Func lanserar gamingmusen MS-3

Permalänk
Melding Plague

Func lanserar gamingmusen MS-3

Återuppväckta Func visade upp företagets första gamingmus på Dreamhack Winter. Nu lanseras MS-3, som kombinerar ergonomisk form med högupplöst sensor och hållbara brytare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Se lovande ut, dock så verkar den lilla knappen på sidan oerhört störande.

Permalänk
Medlem

Shit va stor, känns som en mus man får köra hög DPI på för den är omöjlig att lyfta.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bekväm ut!

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Priset var ju rätt bra med tanke på vad man får!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

med utbytbara sidor för fingrarna hade det varit riktigt intressant!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Ser nästan precis ut som min Mionix

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått grejen med monster till möss, självklart är ens händer olika men jag har väl normal hand och skulle aldrig kunna tänka mig nått större än microsoft 3.0 använder Kinzu nu som e en mindre version på den.. Har testat Logitech G400 som jag tycker e stor och klumpig och denna e ännu större.

Permalänk
Skrivet av hau5mau5:

Aldrig förstått grejen med monster till möss, självklart är ens händer olika men jag har väl normal hand och skulle aldrig kunna tänka mig nått större än microsoft 3.0 använder Kinzu nu som e en mindre version på den.. Har testat Logitech G400 som jag tycker e stor och klumpig och denna e ännu större.

Har aldrig förstått mig på folk som klagar på detta? Vad är negativt med att det finns både stora och lite mindre möss?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

Ser riktigt bra ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare

Damn en sån får det bli, riktigt fin såg den ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag tycker att den borde ha varit en aning billigare...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Jag lovade mig själv att aldrig köpa en dyr och cool mus igen... Min Naos 5000 är en mardröm. Men denna ser onekligen riktigt trevlig ut.

Permalänk
Medlem

Exakt samma som qpad 5k (sensor och skal). synd

när ska det komma en mus med liknande skal och vettig sensor?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Triffid:

Exakt samma som qpad 5k (sensor och skal). synd

när ska det komma en mus med liknande skal och vettig sensor?

Hmm vettig sensor? Har själv en qpad 5k och tycker den fungerar perfekt (dock ganska sliten)

No offence

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Jag lovade mig själv att aldrig köpa en dyr och cool mus igen... Min Naos 5000 är en mardröm. Men denna ser onekligen riktigt trevlig ut.

Ha! Och jag som tycker att min naos 5000 är den bästa musen jag haft:) Åsikterna varierar verkar det som:)

Permalänk
Medlem

Ser perfekt ut, nu återstår bara o se om den funkar som den ska!
Deathaddern får nog hänga med till DHS13 då är väl funcen tillräckligt testad och så kan man ju hoppas på ett nice mässpris.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Redstar:

Ha! Och jag som tycker att min naos 5000 är den bästa musen jag haft:) Åsikterna varierar verkar det som:)

Så är det när det kommer till möss

Min absoluta favorit när det begav sig var Logitech G3 hade den haft 2 tumknappar på vänster sida så hade jag använt den än idag

Oslagbar mus imo

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Jag har en G400 och tycker att den är för liten.
Den här produkten verkar mycket bättre storleksmässigt. För mig i alla fall.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Ser mer eller mindre ut som en "mmo version" av Qpad´s 5k

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk

Äntligen!!! Min dröm mus för gaming, en mionix 5000 med några fler knappar

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueFlux:

Ser nästan precis ut som min Mionix

Finns iaf 10 modeller som har exakt samma skal, så är det med flera china modeller.

Skrivet av krilleeee:

Ser mer eller mindre ut som en "mmo version" av Qpad´s 5k

Saknas 10knappar för det xD

Priset tycker jag dock är i högsta laget.
Kan tänka mig att en "fetare" version som denna just är mot Naos och Qpad så kan den vara helt omöjlig att flytta runt bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Modellen bygger på lasersensorn Avago 9500 med justerbar upplösning från 90 till 5 670 dpi

På förpackningen till min Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 så står det 9000 fps.

Citat:

LED-belysning med 16,8 miljoner färger

Helt värdelöst. Men kanske uppskattat av P12or.

Citat:

USB-kabel med guldpläterat kontaktdon.

USB är digital så guldplättering är ju helt onödig, den har ingen som helst inverkan. Guldplättering är bara för analoga kontaktdon inte för digitala.

Permalänk
Medlem

För oss män med fingrar runt 22 i ringstorlek och labbar som dasslock verkar denna lovande! hoppas den håller måttet får bli en sådan i lite sen julklapp till fadern i huset ( mig alltså )

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Mycket intressant! Ser fram emot att få känna på ett ex i butik men formen är riktigt lovande på den.

Permalänk
Medlem

nice ser ut lilla knappen ser ut att sitta perfekt som dpi switch

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Upplösning är väl fel ordval på DPI. DPI är hastighet och har inget med hur sensorn läser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Upplösning är väl fel ordval på DPI. DPI är hastighet och har inget med hur sensorn läser.

DPI=Dots Per Inch, dvs hur många punkter den läser av per tum. Så helt korrekt med upplösning.

Permalänk
Medlem

Hur mycker väger den?