The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har noterat en sak. Kanske inte specifikt för The witcher 3, men eftersom det är det enda krävande spel jag spelat på ett tag. Men om man slår på vsync så blir inte grafikkortet lika varmt!? Har legat på upp mot 92 grader (med ett 290x) i W3 efter en timmes spelande ca. Då går ju fläktarna igång och väsnas duktigt.
Men nu med vsync på så ligger jag på 82 grader. Är det inbillning eller spelar det roll?
Alternativt är det patcharna och drivrutiner som gjort att spelet presterar bättre och inte pressar grafikkortet lika hårt?

Har ni andra märkt något skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. Har nämnt detta tidigare i denna tråd.
Jag låste till 60 och satte på vsync. Spelet flyter på fint och laggfritt i 60.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Då var det klart. Ett av de bästa spelen jag spelat, C-P-Red imponerar stort.
Craftade ett par vapen som var level 44, har för tillfället level 39. Alla quests jag har kvar är gråa, så får nog ha svärden som prydnad tills någon expansion kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vet inte hur insatt du är angående VSYNC men den tekniken gör att ditt grafikkort synkar sin FPS med din skärms hertz (60Hz). Detta innebär att grafikkort hela tiden strävar efter 60 fps, klarar den inte av 60 fps så kommer VSYNC forcera ner till hälften (30hz) vilket innebär 30 fps. Har man en 120/144Hz skärm så tror jag att VSYNC fortfarande stoppar vid 60fps, inte säker dock.

Detta gör att ditt grafikkort inte jobbar 100% hela tiden, utan kommer pendla mellan 100% och lägre. Detta gör att ditt grafikkort inte belastas lika hårt under VSYNC. Alltså inbillar du dig inte.

Jo jag visste vad vsync gör, men att det blev den här trevliga "bieffekten" visste jag dock inte.
Har nästan aldrig spelat med vsync innan. Har alltid trott att de kostar mer prestanda. Från och med nu blir det nog alltid med vsync på!
Man lär sig något nytt varje dag tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Japp. Har nämnt detta tidigare i denna tråd.
Jag låste till 60 och satte på vsync. Spelet flyter på fint och laggfritt i 60.

Du hade nämnt det förut? Hade den känslan att jag läst detta någonstans innan och var tvungen att prova. Man tackar för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jo jag visste vad vsync gör, men att det blev den här trevliga "bieffekten" visste jag dock inte.
Har nästan aldrig spelat med vsync innan. Har alltid trott att de kostar mer prestanda. Från och med nu blir det nog alltid med vsync på!
Man lär sig något nytt varje dag tydligen.

Föredrar själv att spärra FPSn i spelet till 60, slipper man att hamna på 30fps ibland

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Frågat samma fråga på andra ställen, men försöker här med. Google ger väldigt olika svar...
Om jag lägger poäng på, och använder, Quen Active Shield, är alla poäng på Quen Exploding Shield bortkastade då?

Om du har båda dom skillsen utsatta så kommer du aktivera Quen Exploding Shield med ett knapptryck och Quen Active Shield genom att hålla in knappen. Quen Active Shield kommer även få effekten från Quen Exploding Shield och explodera när den går sönder.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Föredrar själv att spärra FPSn i spelet till 60, slipper man att hamna på 30fps ibland

Du kan inte tvinga fram mer FPS än ditt grafikkort klarar av att leverera?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av StenTuff:

Om du har båda dom skillsen utsatta så kommer du aktivera Quen Exploding Shield med ett knapptryck och Quen Active Shield genom att hålla in knappen. Quen Active Shield kommer även få effekten från Quen Exploding Shield och explodera när den går sönder.

Haha nu känner jag mig jättedum Fattade detta med igni men missade det på något sätt med quen

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du kan inte tvinga fram mer FPS än ditt grafikkort klarar av att leverera?

Du vet inte hur vsync fungerar eller?
Hellre 58fps än 30. T.ex adaptive vsync inte inräknat.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Du vet inte hur vsync fungerar eller?
Hellre 58fps än 30. T.ex adaptive vsync inte inräknat.

