Följ Black Week på SweClockers

Sony Honami Efterföljaren till Xperia Z

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

Så... Eventet är över.

Är det någon som vet var fan jag köper den?

tidigt i oktober priset väntas ligga på runt 6000.kr

enda jag oroar mig smått för är om jag kan acceptera att bezeln är tjockare än z jag vet inte

hade också ärligt talat velat ha en hel svart ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tidigt i oktober priset väntas ligga på runt 6000.kr

enda jag oroar mig smått för är om jag kan acceptera att bezeln är tjockare än z jag vet inte

hade också ärligt talat velat ha en hel svart ram

Tänkte om den gick att förboka redan nu

Jag gillar aluminium ramen och enheten i sig är såpass snygg att den inte behöver mindre bezels

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Tänkte om den gick att förboka redan nu

Jag gillar aluminium ramen och enheten i sig är såpass snygg att den inte behöver mindre bezels

Den går att boka via Tre (http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Sony-Xperia-Z...) samt Telia (Se startsida).

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoYoghurt:

Den går att boka via Tre (http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Sony-Xperia-Z...) samt Telia (Se startsida).

Aldrig att jag köper en telefon av Tre igen(det är pga dem som jag är på jakt efter en ny) och Telia sålde den inte kontant :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

Aldrig att jag köper en telefon av Tre igen(det är pga dem som jag är på jakt efter en ny) och Telia sålde den inte kontant :/

väntar på att inet har den för förbokning

tyvärr inget om smartwatch 2 på köpet

Permalänk
Medlem

Någon info om det är oversampling på kameran eller om det bara blir löjligt stora bilder?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

väntar på att inet har den för förbokning

tyvärr inget om smartwatch 2 på köpet

Frågade precis på deras FaceBook om man kommer kunna förboka den hos dem. Hoppas verkligen att SmartWatch på köpet kommer gälla även här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

Frågade precis på deras FaceBook om man kommer kunna förboka den hos dem. Hoppas verkligen att SmartWatch på köpet kommer gälla även här

blir lite prylkalen

vill ha tripoden

kamera tillbehöret

smart watch 2

externa batteriet

telefonen se underbar ut men försöker hela tden diskutera med mig själv om den aningen tjockare bezeln är så farlig eller inte har letat överallt efter en högupplöst bild med xperia z blredvid z1 helt rakt med båda skärmarna på så jag kan se tydligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

blir lite prylkalen

vill ha tripoden

kamera tillbehöret

smart watch 2

externa batteriet

telefonen se underbar ut men försöker hela tden diskutera med mig själv om den aningen tjockare bezeln är så farlig eller inte har letat överallt efter en högupplöst bild med xperia z blredvid z1 helt rakt med båda skärmarna på så jag kan se tydligt

Det blir en dyr höst! Har å andra sidan inga planer på att uppgradera PCn så

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

Det blir en dyr höst! Har å andra sidan inga planer på att uppgradera PCn så

ja det blir det

Permalänk
Medlem

Oj 6000,kr hmmm

hoppades på lite billigare, men det hela kan ju ändras lite.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Det var skönt att höra när Kaz sa att tilläggskameralinsen funkar till alla smartphones(eller iaf de mer modernare varianterna) och inte bara Sony modeller. Blir definitivt att fundera på en sådan.

Permalänk
Medlem

Så! Nu är den förbokad hos CDON

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

Så! Nu är den förbokad hos CDON

hur fick du veta att cdon hade den?

Permalänk
Inaktiv

Finns ju inget speciellt med denna telefon.

Permalänk

6.200kr det var inte så farligt, ska också förboka den, älskar designen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjSweetBazz:

6.200kr det var inte så farligt, ska också förboka den, älskar designen.

älskar den också men bezeln gör mig galen jag vet inte om jag kan acceptera den

den är tjockare än z både under och över och sidorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

älskar den också men bezeln gör mig galen jag vet inte om jag kan acceptera den

den är tjockare än z både under och över och sidorna

Håller med. mängden döyta stör mig lite.
Men jag kommer försöka klämma lite på en i någon butik och invänta reviews och videor på den.

Dom flesta verkar säga att den ligger mycket bättre i handen än "gamla" z gör i och med extra ytan och den rundade kanten samt hörnen.

Vi får se. Inget är slaget i sten för min del ännu.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

hur fick du veta att cdon hade den?

Någon på Swedroid tipsade mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Videor ligger i spoilerklammer för att inte sabba laddtiden på tråden.

phoearena: hands-on

Dold text

phonearena: z1 vs g2 first look

Dold text

phonearena: specs etc
http://www.phonearena.com/phones/Sony-Xperia-Z1_id8000
Androidenheter: specs etc
http://androidenheter.se/sony/sony-xperia-z1

O2GuruTV: Lite rolig first look

Dold text

O2GuruTV: unboxing

Dold text

Kanske lägger till fler länkar efter hand.

Nytt.

storleksjämförelse mellan z1, z s4 och note 3
http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?sony-xperia-zso...
och en mellan bara z1 och lg g2
http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?&sony-xperia-z1...

jämförelse specs för Z1, G2 och S4
http://androidenheter.se/jamfor?NjY5&Njg3+NTUy

Androidpolice: Hands-on
http://www.androidpolice.com/2013/09/04/ifa-2013-hands-on-wit...

