer än notiser men det ser ut som en riktigt bra Nintendo Direct. Trots att jag redan äger Super Mario Galaxy 2 och Metroid Trilogy så får det bli ett köp till nästan.

Fick hem Zelda Amiibon idag för övrigt, har Bowser, Sheik och Toon Link på väg. Totalt 9 då. Och fler lär det nog bli...

Bra sugen på den där New 3DS'en också.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Okej Nintendo direct! <3 helvete vad mycket nyheter!

Hade tänkt att skaffa Metroid prime trilogy för 1300kr men nu kommer det till Wii u eshop för 100kr! Niceeee!

Sen att Wii spel kommer till Wii u eshop är extremt nice!

Alla nya trailers gjorde en helt galet hypad för 2015! Och jag kommer definitivt Införskaffa mig fler amiibos!

Och sist men verkligen inte minst! NN3DS!!! Har väntat på att införskaffa mig ett 3ds sen leaken kom om nn3ds! Äntligen kommer den till EU! Och den kommer vara OTROLIGT snygg! Kolla bara på denna limited Zelda edition!!

https://i.imgur.com/u6lEvfH.png

Seriöst? Menar du att Wii spel äntligen kommer till Wii U eShop? Eller är det bara Metroid Prime Trilogy? Är det officiellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBird:

Seriöst? Menar du att Wii spel äntligen kommer till Wii U eShop? Eller är det bara Metroid Prime Trilogy? Är det officiellt?

Det är här.

Mario Galaxy 2 släpptes idag.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Det är här.

Mario Galaxy 2 släpptes idag.

Hur mycket kostar den? Och främst av allt, hur mycket plats tar den?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av JellyBird:

Hur mycket kostar den? Och främst av allt, hur mycket plats tar den?

ca 2gb och är 50% release rea så 100kr istället för 200 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

ca 2gb och är 50% release rea så 100kr istället för 200 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Står det någonting om man kan spela med Gamepad eller Wii Classic Pro controller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Håller med dig helt, motion kontrollerna var inte en bra ide. Tror inte det kommer vara en bra ide i framtiden heller, även om dom fixar responsen och exaktheten. Jag vill inte sitta och vifta när jag spelar Zelda, Mario eller något annat spel, det lämpar sig endast för typ Wii Sports.

Jag tycker precis tvärtom, viftpinnen är riktigt trevlig och funkade bra i Skywards Sword. Pikmin3 på Wii U spelas mestadels med viftpinne här hemma.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag tycker precis tvärtom, viftpinnen är riktigt trevlig och funkade bra i Skywards Sword. Pikmin3 på Wii U spelas mestadels med viftpinne här hemma.

Har ni också problem med distansen mellan remote och sensorn? Jag känner att när man ska bläddra genom menyn med motion under Wii mode, måste man sitta högst en meter ifrån för att den ska reagera. Men det är bara när det kommer till rörelse, annars är det inga problem när man ska skaka remote:n i vissa spel osv. Är det bara jag?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Nu har jag inte hunnit kolla mer än notiser men det ser ut som en riktigt bra Nintendo Direct. Trots att jag redan äger Super Mario Galaxy 2 och Metroid Trilogy så får det bli ett köp till nästan.

Fick hem Zelda Amiibon idag för övrigt, har Bowser, Sheik och Toon Link på väg. Totalt 9 då. Och fler lär det nog bli...

Bra sugen på den där New 3DS'en också.

oja riktigt bra

Haha bästa ju! Jag köper egentligen bar amiibos för att få "dlc" i spelen. Några på reddit diskuterade att Amiibos är Nintendos variant av "dlc" och att det är en riktigt bra sådan. Får både en skulptur och in game items, modes osv

Jag själv bokade direkt black NN3DS med MH4 och Zelda Majoras Mask på webhallen. Hoppas limited edition cover plates kommer till Sverige! (Annas får man styra på annat sett)
Laddare och stativ fixar man närmare releasen(finns inte just nu som pre order)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBird:

Står det någonting om man kan spela med Gamepad eller Wii Classic Pro controller?

Går bara att använda wii remote med nunchuk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBird:

Står det någonting om man kan spela med Gamepad eller Wii Classic Pro controller?

Alla spel som har stöd för Classic controller kan du använda gamepad. Spel som Galaxy 2 kräver wiimote och nunchuck. Likadant kommer det bli med donkey kong country returns och metroid prime trilogy.

Spelen startar i wii läge så blir knappt någon skillnad alls!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Alla spel som har stöd för Classic controller kan du använda gamepad. Spel som Galaxy 2 kräver wiimote och nunchuck. Likadant kommer det bli med donkey kong country returns och metroid prime trilogy.

Spelen startar i wii läge så blir knappt någon skillnad alls!

Okej, spelet förändras inte i upplösning, inte heller kan man använda andra kontroller till det och den tar 1,6 gig plats, vilket är jobbigt för de som inte har externa hårddiskar vid sidan om. Förutom att den är halva priset, kostar ordinarie pris precis som fysiska kopian. Vad är det för mening isåfall? Speciellt för de som inte ens har spelat ettan än..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

oja riktigt bra

Haha bästa ju! Jag köper egentligen bar amiibos för att få "dlc" i spelen. Några på reddit diskuterade att Amiibos är Nintendos variant av "dlc" och att det är en riktigt bra sådan. Får både en skulptur och in game items, modes osv

Jag själv bokade direkt black NN3DS med MH4 och Zelda Majoras Mask på webhallen. Hoppas limited edition cover plates kommer till Sverige! (Annas får man styra på annat sett)
Laddare och stativ fixar man närmare releasen(finns inte just nu som pre order)

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, själv köper jag de mest som billiga statyer men DLC-biten är trevlig. DLC done right, typ. Upplåsningar i spel och man har fortfarande något fysiskt kvar.

Zelda: Majoras Mask bara måste jag ha. Är det klart om spelet fungerar på gamla 3DS-modellerna eller måste man uppgradera för denna?

Skrivet av JellyBird:

Okej, spelet förändras inte i upplösning, inte heller kan man använda andra kontroller till det och den tar 1,6 gig plats, vilket är jobbigt för de som inte har externa hårddiskar vid sidan om. Förutom att den är halva priset, kostar ordinarie pris precis som fysiska kopian. Vad är det för mening isåfall? Speciellt för de som inte ens har spelat ettan än..

Smidigheten att ha spelet digitalt kan också vara värt något. Och i Metroid Trilogys fall så kommer priset på 100kr inledningsvis vara betydligt trevligare än att slänga ut runt tusenlappen för att få tag i spelet. Kan samtidigt hända att man arbetar mer på att förbättra Wii-läget senare men som det i dagsläget ser ut handlar det mest om att digitalisera distributionen av Wii-titlar. Vilket i mitt tycke är bra nog. Hoppas vi får se Gamecube och, såklart, N64 VC snart nog med nu.

Lite knepigt tycker även jag att man släpper Galaxy 2 först och inte första Galaxy-spelet. Samtidigt är det inte story-tunga titlar men första spelet presenterar ju också Rosalina och Luma. Riktigt bra spel dessa två, själv hoppas jag på en Super Mario Galaxy 3.

Permalänk
Medlem

Blir att skaffa både galaxy 2 och metroid prime trilogy trots att jag redan har trilogy på skiva. Slippa slänga i en skiva är klart värt 100 spänn.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hehe, själv köper jag de mest som billiga statyer men DLC-biten är trevlig. DLC done right, typ. Upplåsningar i spel och man har fortfarande något fysiskt kvar.

Zelda: Majoras Mask bara måste jag ha. Är det klart om spelet fungerar på gamla 3DS-modellerna eller måste man uppgradera för denna?

Smidigheten att ha spelet digitalt kan också vara värt något. Och i Metroid Trilogys fall så kommer priset på 100kr inledningsvis vara betydligt trevligare än att slänga ut runt tusenlappen för att få tag i spelet. Kan samtidigt hända att man arbetar mer på att förbättra Wii-läget senare men som det i dagsläget ser ut handlar det mest om att digitalisera distributionen av Wii-titlar. Vilket i mitt tycke är bra nog. Hoppas vi får se Gamecube och, såklart, N64 VC snart nog med nu.

Lite knepigt tycker även jag att man släpper Galaxy 2 först och inte första Galaxy-spelet. Samtidigt är det inte story-tunga titlar men första spelet presenterar ju också Rosalina och Luma. Riktigt bra spel dessa två, själv hoppas jag på en Super Mario Galaxy 3.

riktigt bra sätt idd!

Zelda majoras mask fungerar på den gamla 3ds men har optimerats med NN3DS C-sticken så bättre kontroller på den nya dårå

Såhär kommer box art se ut för NN3DS spelen:

Wii spel i Wii U tycker jag är perfekt! Så mycket skönare! Speciellt priset på metroid Prime! Tur att man inte köpte det förut för 1300 kommer nog dock hellre skaffa Galaxy serien på skiva

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Super Mario Galaxy 2 kostar 329 på webhallen. 100 spänn är en hel del billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Zelda majoras mask fungerar på den gamla 3ds men har optimerats med NN3DS C-sticken så bättre kontroller på den nya dårå

Såhär kommer box art se ut för NN3DS spelen:
https://pbs.twimg.com/media/B7UqA4TCcAIKxH1.jpg

Synd bara att Xenoblade Cronicles till 3DS är pixelerat till oändelse och ser riktigt riktigt riktigt fult ut, inte precis höjdar spelet att försöka sälja new 3DS med säger jag, nog för att det är ett bra spel men det ser faktiskt inte alls bra ut på den.

Men med det sagt, redan förbokat new 3DS ( Monster hunter 3DS versionen från USA ) gillra utseendet på den versionen.
http://www.gamestop.com/nintendo-3ds/consoles/nintendo-new-3d...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Super Mario Galaxy 2 kostar 329 på webhallen. 100 spänn är en hel del billigare

Eller så köper du den på ett ställe som har den i lager och inte tar ut ockerpriser.

Värt att notera att spelet kommer kosta 200 kr nästa vecka, bara första veckan vi får 100 krs erbjudande, så framtiden kommer det i de flesta fallen vara billigare att köpa spelen på Skiva, men inte alltid, Metroid Prime trilogy är ju ett bra exempel.

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-ni...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MugiMugi:

Synd bara att Xenoblade Cronicles till 3DS är pixelerat till oändelse och ser riktigt riktigt riktigt fult ut, inte precis höjdar spelet att försöka sälja new 3DS med säger jag, nog för att det är ett bra spel men det ser faktiskt inte alls bra ut på den.

Men med det sagt, redan förbokat new 3DS ( Monster hunter 3DS versionen från USA ) gillra utseendet på den versionen.
http://www.gamestop.com/nintendo-3ds/consoles/nintendo-new-3d...

jag tycker själv att det ser riktigt nice ut!

Du vet att den varianten kommer till Sverige också den 13 Feb? Men du kanske vill ha NA reg lock?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Som nybliven ägare till Wii U blir jag lite konfunderad över alla kontroller till olika spel.
Har fyra stycken remote plus hemma nu, och är sugen på att köpa
Super Mario Galaxy 2, men för att spela just det spelet MÅSTE jag ha en nunchuck?
Själv skulle jag gärna vilja spela med en classic pro handkontroll, men den fungerar bara till VISSA Wii spel,( inte SMG 2 och Donkey Kong t.ex.).

Köper jag en Wii u pro controll så är den inte bakåtkompatibel till Wii utan fungerar bara till VISSA Wii U spel.
Puuh, stämmer detta?

Permalänk
Medlem

Lättaste är att läsa på baksidan av spelkartongen eller informationen i e-shoppen. Där står vilken kontroller som man kan spela med.

Generellt så är INGA Wii U handkontrollers bakåtkompatibla. Ganska självklart när man tänker efter.
Dock så kommer vissa Wii spel i framtiden även funka med Wii U pro controller. Det gäller dock inte spel som spelas med remote + nunchuk.
Ja Super Mario Galaxy spelen kräver remote + nunchuck. Samma med Metroid Prime Trilogy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

jag tycker själv att det ser riktigt nice ut!

Du vet att den varianten kommer till Sverige också den 13 Feb? Men du kanske vill ha NA reg lock?

Skickades från m.sweclockers.com

Har gett upp EU regionen för länge sedan med 3DS, störst del på grund av att de bästa spelen såg aldrig ut att komma ut i EU, nu har de flesta gjort det dock men vissa av dom tog det över 1,5 år, samt ett fortfarande inte ute men ska vara på väg 2 år senare. Så exakt allt jag har till 3DS är från US regionen.

Med det sagt, finns inget jag hatar mer en region låsning, förstör bara för konsumenter, absolut inget annat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nintendo tjänar massor på regionslåsningen iofs

Permalänk
Medlem

Finns det något release-datum på Metroid Prime Trilogy till e-shoppen ännu? Vill verkligen inte missa erbjudandet på 100 kr... grymt bra spel, har inte spelat dom på år och dar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Blir att skaffa både galaxy 2 och metroid prime trilogy trots att jag redan har trilogy på skiva. Slippa slänga i en skiva är klart värt 100 spänn.

Undrar om värdet på Metroid Prime Trilogy kommer sjunka eller fortsätta öka. Tidigare återlanseringar digitalt har vad jag förstått inte påverkat priserna speciellt mycket. Riktigt trevlig titel att ha i samlingen dock, jag tvivlar på att jag kommer sälja min även efter att ha köpt digitala utgåvan i slutet av månaden.

Skrivet av tyvar1:

riktigt bra sätt idd!

Zelda majoras mask fungerar på den gamla 3ds men har optimerats med NN3DS C-sticken så bättre kontroller på den nya dårå

Såhär kommer box art se ut för NN3DS spelen:
https://pbs.twimg.com/media/B7UqA4TCcAIKxH1.jpg

Wii spel i Wii U tycker jag är perfekt! Så mycket skönare! Speciellt priset på metroid Prime! Tur att man inte köpte det förut för 1300 kommer nog dock hellre skaffa Galaxy serien på skiva

Härligt, då kan jag vänta lite med New 3DS XL-köpet.

Jag såg att Webbhallens Majoras Mask 3DS bundlingar var fullbokat redan med. Det gick.... fort.

Som ovan funderar jag på om jag ska sälja min Wii-utgåva eller inte. Priset på dessa är ju som bekant riktigt bra för en någorlunda ny release. Får se hur det blir, riktigt trevligare med lite dyrare titlar i samlingen med.

Skrivet av ozo64:

Nintendo tjänar massor på regionslåsningen iofs

Även Steam går ju tyvärr åt det hållet nu. Trist utveckling IMHO.