Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Ännu värre när konsolsol spelare kallar sig för ''gamers'' när nästan alla spel på konsolspel har auto-aim...catch-up....Turn based wins'' osv...

Oroa dig inte, du växer upp en vacker dag du också.

Skrivet av Ak-47:

Vad har detta att göra med allt?!

konsolernas grafikkort är i klass med ett 7800GT med 128mb ram....

Man kan inte jämföra PC och konsol....Det är som att jämföra en tre-hjuling cykel(Xbox) med en motorcross(PC)...

Processorerna är nåt hokus-pokus IBM och Sony skapade som floppade....df AMD och Intel inte vidareutvecklade skitet för Cell/Xenom cpuer är helt värdelösa när det kommer till att avkoda eller göra multimedia trådningar....

Tror dom testade att starta windows med en Sony Cellprolle....det blev katastrof..Och detta va Sonys egna utvecklar team som testade detta!

Samma sak med Xenom prollen....dessa processorer klarar inte av att göra mer än en sak i taget...

Ordet du ständigt våldtar (xenom) stavas Xenon.

Varför skulle man vilja boota ett widows os på en PPC baserad cpu som xenon?
Du har inte den blekaste aning om vad du pratar om när det gäller något du skriver om över huvud taget.

En xenon cpu kan hantera 2 trådar per core och eftersom det då finns 3st så blir det 6 trådar.
Eftersom man inte har något os och andra program som behöver dra cpu kraft så räcker det aldeles utnärkt. Sen att spelen är bättre optimerade till xbox/ps3 gör även det att man inte behöver lika bra hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Ordet du ständigt våldtar (xenom) stavas Xenon.

Xeon...?

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Skrivet av Asken:

Xeon är en intel cpu och finns inte xbox360.
Xenon är en ppc cpu som IBM designade.

Permalänk
Avstängd

att jämnföra Xbox 360 med dagens PC är som att jämnföra disketter läshastighet med en SSD disk.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

att jämnföra Xbox 360 med dagens PC är som att jämnföra disketter läshastighet med en SSD disk.

Vill väldigt gärna se t.ex ett spel som Assassins Creed 3 på en 7år gammal dator...skulle inte ens starta skulle jag misstänka.

360 är en stark maskin trots utdaterad hårdvara och ..snälla kom ihåg att grafik är inte allt. Man behöver inte 8xAA och extrema upplösningar för att uppskatta och njuta av spel

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Vill väldigt gärna se t.ex ett spel som Assassins Creed 3 på en 7år gammal dator...skulle inte ens starta skulle jag misstänka.

360 är en stark maskin trots utdaterad hårdvara och ..snälla kom ihåg att grafik är inte allt. Man behöver inte 8xAA och extrema upplösningar för att uppskatta och njuta av spel

men snälla lilla du vart i hela världen skrev jag det? skrev att rent teknik mässigt så äre ganska orelivant att köra Vs mellan Pc och Xbox 360 nu mera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

men snälla lilla du vart i hela världen skrev jag det? skrev att rent teknik mässigt så äre ganska orelivant att köra Vs mellan Pc och Xbox 360 nu mera.

Håller med till hundra %. En VS mellan pc och xbox360 är sjukt orelevant.

I grunden handlar det om (precis som med allt annat, t.ex. Iphone vs Android) vad man vill få ut ur produkten. Jag personligen struntar i om spelet körs på 1080p med 60fps i max, jag bryr mig inte. Sålänge spelet är bra och laddar relativt snabbt så sitter jag nöjd och glad vid mitt xbox och spelar. Kan slänga mig i soffan och slöspela några timmar.

Jag förstår inte varför dessa trådarna kommer upp gång på gång. En dator kanske ger det bästa resultatet, men jag vill inte ha en dator. Jag vill ha en konsol. Svårare än så är det inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweFunc:

Håller med till hundra %. En VS mellan pc och xbox360 är sjukt orelevant.

I grunden handlar det om (precis som med allt annat, t.ex. Iphone vs Android) vad man vill få ut ur produkten. Jag personligen struntar i om spelet körs på 1080p med 60fps i max, jag bryr mig inte. Sålänge spelet är bra och laddar relativt snabbt så sitter jag nöjd och glad vid mitt xbox och spelar. Kan slänga mig i soffan och slöspela några timmar.