Dold text

Nytt 2
Android Authority: first look

Dold text

Android Authority: Spec showdown G2, Z1, ZU och note 3
http://www.androidauthority.com/note-3-lg-g2-xperia-z1-xperia...

Vet att det är samma sak om och om igen men jag personligen gillar att se det pga dom olika synvinklarna som dom olika personerna har

Nytt 3
Avslutar med presskonferansen.

Dold text

Videon startar där Z1s(Honamis) del börjar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

När man kollar på dessa videor så blir man bara ännu mer sugen på denna modell må jag säga.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Vattentät och den absolut i särklass läckraste telefonen på marknaden

Permalänk
Avstängd

där ser man tydligt hur den tjockare bezeln förstör utseendet på hela telefonen bredvid z ultra

jag går fram och tillbaka om jag kan acceptera det eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Det finns det väll inte i någon mobil om man tänker så eller?

Vattenskyddad är ju rätt trevligt vid regn osv, behöver inte bry sig.
Kameran är jag personligen intresserad av då alla nyare mobilers kamera är skit.
Min N8 filmar rörliga scener bättre än skit som S4, HTC one etc.
Och tar även bättre stillbilder i flesta fallen, om allt är optimalt tar S4an dock bättre.

Sen föredrar jag ju dock vanilla android före brandat skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/09/Xperi...

där ser man tydligt hur den tjockare bezeln förstör utseendet på hela telefonen bredvid z ultra

Det skall vara lika tjock bezel på ZU.
Bara det att på bilden är den nedskalad till samma storlek som z är.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Det skall vara lika tjock bezel på ZU.
Bara det att på bilden är den nedskalad till samma storlek som z är.

är ju det jag menar zu u har tunnare om man inte tänker på att hela telefonen är större

om honami var lika stor som zu så hade bezeln varit lika tjock det är så jag menar

det roliga är att jag troligen ALDRIG kommer hitta en telefon om inte jag nöjer mig med honami nu

följande telefoner har jag gått igenom bara detta året

xperia z my favorit men hårdvaran var inte speciellt bra

padfone infinity den var inte rund nog och skärmen var bara ljus nog när man använde outdoor mode

nu honami helt underbar bara otroligt tjocka bezels och jag vet inte om jag kan acceptera detta

jag kommer ALDRIG att hitta en telefon

började leta 2009 letar fortfarande

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zzcool:

http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/09/Xperi...

Sluta vara så fixerad vid det där, det är inte nyttigt! Tror du kommer bli toknöjd om du skaffar en Z1, verkar vara en riktigt bra telefon.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

är ju det jag menar zu u har tunnare om man inte tänker på att hela telefonen är större

om honami var lika stor som zu så hade bezeln varit lika tjock det är så jag menar

det roliga är att jag troligen ALDRIG kommer hitta en telefon om inte jag nöjer mig med honami nu

följande telefoner har jag gått igenom bara detta året

xperia z my favorit men hårdvaran var inte speciellt bra

padfone infinity den var inte rund nog och skärmen var bara ljus nog när man använde outdoor mode

nu honami helt underbar bara otroligt tjocka bezels och jag vet inte om jag kan acceptera detta

jag kommer ALDRIG att hitta en telefon

började leta 2009 letar fortfarande

Ah. Då missförstod jag dig innan. Sorry

Om du vill ha samma hårdvara som Z1 och inte bryr dig om ip58 men vill ha supertunn bezel så ta en G2

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Ah. Då missförstod jag dig innan. Sorry

Om du vill ha samma hårdvara som Z1 och inte bryr dig om ip58 men vill ha supertunn bezel så ta en G2

andra problemet är att jag är fixerad på märken också

får bara vara sony asus var ok också

sen ska den vara fyrkantig

z var underbar i utseende och design bara trycka på ramen från zu

men blir nog en z1 ändå är bara bezeln som jag inte tycker om men kommer aldrig hitta något bättre såvidare inte z1 mini kommer med smalare bezel likadan hårdvara 4 tums skärm likadant fyrkantigt utseende likadan ram fast helt svart

Skrivet av wRRM:

Jag skiter i om telefonen kostar 7k, jag ska ha den om den ser ut som på bilden. Fler telefoner med tunnare kanter utanför skärmen till folket!

vilken ironi

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

andra problemet är att jag är fixerad på märken också

får bara vara sony asus var ok också

sen ska den vara fyrkantig

z var underbar i utseende och design bara trycka på ramen från zu

men blir nog en z1 ändå är bara bezeln som jag inte tycker om men kommer aldrig hitta något bättre såvidare inte z1 mini kommer med smalare bezel likadan hårdvara 4 tums skärm likadant fyrkantigt utseende likadan ram fast helt svart

vilken ironi

Jag ser ditt problem.
Har liknande fast jag går från Samsung om jag byter.
Älskar funktionerna i touchwiz. Fast jag kör atom launcher så är ju ändå funktioner kvar.
Byter jag till Z1 mister jag som funktionerna

Visa signatur