Min dator stängs av efter några sekunder och sätter på sig själv igen

Permalänk

Min dator stängs av efter några sekunder och sätter på sig själv igen

när jag satt och kollade på film så stängdes min dator helt plötsligt av och när jag satt igång den igen så va den på i ungefär 15 sekunder och så stängdes den av igen innan någon bild hann komma upp på skärmen och så höll de på så hur länge som helst och detta upprepas varje gång jag sätter igång datorn.

någon som vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

kanske överhettning?

Permalänk

Har provat ta av sidopanelen och låta den kylas men i get ändras

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har bytt ram, jag har kylt ner datorn, jag har tryckt in sladdar, jag har väntat ett tag med att sätta igång den och provat sätta datorn i ett eget strömuttag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Jag har bytt ram, jag har kylt ner datorn, jag har tryckt in sladdar, jag har väntat ett tag med att sätta igång den och provat sätta datorn i ett eget strömuttag

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske ska kolla tempen ordentlig?`Att öppna sidan ger en liten effekt. Kan ju ha dammat igen någon stans.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Kanske ska kolla tempen ordentlig?`Att öppna sidan ger en liten effekt. Kan ju ha dammat igen någon stans.

var ska jag kolla efter damm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

var ska jag kolla efter damm?

Skickades från m.sweclockers.com

cpu/gpu oftast. Men Kör ett temp program.

T.ex http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

http://www.techpowerup.com/gpuz/

http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Låter som några kondensatorer har gett med sig antingen i nätagget eller på moderkortet, Kolla efter "svullna" kondensatorer, de sväller oftast upp när dem går sönder.

Permalänk

jag kan inte köra några pogramm eftersom att datorn inte hinner bootas innan den sätts igång jag hinner inte äns gå in i felsäkert läge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

jag kan inte köra några pogramm eftersom att datorn inte hinner bootas innan den sätts igång jag hinner inte äns gå in i felsäkert läge

Då är jag med. Kan du lägga upp en bild på hela moderkortet?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Då är jag med. Kan du lägga upp en bild på hela moderkortet?

Jag sitter med mobilen så hur ska jag ladda upp bilden nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Jag sitter med mobilen så hur ska jag ladda upp bilden nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du koppla in den i datorn?

Du kan ladda upp den här http://postimage.org/ och sen ta med länken i dit svar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hade du klockat datorn något? Resetta bios?

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Kan du koppla in den i datorn?

Du kan ladda upp den här http://postimage.org/ och sen ta med länken i dit svar.

http://postimage.org/image/geciw1fbr/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har nyligen klickat processorn lite men kan fortfarande inte komma in i bios

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta tillls datorn har svalnat och prova igen. Om problemet består så är det troligen nätagg eller moderkort.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Skrivet av shaglord:

Vänta tillls datorn har svalnat och prova igen. Om problemet består så är det troligen nätagg eller moderkort.

/s

Jag har prövat detta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

min första tanke är att vattenkylningen är felaktigt installerad. hade samma problem med min Corsair H60.

Vänd upp och ner på reservoaren. slangarna ska vara neråt. och vänd 90 grader höger på pumpen. Loggan ska vara rakt.

Så ska den sitta:

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av ares93:

min första tanke är att vattenkylningen är felaktigt installerad. hade samma problem med min Corsair H60.

Vänd upp och ner på reservoaren. slangarna ska vara neråt. och vänd 90 grader höger på pumpen. Loggan ska vara rakt.

Så ska den sitta:
http://pc.mmgn.com/lib/Images/contents/CoolIT_ECO_675.jpg

Men det har ju funkat nu i snart 2 år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Jag har prövat detta

Skickades från m.sweclockers.com

Datorn svalnar inte på 30 min. Det tar ett par timmar och då får man inte sitta och fippla med den under tiden.

Har du ett annat nätagg du kan prova med så kan du testa det direkt nu men om du inte vill jobba i onödan så vänta tills i morgon då du vet att problemet består. Risken med att du pillar runt är att du skapar ytterligare fel som kommer förvirra felsökningen utav bara h___e.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Skrivet av shaglord:

Datorn svalnar inte på 30 min. Det tar ett par timmar och då får man inte sitta och fippla med den under tiden.

Har du ett annat nätagg du kan prova med så kan du testa det direkt nu men om du inte vill jobba i onödan så vänta tills i morgon då du vet att problemet består. Risken med att du pillar runt är att du skapar ytterligare fel som kommer förvirra felsökningen utav bara h___e.

/s

Jag har haft den avstängd hela natten men samma problem finns

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hårdvarufel. säkert. Nån komponent har packat ihop. Grafikkort, mobo elller RAM. Kanske PSU? Försök utesluta komponenter. Lämna in den till nån vettig butik/verkstad som kan hjälpa dig kanske. Har du ingen sån i närheten, be en kompis om hjälp, testa hans/hennes PSU i din dator, testa ditt graffe i hans/hennes dator osv.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Fel i mest trolig ordning:

1. nätagg
2. moderkort
3. grafikkort
4. minne
5. cpu

Testa ett annat nätagg först, därefter testa grafiken på en annan dator. Är de båda sakerna uteslutna så kan du reklamera moderkortet eller köpa ett nytt. Att alla minnesstickor skulle pajja eller att cpun skulle pajja är alldeles för liten chans.

En sak att tänka på dock är att det i sällsynt fall kan vara så att både ditt nätagg och moderkort är rökt.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Skrivet av shaglord:

Fel i mest trolig ordning:

1. nätagg
2. moderkort
3. grafikkort
4. minne
5. cpu

Testa ett annat nätagg först, därefter testa grafiken på en annan dator. Är de båda sakerna uteslutna så kan du reklamera moderkortet eller köpa ett nytt. Att alla minnesstickor skulle pajja eller att cpun skulle pajja är alldeles för liten chans.

En sak att tänka på dock är att det i sällsynt fall kan vara så att både ditt nätagg och moderkort är rökt.

/s

Har inget nätagg att prova med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har köpt nytt moderkort och monterat in det men får fortfarande ingen bild. De nya moderkortet är ett asus p8z77-v

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Jag har köpt nytt moderkort och monterat in det men får fortfarande ingen bild. De nya moderkortet är ett asus p8z77-v

Skickades från m.sweclockers.com

Vad för processor har du? Tror rätt säkert att det är agget. Men kör med så få delar du bara kan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar