Begränsad överklockningspotential ???

Permalänk
Avstängd

Begränsad överklockningspotential ???

Läser nackdelar om grafikkortet som jag har. Begränsad överklockningspotential. Vad menas med det?

Permalänk
Medlem

Låst spänning kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ll0yd:

Låst spänning kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning. Därför frågar jag er

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av yoyopro:

Läser nackdelar om grafikkortet som jag har. Begränsad överklockningspotential. Vad menas med det?

Skrivet av yoyopro:

Ingen aning. Därför frågar jag er

Du kan ju börja med att skriva vilket grafikkort du pratar om.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Du kan ju börja med att skriva vilket grafikkort du pratar om.

Äger ett gtx 780 och ett gtx 670

Men just nu är det gtx 670 jag pratar om. Det är ett referens evga gtx 670 jag har. Tänkte överklocka lite, ville läsa igenom först om kortet och då kom jag på det negativa om kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Äger ett gtx 780 och ett gtx 670

Men just nu är det gtx 670 jag pratar om. Det är ett referens evga gtx 670 jag har.

Vart fick du att det är begränsat.....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Vart fick du att det är begränsat.....

http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/22

Permalänk
Avstängd

Betyder 1. Det klockar dåligt. eller 2. Volten är låst vilket gör att "uberclocks" inte går att nå.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av yoyopro:

Äger ett gtx 780 och ett gtx 670

Men just nu är det gtx 670 jag pratar om. Det är ett referens evga gtx 670 jag har. Tänkte överklocka lite, ville läsa igenom först om kortet och då kom jag på det negativa om kortet.

Var har du läst att ditt kort skulle vara begränsad? Givetvis kan man inte klocka hur högt som helst med en referenskylare, det är kanske det som menas?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om du har läst det så bör du ha läst detta: http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/19...

Där är motivationen till den "begränsade överklockningspotentialen".

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Betyder 1. Det klockar dåligt. eller 2. Volten är låst vilket gör att "uberclocks" inte går att nå.

Nu tror jag att lagt tråden på fel ställe, men orkar inte starta en ny tråd. Så hur mycket tror du man överklocka? Vet att det är 915 MHZ och 980 MHZ är boost. Så det betyder att det går upp till 980 MHZ automatiskt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Var har du läst att ditt kort skulle vara begränsad? Givetvis kan man inte klocka hur högt som helst med en referenskylare, det är kanske det som menas?

Skickade precis sidan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dwd:

Om du har läst det så bör du ha läst detta: http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/19...

Där är motivationen till den "begränsade överklockningspotentialen".

Såg inte det. Ska ta tiden att läsa. Tack för sidan bro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av yoyopro:

Skickade precis sidan

Mjo jag såg det nyss. Så går det när man är lite trög med att posta.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Så om jag överklockar kortet. Överklockas också boost automatiskt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yoyopro:

Nu tror jag att lagt tråden på fel ställe, men orkar inte starta en ny tråd. Så hur mycket tror du man överklocka? Vet att det är 915 MHZ och 980 MHZ är boost. Så det betyder att det går upp till 980 MHZ automatiskt?

Har absolut ingen aning. Beror mest på tur med GPU. Vissa klockar bättre andra sämre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av yoyopro:

Så om jag överklockar kortet. Överklockas också boost automatiskt?

Ja, din boost-frekvens ökas lika mycket som din vanliga klockfrekvens.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SatellitPer:

Ja, din boost-frekvens ökas lika mycket som din vanliga klockfrekvens.

Nice ju. Tack