Ps3 dör ut som Playstation 2

Permalänk
Medlem

Ps3 dör ut som Playstation 2

Tjena, funderat ett bra tag om Playstation 3 kommer att dö ut nu i februari när nya ps4 kommer? När Playstation 3 kom var det bara bye bye med ps2 kommer detta hända ps3 med?

2. Något mer jag funderat på är steam "logga in med PSN NETWORK" om man har typ BO2 på ps3 går det att köra på en PC då?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phixip:

Tjena, funderat ett bra tag om Playstation 3 kommer att dö ut nu i februari när nya ps4 kommer? När Playstation 3 kom var det bara bye bye med ps2 kommer detta hända ps3 med?

2. Något mer jag funderat på är steam "logga in med PSN NETWORK" om man har typ BO2 på ps3 går det att köra på en PC då?

Playstation 4 nu i februari? Något jag missat här?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Playstation 4 nu i februari? Något jag missat här?

rykten säger någon gång 2013 men dock är det bara "rykten"

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/135975-play...

Permalänk
Medlem

Här är en artikel från 2009 publicerad av BBC om att PS 2 fortfarande säljs, och det var redan då 3 år sedan PS 3 kommit.

Så PS 2 såldes ju långt efter att PS 3 släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Här är en artikel från 2009 publicerad av BBC om att PS 2 fortfarande säljs, och det var redan då 3 år sedan PS 3 kommit.

Så PS 2 såldes ju långt efter att PS 3 släpps.

Jasså?, men Jag tänker på utvecklingen av både spel och uppdateringar. Det görs knappast nya spel till ps2, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Jasså?, men Jag tänker på utvecklingen av både spel och uppdateringar. Det görs knappast nya spel till ps2, eller?

Fifa Soccer 13 och Pro Evolution Soccer 2013 är två spel som släppts i år.

Och det är bara de två som stod med som "senast släppta" på wikipedia och det kan ju mycket väl tänkas att det är inaktuella uppgifter numera. Länkarna går till de källhänvisningar som fanns på wikipedia.

Permalänk
Medlem

I call troll men för att vara seriös så kommer ps3 antagligen dö ut snabbare än ps2 gjorde efter att konsolen efter kom, ps2 var löjligt populär medan ps3 inte riktigt höll samma standard. Men det klart att ps3 kommer stanna kvar lite och tillverkas, och spel kommer portas till de äldre konsolerna också (xb360/ps3) när de nya kommer då alla inte har de nya konsolerna och tillverkarna inte vill tappa kunder.

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Hade du själv fortsatt utveckla produkter för en utdaterad produkt ur ekonomisk synvinkel? Tror knappast det.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

Ja tror ps3 kmr säljas ett bra tag till när ps4an släpps..flera anledningar:

Ps4an kmr vara för dyr för de flesta i början
Finns inte så mycket spel att erbjuda i början
De flesta spel som ska släppas 2013 kmr fortfarande släppas till ps3...

Finns mkt fler anledningar ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

ryktena säger dock sent 2013 så vart TS fått Februari ifrån skulle ju vara intressant att veta

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Det är ytterst tveksamt att det dyker upp ngn ps4 nästa år.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att PS2 såldes i över 5 år efter att PS3 hade lanserats, samt att nya spel släpptes ungefär lika länge.
PS1 hade en produktcykel på ca 11 år, och PS2 likaså. PS2 släpptes dock ca 5 år in på PS1ans produktcykel... Det kommer att ta lång tid innan PS3an är borta.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570K MB: Asus P8Z77-V HDD: Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 2 x 1GB Seagate Baracuda RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Gfx: ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB Nätagg: be quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold Chassi: Gammalt Lian-Li DAC/Hörlursförstärkare: Lead Audio LA-100 Hörlurar: Sennheiser HD-650

Permalänk
Medlem

PS2 säljs fortfarande i Japan. PS3 kommer inte dö ut på många år.

Permalänk

finns ju fortfarande ställen som säljer nya både enheter och ps2 spel. kan dock tänka mig att det mesta handlar om restlager som de försöker bli av med.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Varför skulle PS3 dö ut bara för att PS4 kommer? Jag köpte då själv min PS2 efter PS3 släpptes, då jag tyckte den sjunkit till ett vettigt pris vid det laget. För det mesta finns ju den äldre konsolgenerationen kvar i många år efter den nya kommer.

Finns inga större anledningar att köpa en konsol i början av dess livscykel, vi vet inte hur kvalitén är än och vi har ganska få spel, plus att den är väldigt dyr.

Permalänk
Medlem

Det kom ut bilder och info om PS3an flera år innan den släpptes. Tror knappast Sony skulle släppa PS4 utan att göra reklam för den år i förväg.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av phixip:

Kan någon svara på fråga 2 då jag också funderat över den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Kan någon svara på fråga 2 då jag också funderat över den.

Haha, tänkte nyss återkomma till det ;D japp kan någon svara på det. En lättnad om ps3 Tack så mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Citat:

The PlayStation 2 have reached over 150+ million units sold as of November 21, 2011.[6][7] Sony has stated that there are 10,828 titles available for the system and that 1.52 billion PS2 titles have been sold since launch.[8] In late 2009, with developers creating new games and the console still selling steadily a decade after its original release, Sony stated that the life cycle of the PlayStation 2 will continue until demand ceases.[9] The console was succeeded by the PlayStation 3 in 2006.

As of 2012, over 12 years after its initial release, new games continue to be developed and sold. The latest games are FIFA 13, released on September 27 in the UK and September 28 in Europe, and Pro Evolution Soccer 2013, released on October 25 in Europe, October 26 in the UK and November 6 in North America.

-wiki

PS2 är snart 13 år och är inte "Discontinued än. När PS4 släpps tar PS3 över rollen som budgetmaskin, den kommer ha garanterat stöd till 2016 och därefter så länge det finns efterfrågan. Eftersom PS4 inte kommer vara bakåtkompatibel lär man inte dra ur pluggen i förtid. PS3 är ju förberedd för framtiden med Blu-ray osv och kommer bli en utmärkt budgetmaskin.

PS4 kommer förmodligen släppas 2014. Den kommer utannonseras strax före eller under E3. I somras sade Scott Rhode att de hade större prioritet på spelen till PS3 än vad de hade på PS4, vilket inte är konstigt med över 70 miljoner konsoler på marknaden som de knappast överger i första taget. Fokus på PS4 börjar inte på allvar innan man utannonserat den. Scott Rhode sade även då att PS2 fortsätter att sälja bra i vissa delar av världen och att man tänker fortsätta stödja den.

Att PS2 fick "bye-bye" vid releasen av PS3 kunde alltså inte vara mera felaktigt, och ska man satta på en konsol idag är det PS3 som kommer leva absolut längst, så det behöver man inte bekymra sig om.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Fortsatte dock lira PS2 ett år efter att PS3 hade släppts.

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Ja tror ps3 kmr säljas ett bra tag till när ps4an släpps..flera anledningar:

Ps4an kmr vara för dyr för de flesta i början
Finns inte så mycket spel att erbjuda i början
De flesta spel som ska släppas 2013 kmr fortfarande släppas till ps3...

Finns mkt fler anledningar ^^

Skrivet av robineng:

Varför skulle PS3 dö ut bara för att PS4 kommer? Jag köpte då själv min PS2 efter PS3 släpptes, då jag tyckte den sjunkit till ett vettigt pris vid det laget. För det mesta finns ju den äldre konsolgenerationen kvar i många år efter den nya kommer.

Finns inga större anledningar att köpa en konsol i början av dess livscykel, vi vet inte hur kvalitén är än och vi har ganska få spel, plus att den är väldigt dyr.

I början kommer det att vara få spel till PS4:an. Dessutom kommer man i större omfatting, att köpa spelen direkt i PS Store.

Dessutom kommer det mesta nerladdat, uppdateringar och tillägg att sparas, i ett liknande icloud webserver-hotell. Sen kommer spelföretagen att utforska, hur man bäst kan utnyttja, de nya specifikationerna på PS4:an. Bla den 8 GB GDDR5 minne, som kommer att finnas på Orbit.

Man kan tänka sig ett satt pris på mellan 3-4000 kr, beroende på modell. Men räkna på att tillägg och extras blir dyrare att köpa till. Gränsen mellan Gaming PC / Laptop, börjar suddas ut, här och nu. PS4 kan kanske rymma 64 online-spelar, till vissa större spel!

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Jag vet inte vilken planet du bodde på men efter PS3 släppet så var den gyllene tider för just PS2, de absolut bästa spelen kom en efter en till konsolen i flera år efter.

Idag må det inte komma mycket nytt och vettigt till PS2 men det kom bra spel i ungefär 4 år efter PS3 släpptes.

Du får gärna länka till vilken sida du baserat det påståendet då jag inte ens förstår vart det skulle ha kommit ifrån.

Skrivet av Alle22:

Det finns officielt utalande om detta också, aka Inga rykten längre. Datumet de har gett är "hollidays 2013" dvs November, december i år. Problemet är att de har sagt USA + Some countries in EU. Dvs Sverige är troligtvis inte inräknat och vi får säkerligen vänta ungefär 4-6 månader som vanligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

*Host host*

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=48124

PS2 har ju levt länge pga alla Buzz spel, singstar spel osv.
Nu kan jag tycka att den är dyr om man skulle få för sig att köpa den ny, men den är verkligen inte svår att få tag på.
Och ps2 blev ju lite utav en motståndare till nintendo wii då ps3 var väldigt dyr jämförelsevis

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan inte säga något om snabbt utdöende, men där är flertal bra exklusiva spel som inte är helt garanterat kommer kunnas köras genom Gaikai (om än är motiverat av Sony att vilja göra det) för PS4. Jag säger köp PS3 för dem exklusiva spelen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Playstation 2 har varit en otroligt långlivad konsol och finns väl tom att köpa än?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Jag tror att det var så sent som bara för några månader sedan som Playstation 2 slutade tillverkas och säljas. Men jag skulle säkert tro att eftersom Playstation 4 inte kommer kunna spela de gamla Playstation 3 spelen, så kommer det förmodligen vara så att utvecklarna kommer göra sina spel både för PS3 och PS4 även när PS4an finns att handla.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av histamine:

Jag tror att det var så sent som bara för några månader sedan som Playstation 2 slutade tillverkas och säljas. Men jag skulle säkert tro att eftersom Playstation 4 inte kommer kunna spela de gamla Playstation 3 spelen, så kommer det förmodligen vara så att utvecklarna kommer göra sina spel både för PS3 och PS4 även när PS4an finns att handla.

Det var väl tal på att man skulle kunna spela vissa PS3-spel, men att man var tvungen att köpa de i digitalt format i deras onlinebutik?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det var väl tal på att man skulle kunna spela vissa PS3-spel, men att man var tvungen att köpa de i digitalt format i deras onlinebutik?

Samma anledning som du kan köpa och köra vissa PS2 spel. De som aktivt valt att porta spelet fort till PS3 så skulle jag tippa att detta kommer gå att göra för PS4 också.

Men som sagt va, lär betyda att du måste köpa dom igen om du äger de på skiva.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Får gärna dö snabbt ut för min del och gå ner väldigt mycket i pris så jag finner motivation och köpa ett PS3

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av histamine:

Jepp så kommer det nog bli första året iaf. Sen beror det på hur bra det nya konsollerna säljer också. Säljer de dåligt så blir man tvungen att fortsätta släppa sina spel till de gamla konsollerna. Blir svårt att tjäna några pengar annars.