Hej!
Jag ska snart, om ungefär 1 vecka, börja plugga på högskolan. Har för tillfället ingen bärbar dator och behöver ju det såklart, speciellt när jag ska plugga Datavetenskap. Jag har kollat efter laptops, och vet några saker redan jag är ute efter:
1. Det ska helst vara en ASUS.
2. Den ska inte vara för dyr då den bara ska användas för surf, plugget samt då och då kolla kanske film på tåget t.ex.
3. Den ska vara liten, alltså under 15 tum eller vad det är..
Med "den ska inte vara för dyr" menas då att det bör ligga på 4000-5000kr vilket har funkat för mig för jag har hittat flera bra dator inom dem priserna.
Jag har dock en fråga, och det är, om man köper en dator med pekskärm, men inte planerar att ens använda sig av det, bör man då helst undvika att köpa en sån? Anledningen till att jag frågar detta är för att jag hittat en bra dator till ett bra pris, men det är en "Touch-skärm". Vet inte om jag bör avstå från att köpa det eller om det inte spelar någon roll om det är touch eller inte.
Här är en dator som jag hitta som jag verkligen gillade:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
OBS: Om ni har tips på vart jag bör köpa dator eller vad jag bör gå efter, det är bara o tipsa om det!
Uppskattar ALLA svar, och tack på förhand för er som tar er tid att svara!