Permalänk
Medlem

Använder du Google+ ?

Jag är lite nyfiken på hur många som aktivt använder sig av Google+. Jag menar inte att man har det bara för det ingår i Gmailkontot utan att man aktivt använder tjänsten istället för facebook eller ihop med facebook och andra sociala medier. Om ni använder tjänsten, hur använder ni den. Till vilket syfte osv osv.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Nej. Inte heller någon annan social media (aka Facebook).

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Nej. Inte heller någon annan social media (aka Facebook).

Gott, jag trodde nästan jag var ensam om det

Permalänk
Medlem

Nej. inte ens inne på facebook.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ja har G+ men använder det ej.

Skaffade Facebook för något år sedan, är inne men använder de sällan egentligen.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Joda, Jag använder Google+ och jag föredrar den mötesplatsen framför Facebook, men då alla mina vänner har Facebook och inte Google+, så är man "tvingad" till att vara kvar där -.-

Google+ är enligt mig mycket snabbare, stilrenare, stabilare och smidigare än vad Facebook är, som för övrigt har blivit mycket segare, instabilare och rörigare de senaste månaderna. Det tar ungefär 20-30 sekunder för Facebook att ladda någon sida som jag äger, och då måste jag vänta tills sidan har laddats, för annars riskerar jag att vara tvungen att ladda om sidan för att någon funktion inte fungerar som den ska. Att göra samma sak (gå till en sida som jag äger) på Google+, tar bara 2-3 sekunder innan allt har laddats klart och jag kan börja skriva ett nytt inlägg, ändra sidans information och så vidare.

Sen är Google+ sjukt mycket smidigare och härligare att dela med sig av sina fotografier. Google+ behåller originalstorleken (men att få fram kvalitén på fotografierna när man zoomar in, är tyvärr dåligt), medan Facebook förstör ens fotografier, då kvalitén förstörs nästan helt.

Jag använder Google+ för att först och främst få kontakt med folk jag inte känner. Sen använder jag nätverket till att visa upp mina fotografier.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Jag är glad att folk inte använder Google+. Bra att bryta trenden och visa de "stora" att folk inte är fårflock.
Hoppas att folk slutar använda Facebook fast det blir svårt för många.

Permalänk
Medlem

har facebook till att chatta med kompisar och som ett nyhetsflöde genom att ha gillat massa sidor som jag tycker är intressanta, utöver det används det inte till något annat samt google+ har jag testat men ser ingen anledning i att använda det när man redan kunde göra samma saker för min del på facebook.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Nej. Trots att google verkligen VERKLIGEN försöker tvinga mig att använda sk!ten genom att länka det med Youtube och Gmail.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag är glad att folk inte använder Google+. Bra att bryta trenden och visa de "stora" att folk inte är fårflock.
Hoppas att folk slutar använda Facebook fast det blir svårt för många.

Oft: Då kanske du skulle sluta handla mat på ICA, eller bära kläder som resten av flocken... Tror nästan du får börja odla eget, kanske till och med skaffa en spindelfarm så att du kan skaffa lite silke. Väldigt mycket du inte kan/borde göra för att lyckas bryta trender och hålla dig borta från "de stora". Men iofs det alternativa är ju ofast en trend även om det är i minoritet, nej tyvärr det är kört.

Ont: Njae väldigt sällan, nästan alla mina bekanta använder facebook. Skulle nog vilja köra G+ mer men tycker att interfacet är rätt rörigt.

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Oft: Då kanske du skulle sluta handla mat på ICA, eller bära kläder som resten av flocken... Tror nästan du får börja odla eget, kanske till och med skaffa en spindelfarm så att du kan skaffa lite silke. Väldigt mycket du inte kan/borde göra för att lyckas bryta trender och hålla dig borta från "de stora". Men iofs det alternativa är ju ofast en trend även om det är i minoritet, nej tyvärr det är kört.

Ont: Njae väldigt sällan, nästan alla mina bekanta använder facebook. Skulle nog vilja köra G+ mer men tycker att interfacet är rätt rörigt.

