Ps3 dör ut som Playstation 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Tjena, funderat ett bra tag om Playstation 3 kommer att dö ut nu i februari när nya ps4 kommer? När Playstation 3 kom var det bara bye bye med ps2 kommer detta hända ps3 med?

2. Något mer jag funderat på är steam "logga in med PSN NETWORK" om man har typ BO2 på ps3 går det att köra på en PC då?

PS2 levde ju länge efter att PS3 hade släppts, vet dock inte hur det ser ut idag men den dog knappast när PS3 släpptes.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Tjena, funderat ett bra tag om Playstation 3 kommer att dö ut nu i februari när nya ps4 kommer? När Playstation 3 kom var det bara bye bye med ps2 kommer detta hända ps3 med?

2. Något mer jag funderat på är steam "logga in med PSN NETWORK" om man har typ BO2 på ps3 går det att köra på en PC då?

den kommer helt klart börja dö ut. säkert lite fortare än PS2, men man får komma ihåga att det fortfarande släpps en hel del spel och även multititlar som de typiska fotboll 13 hockey 13 osv till den. det kommer gälla även PS3 minst 3 år till.

ingen aning om just det spelet, men Portal funkar så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

PS2 levde ju länge efter att PS3 hade släppts, vet dock inte hur det ser ut idag men den dog knappast när PS3 släpptes.

Absolut. Har inte mycket till övers för Sony med tanke på deras ganska tvivelaktiga affärsmetoder, men i rättvisans namn måste man medge att de om något var exceptionellt bra på att hålla liv i PS2 med nya spel efter att PS3 lanserats, själva basenheten såldes ju till och med som budgetalternativ till PS3 ett bra tag.

Jämför det med hur MS hanterade original-Xbox när 360 lanserades. Där har vi en konsoll som verkligen tvärdog över en natt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Haha, tänkte nyss återkomma till det ;D japp kan någon svara på det. En lättnad om ps3 Tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan inte spela spel som du köpt för PS3 på PC genom detta.
När Portal 2 släpptes till PS3 så fick man med en kod som man kunde använda för att även spelet till datorn på steam. Alltså: Köp Portal 2 (nytt) till PS3 och du får det även till ditt Steam-konto på PC / Mac.

Hade varit grymt om det funkade så att jag kunde göra som du undrade över men tyvärr så är det inte så.