Dubbla graffikkort räcker strömen?

Permalänk

Dubbla graffikkort räcker strömen?

Tjenare, Funderar lite på om man ska i framtiden sätta i ett till graffe och undrar lite snabbt bara om mitt agg räcker till

Graffe: Msi Geforce 580 Twin II OC (http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_580_oc_1536mb_gd...)

Psu: Corsair Gaming Series 800W 80+ (http://www.inet.se/produkt/6909590/corsair-gaming-series-800w...)

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldToazt:

Tjenare, Funderar lite på om man ska i framtiden sätta i ett till graffe och undrar lite snabbt bara om mitt agg räcker till

Graffe: Msi Geforce 580 Twin II OC (http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_580_oc_1536mb_gd...)

Psu: Corsair Gaming Series 800W 80+ (http://www.inet.se/produkt/6909590/corsair-gaming-series-800w...)

Tacksam för svar

Borde fungera fint.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Inga problem.

Permalänk

Varför spendera dina pengar på förra generationens grafikkort?
Köp två 670's istället, mycket mer prisvärt.
Edit: Såg att du redan hade ett 580, så kan det gå när man läser lite för fort.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Inga problem 2st 470 drar ju typ 600-650W så...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Tuffingpågatan:

Varför spendera dina pengar på förra generationens grafikkort?
Köp två 670's istället, mycket mer prisvärt.
Edit: Såg att du redan hade ett 580, så kan det gå när man läser lite för fort.

haha aah, känns dumt att köpa 2 helt nya, men atm har jag egentligen inget behov av ett till tar alla spel atm så..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av era909:

Borde fungera fint.

Glädjer mej höra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skönt att höra att det skulle gå
Men kom på en till grej, joo det är såhär att just nu när jag spelar i load (bf3) så ligger mitt kort på 70-74grader om jag då drar in ännu ett till vad får jag för temps? blirre så att man inte får ut tillräkligt med luft? och blåser inte det ena kortet på baksidan av det andra? jag är ingen expert på detta men det låter inte direkt bra för kylningen?? :s

tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GoldToazt:

Skönt att höra att det skulle gå
Men kom på en till grej, joo det är såhär att just nu när jag spelar i load (bf3) så ligger mitt kort på 70-74grader om jag då drar in ännu ett till vad får jag för temps? blirre så att man inte får ut tillräkligt med luft? och blåser inte det ena kortet på baksidan av det andra? jag är ingen expert på detta men det låter inte direkt bra för kylningen?? :s

tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer ligga på 83,28476392048749239c
Ganska svårt att veta men ditt chassi är ju rätt bra när det gäller kylförmåga. Skulle nog rekommendera dig att köpa ett referenskort, dvs ett kort som blåser varmluften bakåt och ut. Referenskortet bör sitta längst ner, på så vis behöver ditt nuvarande kort inte hanteras med varmluften från det nya.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Det kommer ligga på 83,28476392048749239c
Ganska svårt att veta men ditt chassi är ju rätt bra när det gäller kylförmåga. Skulle nog rekommendera dig att köpa ett referenskort, dvs ett kort som blåser varmluften bakåt och ut. Referenskortet bör sitta längst ner, på så vis behöver ditt nuvarande kort inte hanteras med varmluften från det nya.

Är det inte smartare att sätta ref. kortet längst upp så blåser det ut och sen msi kortet längst ner då blåser ju inte nått kort på det andra? eller var det så du mennade??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GoldToazt:

Är det inte smartare att sätta ref. kortet längst upp så blåser det ut och sen msi kortet längst ner då blåser ju inte nått kort på det andra? eller var det så du mennade??

Ditt msi-kort kommer ju sprida ut värmluft i hela chassit vilket gör att referenskortet kyls av halvvarm luft ifall referenskortet sitter längst upp. Om man däremot sätter det längst ner, kommer det "sköta sig själv", dvs det sprider ingen varmluft till msi-kortet. Givetvis kommer msi-kortet gå lite varmare pga. referenskortet spärrar lite för luften, men det ska det klara av utan problem.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Ditt msi-kort kommer ju sprida ut värmluft i hela chassit vilket gör att referenskortet kyls av halvvarm luft ifall referenskortet sitter längst upp. Om man däremot sätter det längst ner, kommer det "sköta sig själv", dvs det sprider ingen varmluft till msi-kortet. Givetvis kommer msi-kortet gå lite varmare pga. referenskortet spärrar lite för luften, men det ska det klara av utan problem.

Okey, bra saker att veta
linka nått kort får se vad priset ligger på dom brukar vara lite billigare.
ska man ta ref. kort eller nån evga lösning? eller gör dom npn skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GoldToazt:

Okey, bra saker att veta
linka nått kort får se vad priset ligger på dom brukar vara lite billigare.
ska man ta ref. kort eller nån evga lösning? eller gör dom npn skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Referens eller evga lösning? Med referens menar jag ett sånt här:

Om du väljer Asus, Evga, MSI spelar ingen roll

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Referens eller evga lösning? Med referens menar jag ett sånt här:
http://media.bestofmicro.com/K/Z/275507/original/geforce_gtx-...

Om du väljer Asus, Evga, MSI spelar ingen roll

precis! okej... har bara sett att Evga har många sånna kylare på sina kort medans asus msi kör med eftermarkands kylare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GoldToazt:

precis! okej... har bara sett att Evga har många sånna kylare på sina kort medans asus msi kör med eftermarkands kylare

I rest my case

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldToazt:

precis! okej... har bara sett att Evga har många sånna kylare på sina kort medans asus msi kör med eftermarkands kylare

Skaffa inte ASUS kort med Direct CU2-kylaren. Det kommer bli för trångt och för varmt att ha den i översta platsen. Kör då hellre på MSI som tar upp 2 slots, det kommer fungera med två sådana i SLI så länge du har vettigt luftflöde i lådan.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL