Permalänk
Medlem

Jag bor ute på landet och har haft Telenors 4G i ett halvår. Under detta halvår har jag lirat Quake online och alltid haft mellan 20-25 i ping. Det har aldrig kopplat ner, det har inte ens laggat i något spel vid något tillfälle. Min vän med ADSL ligger snarare kring 35-40 i ping, så ja, jag skulle påstå att 4G fungerar klanderfritt att spela med sålänge du har bra täckning (där jag bor finns inte ens möjlighet till bredband). Många verkar leva kvar med erfarenheter från 3g som är ett helvete att spela med, men det är bara att inse att 4G är en helt annan teknik som inte går att jämföra med 3g. Get 4G and game on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Jag bor ute på landet och har haft Telenors 4G i ett halvår. Under detta halvår har jag lirat Quake online och alltid haft mellan 20-25 i ping. Det har aldrig kopplat ner, det har inte ens laggat i något spel vid något tillfälle. Min vän med ADSL ligger snarare kring 35-40 i ping, så ja, jag skulle påstå att 4G fungerar klanderfritt att spela med sålänge du har bra täckning (där jag bor finns inte ens möjlighet till bredband). Många verkar leva kvar med erfarenheter från 3g som är ett helvete att spela med, men det är bara att inse att 4G är en helt annan teknik som inte går att jämföra med 3g. Get 4G and game on.

Håller med, skulle nog säga att det fungerar utmärkt i de flesta fallen men självklart beror det lite på vart man bor. Det ända som jag ser som ett problem med 4G är taket på hur stor datamängd du får ha. Har själv funderat på att skaffa ett företagsabonnemang om det nu är möjligt, snackade däremot med Tele2s kundservice och de trodde det var ett nej, men dessa jobbade endast med privatabonnemang. Någon som har en aning?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz