corsair-carbide-200r-svart SLI?

Permalänk
Medlem

corsair-carbide-200r-svart SLI?

Hej!

Jag funderar på köpa en ny speldator och för att budgeten ska gå ihop har jag valt detta chassi: http://www.inet.se/produkt/6911371/corsair-carbide-200r-svart

Min fråga är då, ryms det två gtx 780 i chassit?
Tack på förhand!
Hälsningar Emil

Permalänk
Medlem

Du kan köpa grafikkort för ca 12 000 kr men du väljer ett chassi för knappt 500kr?
Det rymmer men jag skulle tittat efter andra chassin.

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Du kan köpa grafikkort för ca 12 000 kr men du väljer ett chassi för knappt 500kr?

Okej, jo det var en bra frågeställning. Jag ska bara köpa ett gtx 780 nu men planerar köra SLI först inom ett par år. Och för att ha ''råd'' och inte överskrida budgeten samtidigt kunna köpa ett gtx 780 behövde jag dra ned på kostnaden inom detta område, chassit då.
Tack för svaret!

Permalänk

annars finns det här chassiet: http://www.inet.se/produkt/6911640/aerocool-x-warrior-black-e...
tycker personligen att det ser väldigt coolt ut och så har det bra ventilation i sidan som ger god kylning till grafikkorten.

Permalänk
Skrivet av deepforce:

annars finns det här chassiet: http://www.inet.se/produkt/6911640/aerocool-x-warrior-black-e...
tycker personligen att det ser väldigt coolt ut och så har det bra ventilation i sidan som ger god kylning till grafikkorten.

Det där chassit skriker ''hej jag är tolv, lirar cod och dricker monster'' samtidigt som det är usel kvalité.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

Det där chassit skriker ''hej jag är tolv, lirar cod och dricker monster'' samtidigt som det är usel kvalité.

Hur vet du att det är usel kvalité? Är du möjligtvis en av tolvåringarna som dricker monster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empannn:

Okej, jo det var en bra frågeställning. Jag ska bara köpa ett gtx 780 nu men planerar köra SLI först inom ett par år. Och för att ha ''råd'' och inte överskrida budgeten samtidigt kunna köpa ett gtx 780 behövde jag dra ned på kostnaden inom detta område, chassit då.
Tack för svaret!

Hur ser ditt paket ut?

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

max längd 320mm. och på bilden så ser det verkligen ut som att även två långa kort går in, såvida inte det där moderkortet är superlitet.

Skrivet av Henrikfotograf:

Dyrare innebär inte alltid bättre när det kommer till chassin, men jag tycker att ska man lägga pengar på en dator som man ska behålla länge och som ts fortsätta att uppgradera i framtiden så bör man lägga ut extra på saker som chassin, ett bra chassi är alltid bra, ett bra grafikkort blir snabbt dåligt.

Skrivet av LeoCarlsson:

haha håller med, fyfan så groteska såna chassin är.

"Like a warrior in an armored suit on the battle field, the fierce looking X-Warrior is one of the coolest gaming case which is affordable and yet charismatic in its own design and certainly a great show-off to your friends. This case is one of the BEST VALUE case in the market today if not the BEST VALUE case."

hahahahaha...

Skrivet av deepforce:

Hur vet du att det är usel kvalité? Är du möjligtvis en av tolvåringarna som dricker monster?

Plastfästen jö, jonas rage'ar!
Nämen det är säkert helt ok chassi, förutom att det ser förjävligt ut och är onödigt stort (utrymmet där i toppen gör ju inget). Fronten är också väldigt tjock.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Empannn:

Hej!

Jag funderar på köpa en ny speldator och för att budgeten ska gå ihop har jag valt detta chassi: http://www.inet.se/produkt/6911371/corsair-carbide-200r-svart

Min fråga är då, ryms det två gtx 780 i chassit?
Tack på förhand!
Hälsningar Emil

Jag har en sekundär dator med ATI Radeon 5870 i Crossfire (Referens kylare), i ett 200R, passade helt utan problem, riktigt trevligt chassi att bygga i.
GTX 780 - 10.5 Inches - Troligen Titan kylaren, nu vet jag dock inte vilken du använder.
Radeon 5870 - 11.1 Inches

Mvh,

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av deepforce:

För att jag har byggt i ett antal aerocoolchassin, men har tröttnat på dem.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Jag har nu ändrat mig och bestämt mig för ett fractal Design r4 då min kompis har en sådan och rekommenderar den starkt!
Iallafall, tack så otroligt mycket för alla svar!

Hälsningar Emil

Permalänk
Medlem

Ifall ljuddämpningen inte är viktigt så kan Fractal Desgin arc midi r2 vara ett bra alternativ. Tänker mest ifall du planerar att köra SLI så kan ett Chassi med högre luftflöde vara ett plus.

Vill också tillägga att R4 har vibration problem med vissa äldre 3.5 HDD vet ej om det stämmer på de nya HDD.
http://www.inet.se/produkt/6909845/fractal-design-arc-midi-r2...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart du ska ta en titt på Antec p280! Fungerar otroligt bra med SLI för mig! Både väldigt tyst, välbyggt och rymligt!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008698

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm