Trådlöst Högtalarsystem?

Permalänk
Medlem

Trådlöst Högtalarsystem?

Hej!

Jag vill köpa som titeln säger, ett trådlöst surround högtalarsystem.
Min budget är väll ungefär 2 tusen.

Jag ska koppla in det till datorn eller iphonen, så det måste vara en 3.5 mm sladd.
Jag har letat och letat men hittar ingenting, antar att det kan vara med väggfäste också om det är långa sladdar.

Snälla hjälp mig, blir så frustrerad över detta. =(

Glömde skriva att det skulle vara Surround-ljud
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag glömde säga att det ska vara surround, eller iallafall kunna fylla ett helt rum med musik utan att man tänker på att ljudet kommer från det ena hörnet, om du förstår hur jag menar?

Permalänk
Proffsmobbare

Musik är med väldigt få undantag inspelad i stereo, så där har du ditt första problem med en surroundanläggning.

Bra högtalare fyller ett helt rum, men trådlöst och 2000 SEK kan göra det problematiskt. Försök att placera brett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Musik är med väldigt få undantag inspelad i stereo, så där har du ditt första problem med en surroundanläggning.

Bra högtalare fyller ett helt rum, men trådlöst och 2000 SEK kan göra det problematiskt. Försök att placera brett.

Så vad skulle vara det bästa alternativet för mig tycker du?

Permalänk
Medlem

Lycka till med trådlöst 5.1,blir bara massa krångel och nåt vettigt sådant finns inte på marknaden ännu vad jag sett.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Kono:

Så vad skulle vara det bästa alternativet för mig tycker du?

Trådlösa högtalare kommer fortfarande att behöva en sladd för strömförsörjning, så mycket av poängen försvinner direkt.

När det gäller små högtalare, så fann jag att Audio Pro lät väldigt stora vid demo på Reference Audio.

Om vi talar rent personligt, med din kravbild, så hade jag kastat ner ett par av dessa i varukorgen.
http://www.referenceaudio.se/hogtalare/mp3-datorhogtalare/aud...

Går att köpa till trådlösa donglar och allt möjligt för att bygga ut. Så när budgeten får vind i segeln kan du alltid kasta in en sub och/eller bygga ut.

Nu talar vi ingen purist-hifi, men jag blev mycket förvånad av det jag hörde och upplevde.