Antivirus Windows Server 2012? ForeFront?

Permalänk
Medlem

Antivirus Windows Server 2012? ForeFront?

Hej, installerade just om min server till Win Server 2012 och funderade på köra ForeFront som AV. Men tänkte jag skulle jämföra lite så tittade in på AV-Test.org (länk) och blev en gnutta förvånad, ForeFront sämst? Innan när jag körde på Server 2008 R2 hade jag MSE, men eftersom det också blivit dissat av AV-Test funderar jag nu på AVG: Anti-Virus Free Edition istället.

Nu innan jag tar och bestämmer mig tänkte jag att jag skulle höra vad ni tycker. Kravet är att det skall vara gratis (Har ForeFrontfrån MSDNAA).
Duger AVG till att köra på server eller rekommenderas något annat? Eller är inte ForeFront så illa?
Någon som har egen erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Brandvägg?

Skrivet av atriix:

Hej, installerade just om min server till Win Server 2012 och funderade på köra ForeFront som AV. Men tänkte jag skulle jämföra lite så tittade in på AV-Test.org (länk) och blev en gnutta förvånad, ForeFront sämst? Innan när jag körde på Server 2008 R2 hade jag MSE, men eftersom det också blivit dissat av AV-Test funderar jag nu på AVG: Anti-Virus Free Edition istället.

Nu innan jag tar och bestämmer mig tänkte jag att jag skulle höra vad ni tycker. Kravet är att det skall vara gratis (Har ForeFrontfrån MSDNAA).
Duger AVG till att köra på server eller rekommenderas något annat? Eller är inte ForeFront så illa?
Någon som har egen erfarenhet?

Min personliga uppfattning är att en ordentlig brandvägg i backbone plus antivirus på dina clienter räcker långt.
Varför inte lägga ngn hundring på Trend Micro till clienterna? Det är av erfarenhet ett fullgott skydd och otroligt lätt administrerat, lätt att trycka ut, automatisk uppdat mm...
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raht:

Min personliga uppfattning är att en ordentlig brandvägg i backbone plus antivirus på dina clienter räcker långt.
Varför inte lägga ngn hundring på Trend Micro till clienterna? Det är av erfarenhet ett fullgott skydd och otroligt lätt administrerat, lätt att trycka ut, automatisk uppdat mm...
Lycka till!

Brandvägg har jag inte tänkt längre än Windows Brandväggen. Clienterna aka våra hemdatorer kör diverse olika, jag har avast på min desktop och vet att någon har Norton för tillfället.
Tog en titt igen nu på AV-Test och såg att ZoneAlarm Free såg ganska bra ut så blir nog det på servern. Du råkade inte ha någon erfarenhet av ForeFront?

Permalänk
Medlem

Atriix vilket antivirus blev det? Och hur funkar det?

Jag har själv nyss satt up en server med server 2012

Visa signatur

CPU - QuadCore Intel Core 2 Quad 2,4 Q6600 | Ram - 4 096MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM) | Moderkort - Asus P5E3 | Grafikkort - ATI Radeon HD 3870 X2 (1024 MB)

Permalänk
Medlem

sitter själv i samma sits nu med 2012 R2
vad valde du?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har inte 2012 och 2012 R2 Windows Defender (aka MSE) inbyggt?

Tror annars att det är ganska lugnt så länge du har lite koll och installerar alla säkerhetspatchar. Det är inte XP tiden då man blev remote exploitad så fort man anslöt till internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2012(r2) har inte någon defender inbyggt. Man får köpa till forefront. Många klient antivirus har en spärr och går inte installeras på Windows server

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

2012(r2) har inte någon defender inbyggt. Man får köpa till forefront. Många klient antivirus har en spärr och går inte installeras på Windows server

jag har tillgång till forefront gratis via dreamspark. vilken version ska man välja? det finns en hel sjö med olika alternativ
(jag kör windows server 2012 r2 standard)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jag har tillgång till forefront gratis via dreamspark. vilken version ska man välja? det finns en hel sjö med olika alternativ
(jag kör windows server 2012 r2 standard)

2010 är den som fungerar på 2012 R2, senaste updates. Men i mitt ycke käns det onödigt då man inte "ska" surfa på en server...

Kör dock Forefront när man måste och sen kör du exclustions på de program , typ SQL osv som behövs.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200