Själv så bryr jag mig inte om vem som började och vem som kopierade, bryr mig bara om vilket av spelen JAG gillar mest. Nu såhär i alpha så kan man ju inte veta hur saker kommer vara när spelet är klart. Vet förövrigt inte i vilket stadium DayZ är nu, beta/alpha osv.
Jag märker dock att sakerna som vissa här på forumet vill ta bort från WarZ är de sakerna som gör spelet unikt från DayZ, bara som ett exempel är att saker har en highlight eller vad man nu ska säga. Det är just en sak jag gillar med WarZ, att det inte är meningen att vara värsta hardcore som i DayZ. Jag gillar den där lilla arkad känslan eller vad man nu ska kalla den.
Så i det här inlägget så kommer jag ta några av de saker som jag har sett andra prata om och säga mina åsikter om dem, jag kommer också lägga till några saker som jag inte vet om de har blivit diskuterade innan men men.
- Grafiken. Själv så tycker jag att grafiken är väldigt trevlig, visst det finns lite vita flimmer grejer och det är dålig FPS men det är fortfarande alpha så man får anta att de kommer fixa det i framtiden annars så kan det vara ett bra argument emot WarZ.
Grafiken är ju bland de sämre mellan 2006-2012. Galet lågupplösta texturer. Lågdetaljerat geometri, kantiga/blockiga skuggor osv.
- Lysande items. Som sagt tidigare så är det här en grej som jag gillar, dock så tycker jag att man borde kunna välja om man vill ha på det eller inte.
Du vill att folk ska kunna ändra det där, klientbaserat snarare än serverbaserat? Varför skulle folk göra det?!
- Karta/GPS när man spawnar. Det här är något jag gillar, en sak som gjorde att jag inte gillade DayZ var just svårigheten att navigera.
Idiotiskt, det tar bort allt om utforskning, man vill ju kunna hitta någonting själv istället för att ååååh där ligger alltså denstorafetastadenmedallbästloot - Springer Dit Direkt!
- Mat/vatten ger knappt något. Det här kan jag hålla med om och jag hoppas att de fixar det i någon senare patch.
Mm
- Global Inventory. Det här är något jag gillar, Jag vill inte spela DayZ där man förlorar allting när man dör för då hade jag spelat just DayZ. Och när man är som jag (alltid ensam och dör alltid inom 30min) så gör Global Inventory att man i alla fall kan hå lite roligt utan att någonsin komma någonvart. Kan eventuellt tänka mig att saker tas bort från global inventory om man inte har använt dem på ett tag.
Det där förstör WarZ helt, och gör spelet till ett Deathmatch spel, du har INGENTING att förlora om du lagt items i ditt GI.
Och kan dessutom välja att spawna med items nästa gång du dör....samtidigt som du respawnar nära där du dog istället för slumpvalt ala DayZ.
- Zombies börjar leva helt utan förvarning. Jag vet inte vad jag ska tycka om denna, tror inte direkt att de börjar leva helt plötsligt utan mer att de bara ligger och vilar, varför skulle de behöva stå upp och gå omkring hela tiden? Borde ju bara vara jobbigt.
Zombies gör nada skada och är inget hot i spelet, då du kan ta flera på dig utan problem genom att slå dom i huvudet med en lampa eller hammare eller så, och gå bakåt per slag.
- Konstiga ljud tex plåt ljud på asfalt etc. Antar att detta är bug med alphan som kommer att bli fixad eventuellt kan vissa ljud vara placeholders.
War Inc!
- Man kan ej gå in i hus (Med några få undantag). Det här hatar jag, jag vill kunna gå in i alla hus för att loota eller bara gömma sig från zombies/spelare.
Välkommen till en mod av ett spel där modden använder assets från spelet, War Inc! Och banan är inte designad kring WarZ.
- Små kartor för antalet spelare. Håller med totalt här, behövs större kartor, kanske kommer större kartor vartefter att spelet kommer närmare att släppas.
Yes, ge oss större karta, minst 200km2 eller mindre spelare per karta.
- 60 min spawn time. Jag hatar detta, totalt hatar det. Visst man kan ha 5 karaktärer men jag hatar fortfarande 60 min spawn time, mest för att det har blivit flera gånger att jag har spawnat sedan 10 sekunder senare är jag skjuten, och man kan inte försvara sig heller och att springa är meningslöst (inte för att man har tid att ens klicka ned en tangent)
Welcome to WarZ.
BOLD
| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear