iOS 7 KiK Messenger Vill inte starta

Permalänk

iOS 7 KiK Messenger Vill inte starta

Hej. Har precis uppdaterat min iPhone 5 till iOS 7 Beta. Allt verkar rulla på bra tills jag ska öppna KiK Messenger men den bara öppnas och stängs direkt. Den vill bara inte fungera. Vet att det iOS 7 Beta nyligen kom ut så kanske inte finns någon lösning men om det är någon annan som har samma problem och har en lösning skulle jag uppskatta om ni posta det här.

TACKAR

Permalänk
Medlem

Tänkte dra in betan. Men jag antar att man inte kan återställa från iCloud om man inte har ett apple dev-konto?

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Tänkte dra in betan. Men jag antar att man inte kan återställa från iCloud om man inte har ett apple dev-konto?

Om du installerar iOS 7 Beta kan du återskapa säkerhetskopian genom datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av aselin:

Om du installerar iOS 7 Beta kan du återskapa säkerhetskopian genom datorn

Bara för att vara helt hundra nu. Återställa med iTunes, den bråkar inte med aktivering då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Bara för att vara helt hundra nu. Återställa med iTunes, den bråkar inte med aktivering då?

Hej!
Jag installerade betan genom detta!
Shift+leta efter uppdateringar
Öppna firmwaren där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JojjeNFTW:

Hej!
Jag installerade betan genom detta!
Shift+leta efter uppdateringar
Öppna firmwaren där.

Skickades från m.sweclockers.com

Sen återskapa från säkerhetskopia så dras allt gammalt med in, för att poängtera bara

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JojjeNFTW:

Hej!
Jag installerade betan genom detta!
Shift+leta efter uppdateringar
Öppna firmwaren där.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tjarven:

Sen återskapa från säkerhetskopia så dras allt gammalt med in, för att poängtera bara

Gött mos gubbar! Vi testar.

Permalänk
Medlem

Hmm detta verkar spännande! ska se om jag vågar mig på detta Det funkar utan developer konto va?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Hmm detta verkar spännande! ska se om jag vågar mig på detta Det funkar utan developer konto va?

Osäkert men det ryktas att det gör det, googla ingående på det. Min UDID är dock registrerad och då fungerar det perfekt med installation och återskapa från backupen.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Osäkert men det ryktas att det gör det, googla ingående på det. Min UDID är dock registrerad och då fungerar det perfekt med installation och återskapa från backupen.

Det är precis det jag håller på med. Köra utan UDID. Det fungerar så långt som att dra in iOS 7, nu har jag inte testat att återläsa från iTunes utan endast iCloud. Då blev det problem pga aktivering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Det är precis det jag håller på med. Köra utan UDID. Det fungerar så långt som att dra in iOS 7, nu har jag inte testat att återläsa från iTunes utan endast iCloud. Då blev det problem pga aktivering.

När jag körde in iOS7 så fanns allt mitt gamla kvar. Har inte UDID registrerat.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Det är precis det jag håller på med. Köra utan UDID. Det fungerar så långt som att dra in iOS 7, nu har jag inte testat att återläsa från iTunes utan endast iCloud. Då blev det problem pga aktivering.

Värsta scenarier är att Apple låser din UDID för den inte är registrerad. Möjligheten borde finnas om man funderar...

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

När jag körde in iOS7 så fanns allt mitt gamla kvar. Har inte UDID registrerat.

Okej, och du gjorde så att du drog in senaste iOS för din iPhone. Sedan shift + uppdatera i iTunes på iOS 7 ispw-filen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Osäkert men det ryktas att det gör det, googla ingående på det. Min UDID är dock registrerad och då fungerar det perfekt med installation och återskapa från backupen.

UDID= Developer konto?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

UDID= Developer konto?

Nej. Ett unikt enhetsnr. som varje enhet har.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

UDID= Developer konto?

http://theiphonewiki.com/wiki/UDID

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Okej, och du gjorde så att du drog in senaste iOS för din iPhone. Sedan shift + uppdatera i iTunes på iOS 7 ispw-filen?

Exakt, men nu hade jag senaste (6.1.3) innan. Men annars så som du skriver och allt fanns kvar.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Okej, så här ligger det till för min del.
Jag hade en iPhone 5 med 6.1 (jailbreakad). Inget dev-konto.
Tog först backup med iTunes.
Uppdaterade sedan till 6.1.4 med shift + restore från iTunes med filen iPhone5,2_6.1.4_10B350_Restore.ipsw
Sedan shift + uppdatera i iTunes på filen iPhone5,2_7.0_11A4372q_Restore.ipsw
Återläste min säkerhetskopia från iTunes och BAM! iOS 7 med alla mina saker kvar :).

Jailbreaken försvann ju såklart, men de flesta saker jag jailbreakade för finns nu i iOS 7 :).

Permalänk

Hur fungerar iOS 7 för er, är det värt för en helt vardaglig användare?

edit: fungerar det på iPhone 4s?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Hur fungerar iOS 7 för er, är det värt för en helt vardaglig användare?

edit: fungerar det på iPhone 4s?

Fungerar perfekt i det mesta tycker jag fast det kan lagga lite i skrollningen i kontakter, vad ja märkt. (iPhone 5)
EDIT* Fast inte just nu vid testa.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Fungerar perfekt i det mesta tycker jag fast det kan lagga lite i skrollningen i kontakter, vad ja märkt. (iPhone 5)
EDIT* Fast inte just nu vid testa.

Låter lockande att köra in det, Dock vet jag inte om jag vågar utan dev konto

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Shit va coolt blir riktigt sugen, är det värsta som kan hända att man inte kan bli developer? Eller kan mobilen låsas på annat sätt om jag kör in betan utan dev acc?

Permalänk
Skrivet av tjarven:

Fungerar perfekt i det mesta tycker jag fast det kan lagga lite i skrollningen i kontakter, vad ja märkt. (iPhone 5)
EDIT* Fast inte just nu vid testa.

Jag har inget Dev. Konto, är det problem?

Vad menade du med det understrukna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag har inget Dev. Konto, är det problem?

Vad menade du med det understrukna?

Nope, läs mitt inlägg lite högre upp så ser du hur jag gjorde.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Nope, läs mitt inlägg lite högre upp så ser du hur jag gjorde.

Åh, tack!

Går det alltså med iPhone 4s, och går det att ta bort det om man ångrar sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Åh, tack!

Går det alltså med iPhone 4s, och går det att ta bort det om man ångrar sig?

Japp. Nu har jag inte testat med 4S men min kollega gjorde det och det fungerade utan problem.
Se bara till att ta en backup först :).

Permalänk

Vart laddade ni ner uppdateringen ifrån?

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 CPU i7 3770k @4,1ghz Moderkort Asus P8Z77-V
Ram Corsair Vengeance 1600MHz LP 16GB Grafikkort Asus Gtx 670 DCUII (Top)
Hårddisk Samsung 830 128gb PSU

Permalänk
Medlem

Här är en guide! tänkte testa denna själv nu!

http://www.youtube.com/watch?v=yPyQxSozAwM

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Okej, så här ligger det till för min del.
Jag hade en iPhone 5 med 6.1 (jailbreakad). Inget dev-konto.
Tog först backup med iTunes.
Uppdaterade sedan till 6.1.4 med shift + restore från iTunes med filen iPhone5,2_6.1.4_10B350_Restore.ipsw
Sedan shift + uppdatera i iTunes på filen iPhone5,2_7.0_11A4372q_Restore.ipsw
Återläste min säkerhetskopia från iTunes och BAM! iOS 7 med alla mina saker kvar :).

Jailbreaken försvann ju såklart, men de flesta saker jag jailbreakade för finns nu i iOS 7 :).

Kan man inte bara återställa den med itunes? Samt jag har en 4s hur vet jag vilken fil jag ska återställa till? Finns rätt många vad jag ser?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Ni måste ha den UDID registrerad. Annars kommer telefonen inte gå igenom "iPhonen aktiveras något sådant står det"