Nytt moderkort levererat utan pack materiel. Moderkort boxen levererad oplomberad & har varit öppnad eller skakat upp under frakt

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort levererat utan pack materiel. Moderkort boxen levererad oplomberad & har varit öppnad eller skakat upp under frakt

Tjenare Sweclockare & Komplett,

Skulle vilja bolla en fråga med er hur ni resonerar.
Beställde ett nytt moderkort av Komplett för ett kommande bygge. Har inte handlat av dem på mycket länge men hade tidigare bra erfarenhet.

Fick igår hem beställningen som kom levererad i en stor låda som lätt skulle kunna huserat 2x moderkort.
Öppnar boxen & konstaterar att den innehåller 0 pack matriel & att sidan man brukar öppna på moderkorts lådan är helt öppen. Spärren som ska låsa lådan har alltså åkt ut & hela sidan är alltså öppen så det är bara att lyfta på locket för att se moderkortet.
Moderkortet för 7200kr kommer alltså helt oplomberat & lådan har antingen skakat upp under frakt eller varit öppnad tidigare.
Vid snabb inspektion ser grejerna ok ut & inget verkar saknas i lådan.

Hur hade ni reagerat/agerat?

Skulle också vilka passa på att fråga Komplett:

Hur resonerar ni kring er packetering att skicka varor helt utan packmatriel & plombering?

Ska tilläggas att jag också beställde minnen i en annan order som kom perfekt i mindre låda & var plomberade.

Permalänk

Om jag minns rätt brukar lådor till moderkort inte ha någon plomberingen, möjligtvis en tejp på ESD-påsen.

Lite dåligt att lägga den i en så stor låda om de skippar utfyllnaden.

Men funkar det så hade jag inte brytt mig och blir det bekymmer så hade de fått ge mig ett nytt.

Permalänk
Medlem

Låter illa även om det ser ok och oskadat ut så ska det inte skickas så, packas det av robotar eller manuellt av människor hos komplett ?

Permalänk
Medlem

Du bör nog bjuda in @Komplett i tråden om du vill ha svar från dem. Så, nu är det fixat.
PS. Har varit med om samma sak från Inet, men då handlade det bara om någon fläkt + ngt mer. Kan det vara stress, eller slut på packmaterial mot slutet av dagen???

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Låter illa även om det ser ok och oskadat ut så ska det inte skickas så, packas det av robotar eller manuellt av människor hos komplett ?

Har talat med deras support & det packas av robotar. Fick nån ursäkt i stil med att lådan inte verkar ha blivit korrekt skuren. Kan säga att jag är allt annat än nöjd med hur man paketerar. Produkter ska inte kunna fara runt så kraftigt att de öppnas under transport. Det ser vid snabb koll oskadat ut (inte kollat CPU sockel än) men har inte kunnat testa då jag väntar på CPU som många andra.