Lågfrekvent långvarigt pipljud i Windows.

Permalänk
Avstängd

Lågfrekvent långvarigt pipljud i Windows.

Riktigt irriterande! Ljudet ligger på gränsen till att man hör det och ibland ökar det i styrka. Ibland kan det försvinna någon sekund för att sedan låta mer i andra sekunden. Ibland undrar jag om jag inbillar mig eller inte men det är faktiskt grymt irriterande.

Kan det vara skadligt att hela tiden höra detta?
När jag har hörlurar så skiter jag egentligen i vilket men jag vill kunna sitta vid datorn utan att höra ett ljud på 500 hz.

Permalänk
Medlem

Om du stressar GPU/CPU, försvinner det då?
Annars kanske de är någon disk/fläkt som jävlas med dig?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

choilwhine?
kompisen har haft choilwhine på 2 corsair AX 860

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Rekordmedlem

Är det nån störnning från elektroniken eller är det något ljud som spelas upp?
Påverkas ljudet av nivåkontrollen i win? försvinner det om du mutar? Om det hörs när du mutat är det hårdvarurelaterat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

choilwhine?
kompisen har haft choilwhine på 2 corsair AX 860

This. Om du har ett nätagg, kolla det först TS.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jekean:

Om du stressar GPU/CPU, försvinner det då?
Annars kanske de är någon disk/fläkt som jävlas med dig?

Kan försöka faktiskt!
Har för mig att det fortsatte efter att jag satte igång APB, GW2 och FC3.

Skrivet av mrqaffe:

Är det nån störnning från elektroniken eller är det något ljud som spelas upp?
Påverkas ljudet av nivåkontrollen i win? försvinner det om du mutar? Om det hörs när du mutat är det hårdvarurelaterat.

Skall genast testa när jag hör det igen.