varför kan jag inte skicka sms till android.

Permalänk

varför kan jag inte skicka sms till android.

Hallåj. Jag kan inte skicka sms från min iphone till en samsung s4 varför går inte det? Samsung telefonen kan skicka till mig.

Mvh Force

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eh.. du har förstås provat skicka till andra telefoner?
Denna S4 kan såklart ta emot sms från andra telefoner?
Att det är en S4 har inte med problemet eller lösningen att göra.
Hört med din operatör?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Nej tydligen så i iphone finns det en inställning som man skickar gratis sms till iphones. Så när jag stängde av denna funktionen så fungerade det att skicka sms till samsung telefonen.

Permalänk
Avstängd

garanterat imessage som krånglar till det.

Permalänk

Jepp det var det

Permalänk
Medlem

Antagligen så att ägaren av S4an haft en iPhone med iMessage aktiverat innan, och sen inte avaktiverat det när denne bytte till S4an. Om detta stämmer kan du ju tipsa S4-ägaren att stoppa tillbaka sitt SIM-kort i sin gamla iPhone och avaktivera iMessage, så försvinner det problemet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Mission impossible

Skrivet av ToJa92:

Antagligen så att ägaren av S4an haft en iPhone med iMessage aktiverat innan, och sen inte avaktiverat det när denne bytte till S4an. Om detta stämmer kan du ju tipsa S4-ägaren att stoppa tillbaka sitt SIM-kort i sin gamla iPhone och avaktivera iMessage, så försvinner det problemet.

Det var ett bra tips men min bror sumpa sin nånstans i ösregnet och även om den återfinns är den bara död klump, så hur avaktiverar man då. Han har sin ipad kvar och dit kommer sms:en i alla fall.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör