Bredband hur mycket i gigabyte tar online spel som call of duty å bf3?

Permalänk

Bredband hur mycket i gigabyte tar online spel som call of duty å bf3?

Är i köptankar vad gäller en spel dator men har inom familjen begränsat med bredband på 80gig i månaden download, d ja undrar e hur mycket ett par timmars spel online om dagen tar spelandet onlinde i i mb eller gigabyte om ni förstår vad jag menar , klarar man sig på 80 gig eller ska jag avstå att köpa en spel dator om jag tänkt spela online , hoppas ni förstår vad jag e ute efter tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem
Citat:

An average 20 minute Battlefield 3 sessions consumed the following:

Received data: 9.33MB
Sent data: 4.92MB

Total data: 14.2MB

http://mygaming.co.za/news/features/15417-battlefield-3-pc-bandwidth-usage.html

Permalänk

Har Tele2 XL mobila internet.. 80Gig i månaden, spelar stort sett varje dag mellan 30min - 3timmar.
Klarar mig bra på det samt kan ladda ner lite annat med också.

Spelar BF3, MW2 och CS:GO

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Onlinespel tar inte alls mycket data, du kan bra spela några timmar om dan och det kommer inte att ta slut. Dock så brukar mobila bredband ha ganska hög ping vilket kan ge dig en nackdel i många spel.

Vidare så räcker 80 GB till ca 180 timmars Youtubetittande i 360p per månad. 720p ca 60 timmar.

Men om du tänker ladda ner spel från Steam så ryker ju ganska många gigabyte på en gång.

Permalänk

ok men några säger att det tar mycket å några säger lite vilket stämmer?? vet att 80 gig inte är mycket alls därför jag frågar men måste ha i åtanke att mycket annat som surf å spel som wordfeud mm spelas av övriga 2 familje medlemmar också, kanske det är dumt att köpa en för att spela online kanske ett ps4 eller att spela offline på dator e lösningen för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

ok men några säger att det tar mycket å några säger lite vilket stämmer?? vet att 80 gig inte är mycket alls därför jag frågar men måste ha i åtanke att mycket annat som surf å spel som wordfeud mm spelas av övriga 2 familje medlemmar också, kanske det är dumt att köpa en för att spela online kanske ett ps4 eller att spela offline på dator e lösningen för mig?

Spel är inte data intensivt, 80gb är mer än tillräckligt. Youtube i 720p ligger på ca 1gb/h.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

80 GB ska räcka hur bra som helst för att endast spela spel på en dator m.m. Men om du ska ha mobilt bredband så får du vara beredd på att din ping kan bli väldigt hög och göra alla spel helt ospelbara.

Har en vän som kör på obegränsat mobilt bredband från Bredbandsbolaget (?). Hans ping är vanligtvis omkring 60-70 ms, men det sker väldigt ofta att den ökar till 1000 ms, vilket gör det till 100% ospelbart för honom. Hans hastigheter är också väldigt sega, 1 Mbit i ner och upp.

Jag hade kört på en dator om ditt internet var tillräckligt snabbt, hade låg ping och hög stabilitet.

Finns det ingen chans att ni kan få ADSL/fiber i eran bostad?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+