Följ Black Week på SweClockers

Sony Honami Efterföljaren till Xperia Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tro mig den är underbar

Jag tror dig ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Jag tror dig ^^

den glädjen varade inte länge

telefonen gick svart (som i visda en svart bild) och låste sig helt fick treycka vol up och power för att stänbga av den den var totalt fryst låst inget gick nu startar jag den och den är svart igen

efter 4 min av att skriva detta så visade den tillslut boot animationen och gick igång

tog runt 4 min i en totalt svart bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

den glädjen varade inte länge

telefonen gick svart (som i visda en svart bild) och låste sig helt fick treycka vol up och power för att stänbga av den den var totalt fryst låst inget gick nu startar jag den och den är svart igen

efter 4 min av att skriva detta så visade den tillslut boot animationen och gick igång

tog runt 4 min i en totalt svart bild

-_-;

låter inge bra det alls ju.
Pinsammt när sånt händer med flaggskepp.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

-_-;

låter inge bra det alls ju.
Pinsammt när sånt händer med flaggskepp.

nu fungerar den iallafall utan problem första gången den startade efter vad som hände så hade soft knapparna blivit svart och slutat vara genomskinliga genom att gå till menyn så blev dem genomskinliga igen

nu funegrar telefonen utna problem så ska låtsas att det inte hände

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

nu fungerar den iallafall utan problem första gången den startade efter vad som hände så hade soft knapparna blivit svart och slutat vara genomskinliga genom att gå till menyn så blev dem genomskinliga igen

nu funegrar telefonen utna problem så ska låtsas att det inte hände

Uppdatera gärna status så jag vet vad jag skall göra när jag får min ^^;
Hoppas på denna veckan. Dustin skrev 13, vilket är på söndag så får se om den kommer på fredag eller måndag.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Uppdatera gärna status så jag vet vad jag skall göra när jag får min ^^;
Hoppas på denna veckan. Dustin skrev 13, vilket är på söndag så får se om den kommer på fredag eller måndag.

så långt fungerar den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

så långt fungerar den

bara vänta på detta nu då

Permalänk
Medlem

En fråga till ägare av luren:

Hur är det med vikten, känns den? Jag minns att vissa Lumia 920-ägare hyllade den tyngre vikten för "den känns mer stabil". Är det samma sak här? Om du jämför med bara själva känslan att hålla i luren med din förra lur, vad skulle du säga? Positivt/negativt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Hur är det med vikten, känns den? Jag minns att vissa Lumia 920-ägare hyllade den tyngre vikten för "den känns mer stabil". Är det samma sak här? Om du jämför med bara själva känslan att hålla i luren med din förra lur, vad skulle du säga? Positivt/negativt?

omöjligt att komma ihåg

men ja vikten känns helt ok inget speciellt den är helt enkelt inte tung den är väldigt lätt

känlan tror jag inte är så bra som original z jag får aningen ont i handen vilket jag inte fick med z inget stort dock

det som är synd är att telefonen inte går att använde i landscape läge om inte den är i dockan tycker mer om att använda den i landscape

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag hade en z innan, och den kändes för lätt, har även fingrat lite på galaxy s4 och note 3,och de känns löjligt plastiga i jämförelse....

Vikten = perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Avstängd

så här dålig är svärtan på min

rent av skräp är detta normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

http://www.youtube.com/watch?v=Ai3M7ndr6kY

Oj hjälp.
Efter vad jag sett på andra videos så ser det inte normalt ut.
Syftar på när det är rakt på och inte sne vinkel.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Oj hjälp.
Efter vad jag sett på andra videos så ser det inte normalt ut.
Syftar på när det är rakt på och inte sne vinkel.

rakt framför skärmen

är svärtan en blandning mellan brun och grå med tydliga ljus fläckar överallt den är skrämmande

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

rakt framför skärmen

är svärtan en blandning mellan brun och grå med tydliga ljus fläckar överallt den är skrämmande

Kolla videos på youtube och försök jämföra med din.
Sam Pullen vet jag har några videos där han använder bilder mobilen kommer med. Ena av dom är mycket mörk.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Kolla videos på youtube och försök jämföra med din.
Sam Pullen vet jag har några videos där han använder bilder mobilen kommer med. Ena av dom är mycket mörk.

jag ska göra det kan kanske ta en bild på det

det som oroar mig är att det står att man inte ska använda högatalaren efter man har haft telefonen i vatten

jag använder högtalaren DIREKT under vatten

är detta farligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag ska göra det kan kanske ta en bild på det

det som oroar mig är att det står att man inte ska använda högatalaren efter man har haft telefonen i vatten

jag använder högtalaren DIREKT under vatten

är detta farligt?

Hur vida det är farligt har och göra med hur membranet är uppbyggt.
Kan vara så att det inte kan sluta helt tätt om du bygger upp en mottryck inuti enheten.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Hur vida det är farligt har och göra med hur membranet är uppbyggt.
Kan vara så att det inte kan sluta helt tätt om du bygger upp en mottryck inuti enheten.

såg många videos med det så var säker att det skulle fungera utan problem

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har telefonen som har ett litet problem när man håller telefonen med en hand och har lillfingret som stöd under telefonen vid högtalaren.

Blir en liten vass kant vid högtalaren som skär in lite i fingret när man håller den så.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Skrivet av Wishy:

Ingen annan som har telefonen som har ett litet problem när man håller telefonen med en hand och har lillfingret som stöd under telefonen vid högtalaren.

Blir en liten vass kant vid högtalaren som skär in lite i fingret när man håller den så.

Japp, det är samma på min, inte alls skönt, tur att jag inte håller telefonen sådär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Får kanske min imorgon. Hoppas inte den också har en kant då kaj alltid hållit mina mobiler så :-\

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Får kanske min imorgon. Hoppas inte den också har en kant då kaj alltid hållit mina mobiler så :-\

Jag håller tfn så , och kanten stör inte mig...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Avstängd

xperia z1f den 4.3 tum z1

är lite besviken den ser för runt ut i den storleken skarpare hörn hade sett otroligt ut lika skarpa som xperia s

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

tror tyvärr det är så den är designad, är samma vid luckorna, blir typ en halv mm glapp som är lite vasst. Men man skaffar sig väl en Z1 Valk på fingret bara

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Jag håller tfn så , och kanten stör inte mig...

Fick min nu och jag får säga att den är grymt skön att hålla i, kanten stör mig inte och storleken känns inte alls av som jag trodde den skulle göra.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

förutom svärtan som är ur usel samt dem dåliga betracktningsvinklarna

så är skärmen underbar helt underbar vissa tilfällen så får man känslan av överljus (vid ikoner samt vitt) men rena bakrunder är helt underbara tillochmed bättre än min fw900 vilket är otroligt

svärtan är usel hur man än tittar den är en brun aktig svart med vitt blandat i är fruktansvärt besviken på den biten

rekommenderar också att man drar loss anti shatter filmen får nu mindre damm och smuts på skärmen och den verkar aningen aningen klarare

sen ser telefonen otroligt snygg ut utan sony loggan

jag rekommenderar att man använder en nål och försiktigt puttar på filmen jag använder tyvärr mina naglar och det ser ut som jag lyckats göra en repa men jag vet inte

repan är så mikroskoptiskt liten att man måste ha telefonen under ljus är ocd och överkänslig mot repor så jag hoppas jag kan komma över det har sen svårt att tro att en nagel kan repa den tunna plast ramen som kommer innan metall ramen

Problemet är att glaset inte är oleophobisk-behandlat i och med att man har ett splitterskydd. Det olephobiska skiktet gör att fingret glider bättre och att eventuella sandkorn har svårare att repa glaset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

http://www.youtube.com/watch?v=Ai3M7ndr6kY

Vad hade du för inställningar för ljusstyrka på skärmen när du filmade det där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Jag har min ljusstyrka är på ca 50% och jag känner inte av den dåliga svärtan. Visst den är ju inte som på en oled men den duger tycker jag.
Sitter du i ett mörkt rum så ser det kanske inte optimalt ut men inte så illa som videon. (min enhet). Ser du från vinklar så bör det mer åt det grå hållet i stället men man sett fortfarnade text etc.

Skall se om jag kan filma min med något så det representerar verkligen någorlunda. Lyckas jag med det så kommer det upp en video under dagen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av era909:

max går inte att ha någon annan ljus styrka men svärtan verkar itne påvekras hemskt mycket om man drar ner ljusstyrkan

en till bild

Permalänk
Medlem

Måste fråga en dum sak.
Om du knackar uppe vid kameran? Låter det konstigt från din då? Ungefär som något satt löst?
Menar inte optiken då utan mer det yttersta glaset som du kan röra på med fingret.

EDIT:
Ser ut att ha problem med dropbox också. Lyckas inte installera det. Om jag slänger in det med TB så får jag force close.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skaffat mig en Z1 nu. Kommer från Z och fann en bra deal på blocket.

Väldigt nöjd med hur Sony utvecklat Z-designen! Jag märker knappt att den är större än Z, men vikten känns definitivt mer premium!

Skärmen är ett stort steg framåt, även.om jag hört att den ska ligga någonstan mellan ZU:s fantastiska skärm och Z:s "under förväntan"-skärm.

Som jag läst här i tråden gör det i princip ont att ha den ståendes på lillfingret så får finna någon annan lösning för att hålla den i en hand.

Den är såklart snabbare än Z, och jag tycker det är väldigt märkbart vid tex tyngre surfning.

Allt som allt tycker jag än så länge att Z1 är en väldigt trevlig pryl!

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E