Jag förstår inte varför dessa trådarna kommer upp gång på gång. En dator kanske ger det bästa resultatet, men jag vill inte ha en dator. Jag vill ha en konsol. Svårare än så är det inte.

håller med dig helt där, om ett spel är anpassat för konsol och är skit kul på konsol så håll då samtallet om det där det är relivant, PC kommer alltid nog vara dominat när det gäller hårdvara life is abitch konsol spelare. sluta jämnför allt..är en sak rolig så håll det snackat om det som är roligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Ännu värre när konsolsol spelare kallar sig för ''gamers'' när nästan alla spel på konsolspel har auto-aim...catch-up....Turn based wins'' osv...

Auto-aim förstör snarare mer än vad det hjälper för egen del. Därför har jag det alltid avstängt. Siktar du på en fiende och det springer en annan framför så rycker aimet mot killen som springer framför. Voila så har du missat ett eller flera skott.

Lugna hatet lite, barn köper ofta konsol pga. att de inte har råd att byta komponenter som man kan göra i en dator. Att de flesta inte heller vet vad man ska leta efter i en dator + priset gör att tröskelnivån till att köpa dator blir ganska hög i jämförelse med konsol.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av Marreboy:

kolla på robbaz bf3 comparison video : https://www.youtube.com/watch?v=_iVeKIAEfj4

Skillnad är det nog , sjävklart kommer PC ge mer detaljer osv och grafiken är grymt bättre, men hur mycket påverkar det egentligen spel känslan och upplevelsen och ha kul egentligen?
Jag har BF3 både på konsol & datorn och tycker det känns likadant spelmässigt visst är grafiken lite sämre men påverkar inte mig iallafall, och har även provat spela på datorer med mycket bättre specs Intel i7, GTX 680 och likanande.

Kör för 360/PS3 ifall du vill sitta i din soffa och umgås med dina vänner bredvid eller sitt vid ditt skrivbord och spela ihop trängd med dina vänner för de är så ganska normalt mera att man gör det än att man gör så att man ställer en soffa framför skrivbordet och umgås. Tänkte bara realistiskt
Ja men allting är egentligen helt individuellt hur man vill ha de, bekvämligt och hur viktigt de är med FPS och grafiken

Permalänk
Medlem

Tycker det är onödigt att ens pröva jämföra krysslådan och en dator. JAG tycker det är som att jämföra en F1 och en Toyota Prius. F1(dator) klarar allt bra en tid, sedan måste du uppdatera för att kunna tävla med konkurenterna. Priusen håller längre, pressas inte lika hårt osv. D.v.s den klarar vardagsbruk. Den håller några år, sen är det till skroten. Alltså vad en konsoll skall klara.

Något orelevant i dagens läge att jämföra X360 och PC. Dessutom som nån sa,de som är under 14-15 vet oftast inte vad man skall se på i form av dator, och har inte råd, och köper därför konsoll. Jag har båda PS3 och en hyffsad PC och om jag skall ha ett FPS spel, nog blir det datorn som tar hand om det då. Gillar ögongodis helt enkelt. Är det bilspel på listan så får PS3an ta hand om det. Lite offtopic men ville lägga fram min åsikt i frågan.

Till TS: Skillanden är optimeringen och låsta grafikinställningar. Om man prövade BF3 på preset ultra på krysslådan skulle den högst antagligen svettas ordentligt.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Knuckles:

Man kan enbart spela ca 478 av 510 Xbox spel till 360n...Vill även tillägga att ditt sätt att tänka är lite snedvridet. En 9år gammal PC skulle t.ex absolut inte kunna starta något av 360spelen släppta efter t.ex 2007

Dock så håller jag med om att konsoller är relativt dyra när dom är nya. Köpte min första 360 för 4399:- fast det jämnar ju ut sig med att konsoller får bättre spel och man får ett grymt skönt flyt i princip alla spel, något som skulle kosta minst 8-10k i speldator för samma flyt/känsla. Visst kan PC visa bättre grafik men sitter man i soffan och lirar spelar det ju ingen större roll

Flyt på konsol? Skämtar du? Jag spelade SEGA Racing i några minuter på PS3, sen gav jag upp pga att den usla frameraten gjorde spelet svårt att spela och ljusår ifrån njutbart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

rätta mig om jag har fel men cappar inte xboxen på 30fps och anser att det är vad som räcker för att bilden ska bli flytande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr33mcrusher:

rätta mig om jag har fel men cappar inte xboxen på 30fps och anser att det är vad som räcker för att bilden ska bli flytande?

Finns flera spel som flyter på i 60fps konstant, tex forza serien

Skrivet av HurMycket:

Flyt på konsol? Skämtar du? Jag spelade SEGA Racing i några minuter på PS3, sen gav jag upp pga att den usla frameraten gjorde spelet svårt att spela och ljusår ifrån njutbart.

Att du ens spelade SEGA Racing visar ju att du inte har någon koll på spel. Kan även säga att generellt sätt så flyter konsolspel på bättre på 360 än Ps3 då det är lättare att optimera för 360. Finns säkert några undantag men generellt sett så är det ju 360 som är "bättre"

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Mycket roligt i denna tråd, då jag har en ok spelburk & dessutom en Xbox 360 så kan jag säga detta: Nej en Xbox 360 har inte kraft nog att ge flyt till dagens spel, inte ens med katastrofalt låg kvalité, titta på texturer, filter, upplösning, viewdistance etc etc. Det är en ohygglig skillnad i bildkvalite & framerate, detta är inget man kan komma ifrån.

Många här har redan sagt det, med dessa låga inställningar på precis allt behövs det ingen monster maskin, detta gör att den kan produceras väldigt billigt, att den sedan har en väldans massa år på nacken gör inte saken bättre.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Knuckles:

Att du ens spelade SEGA Racing visar ju att du inte har någon koll på spel. Kan även säga att generellt sätt så flyter konsolspel på bättre på 360 än Ps3 då det är lättare att optimera för 360. Finns säkert några undantag men generellt sett så är det ju 360 som är "bättre"

Det var inte jag som valde spel. Det var det spelet som spelades. I veckan har vi kört mycket Worms 2: Armageddon på samma PS3 och då har man i vissa fall märkt att det inte flyter, men det har inte försvårat spelandet, då Worms inte går så fort.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Att en modern PC är ungefär 4 gånger så kraftfull stämmer ganska bra.

Xbox360 IBM "Xenon" (Triple core) 19,200 MIPS at 3.2 GHz
Intel Core i7 920 (Quad core) 82,300 MIPS at 2.66 GHz
Intel Core i7 2600K 128,300 MIPS at 3.4 GHz

Ren processorprestanda GFLOPS mätt är inte så intressant. Isåfall hade man haft betydligt fler och enklare kärnor i dagens datorer. Det som är relevant i en spelmaskin är grafikprestanda. Och ett ensamt 7970 är 18 gånger så snabbt som grafikkortet i Xbox 360.

Skrivet av Knuckles:

Assasins Creed 3 går utmärkt på en Athlon X2 och ett 8800GTX. 8800GTX är förvisso 6,5 år gammalt. Men det räcker ändå med ett billigt 8600GT, som är långsammare än 7800GTX som är 7,5 år gammalt. Enda anledningen till att de kräver 8000-serien har med DX10 att göra, det handlar inte om prestandan. Du får tänka på vilka usla inställningar Xbox kör på, och till vilken framerate.
Men jag håller med dig. Behövs inte prestanda för att njuta av spel, enkla spel kan vara nog så kul, bara de inte hackar. Men nu handlade ju inte diskussionen om det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Xbox är 9 år gammalt, grafik potensialen är 9 år gammal. en 9 år gammal PC kostar inte mycket idag.

PC kan du alltid uppgradera för att hänga med tekniken.. Xbox är fast med den hårdvaran den har. nästa gång måste du köpa en helt ny konsol.

PC spel fungerar oftast även när nya OS släpps. Vet inte exakt hur det är med konsoler men jag vill minnas att Xbox spel inte kan spelas på Xbox 360, och xbox 360 spel kommer troligen inte kunna spelas på Xbox 720 (eller vad den nu heter) När du köpt PC spel en gång har du det föralltid, så länge du har koll på var du har skivan, kontot etc.

Kort o gott, Konsoler är inte så billiga i längden (spelen är dyrare, nya konsoler är dyra)
PC är dyr i inköp, men med alla pengar du sparar på spelen så har man till uppgraderingar med.

Du får helt enkelt vad du betalar för.

Du minns dock fel , En xbox 360 kan spela org xbox spel

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

det finns något som kallas anti-aliasing vilket utjämnar kanter !

... vilket mycket sällan används i moderna konsolspel i kombination utav en proper upplösning. Ofta kör konsolspel med kantutjämning om upplösningen hamnar under 720p - såsom Black Ops 2 som kör 880x720 (2xMSAA) på Xbox 360.

Ta en grådassig, suddig bild och släng på kantutjämning - det räddar ingenting.

Behind900:

Citat:

Du minns dock fel , En xbox 360 kan spela org xbox spel

Nej. Xbox 360 kan spela vissa original-Xbox spel. Stödet tvingades patchas in titel för titel i ett drygt åt innan Microsoft tröttnade - speciellt när väsentliga titlar såsom Halo: Combat Evolved ändå fungerade asdåligt emulerat.