Permalänk
Medlem

Ny 46-55 tv, behöver tips!

Hejsan alla glada själar! Nu är det så att min far har bestämt sig att han ska införskaffa sig en ny tv till vardagsrummet, problemet är att vi inte vilken! Det vi tittar lite på är tv apparater mellan 46-55 tum, ska ha smart-tv i sig och bra bild. Då det finns cirka 10045250 tv apparater där ute som säger sig vara den bästa så är det lite svårt att välja.

Undrar lite ifall ni sitter på en sådan tv eller kan tipsa om något ni vet är bra? Lite råd om vad man ska titta på när man åker till tex mediamarket!

Budget : 7000-13/4000 Så lågt som möjligt, men ändå bra

Tackar i förhand!

Permalänk
Medlem

På prisjakt.nu kan du jämföra olika modeller (om du vet ungefär vad du vill ha).
Bra att tänka på är full hd, jag köpte en 46 tums samsung smart-tv för ett tag sen och det är nästan att den känns lite liten, så jag skulle köra med en 55-tummare (men det är ju en smaksak). Kom ihåg att det aldrig är fel med lite 3D också
Tips:
46-tum-
Samsung UE46ES5505 (ingen 3D) ca 6000kr.
55tum-
Philips 55PFL5507T (3D) ca 9000kr.

PS. kolla också på erbjudanden som din lokala mediamarkt erbjuder!

Permalänk

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SAMSUNG-UE46ES5505,90952...

Precis som Viroli tipsar tycker jag också att det är en väldigt bra och prisvärd tv. Enda problemet är väl att man får mixtra lite med bild inställningarna, men det få rman göra med de flesta mer eller mindre