Permalänk
Medlem

Hur vet jag om jag har fiber?

Har precis flyttat till ett nytt radhus (3-5 mån sen) undrar om jag har fiber? Alltså finns det någon sida man kan kolla på eller nåt? Bor i Stockholm,Hässelby/Backlura. Hur kan få reda på detta?

Permalänk
Medlem

Fråga din granne, om fiber dras in dras det till hela området.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem

Bredbandsväljaren.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Har precis flyttat till ett nytt radhus (3-5 mån sen) undrar om jag har fiber? Alltså finns det någon sida man kan kolla på eller nåt? Bor i Stockholm,Hässelby/Backlura. Hur kan få reda på detta?

Fråga din hyresvärd/mäklare.
Kolla efter nätverksuttag.
Kolla med Stokab om fiber är dragen till din adress.
Ring till telia/tele2/comhem/blaha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

du har ett vitt uttag någonstans i radhuset där du kan koppla in en vanlig ethernet sladd isåfall

något liknande detta, brukar oftast sitta vid antennkabeln för tv'n eller i hallen vid ytterdörren!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Rekordmedlem

Kolla om du ser nån inkommande fiber och en fiberkonverter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.