Permalänk

Snabbkopplingar till vattenkylning.

Satt och kollade igenom ett rätt trevligt Galleri från Tedvin här på swec.
http://www.sweclockers.com/galleri/11647-externt-kyltorn-mode...

Långt ner i galleriet såg jag något intressant, nämligen snygga, snabbkopplingar med kompressionsfästning. Något jag misslyckades totalt att hitta till ett tidigare projekt för ungefär ett och ett halv år sen.

Det är dessa snabbkopplingar jag menar för er som inte orkar scrolla igenom galleriet (som förövrigt är rätt intressant).
Så är det någon här som vet vad detta är för snabbkopplingar och var man får tag på sådana?

Permalänk
Medlem

Följer denna tråden ivrigt ^^

Permalänk
Medlem
Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Bästa som finns om du byter hårdvara mm ofta. Dock kostar de lite mer än vanliga kopplingar :/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Wow, ser ut som det finns massor alternativ nu jämfört med att jag inte hittade något vettigt då (som inte kostade skjortan och lite till). Tackar för denna underbara länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Wow, ser ut som det finns massor alternativ nu jämfört med att jag inte hittade något vettigt då (som inte kostade skjortan och lite till). Tackar för denna underbara länk

Lugnt det.

//ODM

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Att notera är att en hel del av dessa kopplingar är inte 100% läckage fria när du kopplar in/ur dom och nån/några droppar vatten är inget ovanligt att dom släpper ur sig då.
Med andra ord bör man använda papper/trasa,etc när man kopplar i/ur dessa för att undvika att få vatten på komponenter.
Detta gäller ju givetvis åt andra hållet med dvs att dom vid samma stund kan släppa in luft som då behöver luftas ur.

Detta beror på att en del av dessa kopplingar är vidareutvecklade tryckluftkopplingar (dvs där det inte gör ett dugg om dom släpper ut lite luft vid ur/i koppling) MEN en hel del ÄR inte ens vidareutvecklade utan ÄR rena tryckluftskopplingar (vilket inte behöver vara negativt alltid).

Finns även del som har problem att hålla tätt när dom är urkopplade med och det har med tryckluftkoppling att göra då trycket i tryckluft hjälper till att stänga ventilen och ett vatten kylsystem har ju inget direkt tryck som kan göra detta.

Så googla runt och läs en del INNAN du köper!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!