Permalänk
Medlem

vilket nätagg?

Hejsan. Jag funderar på vilket nätagg jag ska köpa för att kunna driva mina 2 asus radeon hd7770 1gb jag sitter just nu med ett corsair GS600 fast med bara ett grafikkort och jag undrar om jag behöver byta upp nätagget till ett bättre. Har kollat på corsair GS800 och ett TX650. Så undrar lite hur jag dka göra... tack på förhand för alla svar och tips:)

Gustav

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

Hejsan. Jag funderar på vilket nätagg jag ska köpa för att kunna driva mina 2 asus radeon hd7770 1gb jag sitter just nu med ett corsair GS600 fast med bara ett grafikkort och jag undrar om jag behöver byta upp nätagget till ett bättre. Har kollat på corsair GS800 och ett TX650. Så undrar lite hur jag dka göra... tack på förhand för alla svar och tips:)

Gustav

Corsair TX, definitivt. GS är skräp, och en del av de många ansikten Corsair börjat få på senare tid. Vet för övrigt inte så mycket om det förutom att Seasonic inte är delaktiga i tillverkningen.

Edit: Har du klent med stålar så kan du gärna ta en titt på XFX Core Edition. Otroligt prisvärda agg som även de har Seasonic som underleverantörer. Färre watt för pengarna än GS-serien men garanterat bättre kvalitet.

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Världen: never talk about yourself
Swec: Jag jag jag

Permalänk
Medlem

Okej. Så TX är bättre... hur är fractal design integra r2 750w i jämnförelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Corsair TX, definitivt. GS är skräp, och en del av de många ansikten Corsair börjat få på senare tid. Vet för övrigt inte så mycket om det förutom att Seasonic inte är delaktiga i tillverkningen.

Edit: Har du klent med stålar så kan du gärna ta en titt på XFX Core Edition. Otroligt prisvärda agg som även de har Seasonic som underleverantörer. Färre watt för pengarna än GS-serien men garanterat bättre kvalitet.

Ledsen om jag trådkapar, men hur är Antec´s nätaggregat, och är det dom själva eller någon annan som spikar ihop dem?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Har även hittat be quiet kraft 700w ich ocz zt 750w är det nått att ha?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Corsair TX, definitivt. GS är skräp, och en del av de många ansikten Corsair börjat få på senare tid. Vet för övrigt inte så mycket om det förutom att Seasonic inte är delaktiga i tillverkningen.

Edit: Har du klent med stålar så kan du gärna ta en titt på XFX Core Edition. Otroligt prisvärda agg som även de har Seasonic som underleverantörer. Färre watt för pengarna än GS-serien men garanterat bättre kvalitet.

Skrivet av gwikman:

Okej. Så TX är bättre... hur är fractal design integra r2 750w i jämnförelse?

TX är i princip samma som CX och GS numera, iaf vissa modeller (CX är alltså bättre än tidigare, TX mer budget), men som sagt väldigt rörigt. Undviker alla Corsair TX och neråt av den anledningen:

http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

XFX Core är fortfarande pålitligt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag har ett 7770 och kör med ett XFX Core 550W och enligt energimätaren, så har datorn dragit max 235W från väggen för mig, så för dig med två 7770 så bör ett 550W räcka till bra.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

TX är i princip samma som CX och GS numera, iaf vissa modeller (CX är alltså bättre än tidigare, TX mer budget), men som sagt väldigt rörigt. Undviker alla Corsair TX och neråt av den anledningen:

http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

XFX Core är fortfarande pålitligt.

Kul. Hoppas jag bränner mitt TX850 nurå. Coil whine har jag definitivt, om än inte särskilt ljudligt. Kan man lita på Seasonics AX1200 eller är det äckligt dyra Seasonic (1350 spänn för 500 watt) det enda rätta?

Corsair CX skulle jag avstå i alla lägen. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=890808

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Världen: never talk about yourself
Swec: Jag jag jag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Kul. Hoppas jag bränner mitt TX850 nurå. Coil whine har jag definitivt, om än inte särskilt ljudligt. Kan man lita på Seasonics AX1200 eller är det äckligt dyra Seasonic (1350 spänn för 500 watt) det enda rätta?

Corsair CX skulle jag avstå i alla lägen. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=890808

AX1200 är Flextronics, inte SeaSonic, precis som 760i/860i/1200i. Mycket bra nätagg, speciellt de två mindre. TX-serien är för övrigt utgången nu och RM verkar ersätta helt.

Du får SeaSonic G-serien för ~900kr för 550W eller drygt tusen för 650W. Det givna valet i den klassen om man inte absolut ska köpa superbudgetagg. Mycket välbyggt och välpresterande trots det vettiga priset.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro