Permalänk

Traktor Pro 2 - Hjälp!

Hej!

Brorsan (som om det är relevant) har precis smällt upp ett "Reelop Digital Jockey 2" med Traktor Pro 2 som mjukvara och har i princip bara ett problem:
Hur får man hörlurarna att fungera som de ska?

När man aktiverar vad som ska vara endast ljud i hörlurarna (preview) så blir ljudet bara starkare i högtalarna.
Skickar med lite bilder på vad vi lyckats få fram, det är egentligen bara ren tur att vi har ljud då nuvarande inställningar är 100% gissning.

Dold text

Är det någon som har koll på hur jag använder hörlurar över huvud taget till detta eller till och med har förbättringar på inställningar så uppskattas det enormt!

Permalänk
Rekordmedlem

Heter verkligen hörlursutgången (B38) högtalare 3 i mjukvaran? Eller vart har ni anslutit lurarna?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Hej!

Brorsan (som om det är relevant) har precis smällt upp ett "Reelop Digital Jockey 2" med Traktor Pro 2 som mjukvara och har i princip bara ett problem:
Hur får man hörlurarna att fungera som de ska?

När man aktiverar vad som ska vara endast ljud i hörlurarna (preview) så blir ljudet bara starkare i högtalarna.
Skickar med lite bilder på vad vi lyckats få fram, det är egentligen bara ren tur att vi har ljud då nuvarande inställningar är 100% gissning.

Är det någon som har koll på hur jag använder hörlurar över huvud taget till detta eller till och med har förbättringar på inställningar så uppskattas det enormt!

Är det Interface Edition?
Om ja, ställ om mixing mode till Internal istället för External.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Heter verkligen hörlursutgången (B38) högtalare 3 i mjukvaran? Eller vart har ni anslutit lurarna?

Vet inte varför det står där, testade att ändra som nedstående sa till Internal och det fungerar precis lika bra med:

Lurarna sitter med en adapter (tror att den är lika stor som typ gitarr-sladdar, kan tänka mig typ 5mm) in i en port på framsidan av DJ-bordet.
Det är hela tiden ljud i lurarna men alltid samma som spelas upp i högtalarna.

När jag som sagt trycker på att det bara ska spela i hörlurarna så förstärks bara högtalarna.

Hittar ingenstans där jag kan klicka i typ "Här-sitter-mina-hörlurar"

Skrivet av HerrGoreMann:

Är det Interface Edition?
Om ja, ställ om mixing mode till Internal istället för External.

Tror inte att det är det, mycket möjligt dock.
Ändrade till Internal och det fungerar som förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vet inte varför det står där, testade att ändra som nedstående sa till Internal och det fungerar precis lika bra med:
http://i.imgur.com/ZadhuoL.jpg

Lurarna sitter med en adapter (tror att den är lika stor som typ gitarr-sladdar, kan tänka mig typ 5mm) in i en port på framsidan av DJ-bordet.
Det är hela tiden ljud i lurarna men alltid samma som spelas upp i högtalarna.

http://i.imgur.com/baX6qEC.jpg

När jag som sagt trycker på att det bara ska spela i hörlurarna så förstärks bara högtalarna.

Hittar ingenstans där jag kan klicka i typ "Här-sitter-mina-hörlurar"

Tror inte att det är det, mycket möjligt dock.
Ändrade till Internal och det fungerar som förut.

Kopplar ni in högtalarna in i kontrollern eller datorn?

Om ni kopplar in i kontrollern, via RCA, så är den högst troligtvis felinställd.
Output monitor: Där ska du välja Headphones eller vad det nu står för dig.
Output master: Här ska du välja "Högtalare Out 0" och "Högtalare Out 1"

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Kopplar ni in högtalarna in i kontrollern eller datorn?

Om ni kopplar in i kontrollern, via RCA, så är den högst troligtvis felinställd.
Output monitor: Där ska du välja Headphones eller vad det nu står för dig.
Output master: Här ska du välja "Högtalare Out 0" och "Högtalare Out 1"

vilken är kontrollern?
Ska jag rita upp ett "kopplingsschema" i paint?

Jag har nu Output master på Högtalare Out 0 resp. 1 som du sa och har nu inget ljud i hörlurarna men i högtalarna vilket är framsteg!

Det finns tyvärr inget "Headphones" eller liknande alternativ under Output monitor, den har samma alternativ som alla andra:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

vilken är kontrollern?
Ska jag rita upp ett "kopplingsschema" i paint?

Jag har nu Output master på Högtalare Out 0 resp. 1 som du sa och har nu inget ljud i hörlurarna men i högtalarna vilket är framsteg!

Det finns tyvärr inget "Headphones" eller liknande alternativ under Output monitor, den har samma alternativ som alla andra:

http://i.imgur.com/bDyFoj2.jpg

Gör det.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Rekordmedlem

utgånarna borde vara döpta så här:
Master är vad som skickas till PA t, dvs det färdiga mixade resultatet som folk ska lyssna på, monitor är det som spelas i DJ båset, dvs förhandslyssning som används för att mixa.
Var har du kopplat in "master" ? Det vore som sagt bra att få en bild över var allt är inkopplat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Gör det.

1 resp. 2:an motsvarar vad följande bilder föreställer:

1:

2:

Hörlurarna är kopplade som bilden i tidigare inlägg rakt in i DJ-bordet.

Permalänk
Rekordmedlem

Det du omedelbart bör göra är att fixa till dina högtalarkablar innan något går sönder, de spretande kardelerna på den övre kabeln på bilden lär leda till att du förstör kanske både förstärkaren och högtalarna, fixa NU!

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.