Alla fyndtips från mellandagsrean

physx 6870, homefront?

Permalänk

physx 6870, homefront?

Har nyligen gått ifrån gts 250 till raedon HD 6870 och när jag försöker starta Homefront så står det i meddelandet:

"PhysX is not installed correctly, would you like to install it? Please reboot your PC after the PhysX installation"
OK | Avbryt

Händer ingenting alls och kan inte hitta någon info om var jag hittar physX O.o
Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem

PhysX är Nvidia only

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RX7600 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 VI

Permalänk

Så vad att göra?
För allt ifrån Nvidia är avinstallerat så borde ju inte klaga O.o

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Skrivet av Twidash:

PhysX är Nvidia only

Har man inte ett Nvidiagrafikkort så körs det på processorn. Så det installeras ändå.

Kan dock inte hjälpa TS.

Permalänk
Medlem

Om programmet kräver PhysX kan du inte köra de med ett radeon kort, eller ja du kan låta din CPU göra det men då behöver du en väldigt bra CPU annars orkar den inte.

EDIT: Det beror klart på hur mkt physx det är i homefront som den behöver hantera. Also , DAMN ngn var snabbare xD

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RX7600 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Sony Xperia 1 VI

Permalänk
Medlem

testa att ominstallera spelet då det kände av att du hade ett nvidia kort innan och kanske försöker hitta just det för physX

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Problemet är att du spelat med ett Nvidia kort innan, så spelet har fortfarande PhysX aktiverat, testa att leta upp configen för spelet och ta bort den.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Du kan väl köra ditt 6850 för själva grafiken och ha ditt GTS 250 till att kör physX:en om jag inte minns fel

Visa signatur

Sony Xperia 1 VI

Permalänk
Medlem

Du måste installera physx igen. Du kan inte ha physx helt avinstallerat då spelet fortfarande använder physx men på processor.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Har mitt nviidia kort i en annan "dumburk" så kan inte använda den som physx
Men men, ska försöka om installera det och se om det hjälper :3

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Du kan väl köra ditt 6850 för själva grafiken och ha ditt GTS 250 till att kör physX:en om jag inte minns fel

Tyvärr funkar inte det längre