Jorå. Hängde inte riktigt med bara. Menar du att du låser en minimum-FPS? Att låsa ett spel till 60 fps är rimligt, om jag man har 60 Hz på skärmen. Men att spärra till 60 för att inte få 30..? Som alternativ till v-sync on då eller? Menar du att det går att sätta en spärr på 60 fps även om grafikkortet inte orkar rendera så mycket

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Föredrar själv att spärra FPSn i spelet till 60, slipper man att hamna på 30fps ibland

Jag har Nvidia och de har en funktion i drivern för att låsa fps. Det är betydligt finkorningare än 30/60 och att rekommendera om man vill låsa fps så att inte GPU arbetar för hårt (t.ex. på en bärbar). Men det visas inte i Nvidia kontrollpanel utan man måste köra Nvidia Inspector för att komma åt funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jorå. Hängde inte riktigt med bara. Menar du att du låser en minimum-FPS? Att låsa ett spel till 60 fps är rimligt, om jag man har 60 Hz på skärmen. Men att spärra till 60 för att inte få 30..? Som alternativ till v-sync on då eller? Menar du att det går att sätta en spärr på 60 fps även om grafikkortet inte orkar rendera så mycket

Låser ju max fps, var ju prat om vsync för att få ner GPU användning och få kortet att gå svalare.
Problemet med vanlig vsync är ju att så fort man inte kan hålla t.ex 60fps så går den ner till 30fps tills den kan klara 60fps igen.
Något störande.

Skrivet av Buio:

Jag har Nvidia och de har en funktion i drivern för att låsa fps. Det är betydligt finkorningare än 30/60 och att rekommendera om man vill låsa fps så att inte GPU arbetar för hårt (t.ex. på en bärbar). Men det visas inte i Nvidia kontrollpanel utan man måste köra Nvidia Inspector för att komma åt funktionen.

Ja NvidiaInspector är fint, använder det för exakt den funktionen i spel som inte har det inbyggt.

I fallet witcher3 finns det en inställning som spärrar till 60.
Fungerar i stort hela tiden, bara ibland man hoppade över det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Låser ju max fps, var ju prat om vsync för att få ner GPU användning och få kortet att gå svalare.
Problemet med vanlig vsync är ju att så fort man inte kan hålla t.ex 60fps så går den ner till 30fps tills den kan klara 60fps igen.
Något störande.

Ja NvidiaInspector är fint, använder det för exakt den funktionen i spel som inte har det inbyggt.

I fallet witcher3 finns det en inställning som spärrar till 60.
Fungerar i stort hela tiden, bara ibland man hoppade över det.

I mitt fall så kör jag numera med vsync på. Då ligger jag på 60 fps (mätt med fraps), förutom i Novigrad och i andra större byar då det droppar ner till ca 45.
Laddskärmar och vissa cutscenes går dock bara i 30 fps.
Första veckan med spelet så throttlade fps ibland efter längre spelsessioner. Kunde ligga på 75-80 för att sedan gå ner till 21 i två sekunder och sen upp igen oberoende av hur krävade spelet var vid tillfället.
Men det har försvunnit nu. Om det är vsync, drivrutiner eller patchar som gjort jobbet låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Om du har båda dom skillsen utsatta så kommer du aktivera Quen Exploding Shield med ett knapptryck och Quen Active Shield genom att hålla in knappen. Quen Active Shield kommer även få effekten från Quen Exploding Shield och explodera när den går sönder.

Tack!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av napahlm:

Jo jag visste vad vsync gör, men att det blev den här trevliga "bieffekten" visste jag dock inte.
Har nästan aldrig spelat med vsync innan. Har alltid trott att de kostar mer prestanda. Från och med nu blir det nog alltid med vsync på!
Man lär sig något nytt varje dag tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har program som t.ex. Afterburner så kan du bevaka hur belastad grafikprocessor är. Du blir det ännu tydligare varför den inte blir lika varm.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Vad gör ni med alla gamla skräp-diagram? Kan dom uppgraderas till ens egen level? Säljas? Det går ju inte att filtrera dom på något vettigt sätt så att man slipper se dom. Filter "My level only" borde ju finnas.

Permalänk
Medlem

@TuHack: Du kan nog sälja de direkt efter att du lärt dig, du behöver inte ha kvar "lappen" i din inventory, eller jag kanske missförstod dig?

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

@TuHack: Du kan nog sälja de direkt efter att du lärt dig, du behöver inte ha kvar "lappen" i din inventory, eller jag kanske missförstod dig?

Kanske bara jag som missat men jag tänker på de diagrammen som finns på vapen/rustningar under crafting. Har en massa gammalt värdelöst där. Går de att ta bort?

Permalänk
Medlem

Tips:
Det finns en kille i norra delen av hamnen i novigrad, en tiggare typ, som sitter vid ett skjul vid vattnet med massa flaskor runt omkring sig på marken. Han köper prylar för inventorypris, eller fullpris. Dock har han inte så mycket pengar. Man kan dock köpa tomma flaskor av honom, 100 st för 100 crowns. Flaskorna respawnar direkt i hans inventory så man kan köpa massa flaskor så han får pengar, sen sälja sitt gear till honom. Sen kan man sälja vidare flaskorna för samma pris till andra merchants. Då blir det lilla problemet att hitta tillräckligt många merchants som kan köpa flaskor för typ 5k crown xD men det funkar bra.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Äntligen skaffat spelet nu, efter mycket tvekande. Tycker jag fått till prestandan ganska bra nu, utan hariworks, lite teweaks from div guider har jag det mesta på high/ultra och håller mig på 60fps med vsync. Nu gäller det att faktiskt också spela spelet

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Tips:
Det finns en kille i norra delen av hamnen i novigrad, en tiggare typ, som sitter vid ett skjul vid vattnet med massa flaskor runt omkring sig på marken. Han köper prylar för inventorypris, eller fullpris. Dock har han inte så mycket pengar. Man kan dock köpa tomma flaskor av honom, 100 st för 100 crowns. Flaskorna respawnar direkt i hans inventory så man kan köpa massa flaskor så han får pengar, sen sälja sitt gear till honom. Sen kan man sälja vidare flaskorna för samma pris till andra merchants. Då blir det lilla problemet att hitta tillräckligt många merchants som kan köpa flaskor för typ 5k crown xD men det funkar bra.

Utvecklat tips:
Detta använder jag mig av! upptäckte dock att det är bäst att sälja flaskorna hos pantbutiken i östra Novigrad, för om man går ut och in i hans inventory så får han nya pengar. Då kan man sälja ALLA flaskor i ett kick utan att behöva springa runt i timmar för att få alla flaskor sålda. Kanske kan vara till hjälp för någon

EDIT: Om det skulle vara så att de patchar bort att lånehajen får nya pengar, så kan man ju alltid köpa mynt från honom som man sedan bara går och byter in mot crowns!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ojojoj!

Trodde inte spelet kunde bli så mycket vackrare eller ha så mycket ljuvligare musik, tills jag satte min fot på Skellige. 43 timmar in och The Witcher 3 bara växer och växer. Mass Effect 2, Witcher 2 och KotOR ligger mig mycket varmt om hjärtat, men Wild Hunt piskar dem alla tre i stort sett alla aspekter. Det är nog det första spelet där jag verkligen kan gå runt i timmar och bara lyssna på musiken och ta in vyerna, och det är definitivt det första spelet jag spelat med ett sådan klockrent soundtrack. Inte en slinga känns felplacerad, och det är coolt hur drastiskt allt från bakgrundsmusik till stridsmusik ändras för att passa omgivningarna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Ojojoj!

Trodde inte spelet kunde bli så mycket vackrare eller ha så mycket ljuvligare musik, tills jag satte min fot på Skellige. 43 timmar in och The Witcher 3 bara växer och växer. Mass Effect 2, Witcher 2 och KotOR ligger mig mycket varmt om hjärtat, men Wild Hunt piskar dem alla tre i stort sett alla aspekter. Det är nog det första spelet där jag verkligen kan gå runt i timmar och bara lyssna på musiken och ta in vyerna, och det är definitivt det första spelet jag spelat med ett sådan klockrent soundtrack. Inte en slinga känns felplacerad, och det är coolt hur drastiskt allt från bakgrundsmusik till stridsmusik ändras för att passa omgivningarna.

Vet precis hur du menar! Jag är ca 90 timmar in i spelet och jag har inte tappat intresse för 5 öre. Njuter fram över alla fält, skogar, städer och hav. Stressar verkligen inte med spelet och har nu typ hela storyn kvar att göra, haha. Men det känns som att jag borde ta och komma någonstans med den, för snart har jag väl levelat ifrån main storyn som fan och fiender och bossar lär ju vara lite för lätta hädanefter
Finns dock en punkt jag håller med dig om extra mycket och det är just musiken. Övergången till strider är perfekt!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy: Är det han som ligger bredvid notice boarden och barbershopen? För jag hittar ingen som vare sig säljer ett mynt att byta in eller som får nya pengar av att man går ut och in...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

@Crazy: Är det han som ligger bredvid notice boarden och barbershopen? För jag hittar ingen som vare sig säljer ett mynt att byta in eller som får nya pengar av att man går ut och in...

Det finns en till barberare som ligger precis väst om Oxenfurt Gate, söder om honom ligger det en shop nästan vid ett litet "torg". Det står Whoresons och vaktar på fram- och baksidan om butiken. Jag har markerat vart den ligger på bilden nedanför!

Hos honom kan man köra samma sak som med honom med flaskorna:

  1. Fråga vad han har i lager.

  2. Köpa alla flaskor och sedan gå ut till konversationen igen.

  3. Göra om steg 1 och 2.

Bara det att hon lånehajen så går man ut och in för att han ska förnya sina pengar. Med andra ord kan man sälja hur mycket man vill till honom för hans pengar tar aldrig slut!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Det finns en till barberare som ligger precis väst om Oxenfurt Gate, söder om honom ligger det en shop nästan vid ett litet "torg". Det står Whoresons och vaktar på fram- och baksidan om butiken. Jag har markerat vart den ligger på bilden nedanför!
http://i.imgur.com/ZWtg7DQ.jpg
Hos honom kan man köra samma sak som med honom med flaskorna:

  1. Fråga vad han har i lager.

  2. Köpa alla flaskor och sedan gå ut till konversationen igen.

  3. Göra om steg 1 och 2.

Bara det att hon lånehajen så går man ut och in för att han ska förnya sina pengar. Med andra ord kan man sälja hur mycket man vill till honom för hans pengar tar aldrig slut!

Underbart! Tack som fan

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Underbart! Tack som fan

Inge problem alls!
Happy hunting!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Jag hade lite problem med datorn när jag fick den, så tog tills eftermiddag innan jag kunde göra någonting.
Jag har håller fortfarande på att installera The Witcher 3, de ska blir kul och spela.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProBlackbird:

Jag hade lite problem med datorn när jag fick den, så tog tills eftermiddag innan jag kunde göra någonting.
Jag har håller fortfarande på att installera The Witcher 3, de ska blir kul och spela.

Du kommer inte bli besviken :D.

Tog förresten tipset att installera den där SweetFX-modden som ändrade spelets färgschema rätt drastiskt. Först tyckte jag det kändes bra mycket blekare, men efter ett tag vande jag mig och nu tycker jag allting ser mycket mer verklighetstroget ut med den på. Mer naturliga färger helt enkelt. Rekommenderas!

http://sfx.thelazy.net/games/preset/3712/

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

Vet ej fan om jag gjorde rätt nu med Sweet FX när jag ändra Reshade Setup tills SweetFX_settings . Men när jag startade spelet så ändras någonting.
Det kommer att ta tid att vänja sig

Skrivet av Simonnice:

Du kommer inte bli besviken :D.

Tog förresten tipset att installera den där SweetFX-modden som ändrade spelets färgschema rätt drastiskt. Först tyckte jag det kändes bra mycket blekare, men efter ett tag vande jag mig och nu tycker jag allting ser mycket mer verklighetstroget ut med den på. Mer naturliga färger helt enkelt. Rekommenderas!

http://sfx.thelazy.net/games/preset/3712/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black