Whatever you say jack your the master race

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Oft: Då kanske du skulle sluta handla mat på ICA, eller bära kläder som resten av flocken... Tror nästan du får börja odla eget, kanske till och med skaffa en spindelfarm så att du kan skaffa lite silke. Väldigt mycket du inte kan/borde göra för att lyckas bryta trender och hålla dig borta från "de stora". Men iofs det alternativa är ju ofast en trend även om det är i minoritet, nej tyvärr det är kört.

Ont: Njae väldigt sällan, nästan alla mina bekanta använder facebook. Skulle nog vilja köra G+ mer men tycker att interfacet är rätt rörigt.

Extremt stor skillnad mellan nödvändigheter som mat och kläder och ett socialt media som endast existerar för att uppfylla folks behov av uppmärksamhet och bekräftelse....

Ont: Nej, ingen G+. Använder knappt facebook.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Blir lite less att jag måste ha google+, gmailkonto osv. bara för jag ville ha ett youtube account..

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Google+ är visserligen betydligt bättre än Facebook, på papperet, men för min del så kan alla s.k. "sociala medier" gå och dö i ett hörn någonstans. Jag skulle inte sakna dem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har det, använder det inte. Facebooks funktion är till 99% chatten.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Använder G+ och facebook. Hade gärna dumpat facebook då jag tycker G+ är bättre på alla sätt, förutom att jag inte har lika många vänner där. Trots det är jag inne oftare på G+ än FB.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Använder G+ rätt flitigt.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Extremt stor skillnad mellan nödvändigheter som mat och kläder och ett socialt media som endast existerar för att uppfylla folks behov av uppmärksamhet och bekräftelse....

Ont: Nej, ingen G+. Använder knappt facebook.

Tack Mithras, det är ganska uppenbart för de flesta men tydligen inte för alla

Permalänk
Medlem

använder mest google+ till bildbackup och att dela bilder till vänner, då jag inte orkar sortera upp min Facebooksida på vilka som ska få se vad.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Airikr:

Joda, Jag använder Google+ och jag föredrar den mötesplatsen framför Facebook, men då alla mina vänner har Facebook och inte Google+, så är man "tvingad" till att vara kvar där -.-

Google+ är enligt mig mycket snabbare, stilrenare, stabilare och smidigare än vad Facebook är, som för övrigt har blivit mycket segare, instabilare och rörigare de senaste månaderna. Det tar ungefär 20-30 sekunder för Facebook att ladda någon sida som jag äger, och då måste jag vänta tills sidan har laddats, för annars riskerar jag att vara tvungen att ladda om sidan för att någon funktion inte fungerar som den ska. Att göra samma sak (gå till en sida som jag äger) på Google+, tar bara 2-3 sekunder innan allt har laddats klart och jag kan börja skriva ett nytt inlägg, ändra sidans information och så vidare.

Sen är Google+ sjukt mycket smidigare och härligare att dela med sig av sina fotografier. Google+ behåller originalstorleken (men att få fram kvalitén på fotografierna när man zoomar in, är tyvärr dåligt), medan Facebook förstör ens fotografier, då kvalitén förstörs nästan helt.

Jag använder Google+ för att först och främst få kontakt med folk jag inte känner. Sen använder jag nätverket till att visa upp mina fotografier.

Skrivet av bjajjull:

Använder G+ och facebook. Hade gärna dumpat facebook då jag tycker G+ är bättre på alla sätt, förutom att jag inte har lika många vänner där. Trots det är jag inne oftare på G+ än FB.

Precis samma här, använder G+ sporadiskt nu eftersom nästan inga vänner använder det. En del gjorde när de kom men inte nu längre, tråkigt eftersom det flyter på mycket bättre.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Om man räknar med Hangouts som en del av G+ så använder jag det dagligen, annars aldrig.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Synd är att just ingen använder det, jag hade lätt gått över till det istället för Facebook om fler använde det. Nu är det knappt en enda i min umgängeskrets som använder det, så Google+ för mig är totalt värdelöst just nu. Det verkar snabbare, ser snyggare ut - helt enkelt bättre än skit-facebook.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Extremt stor skillnad mellan nödvändigheter som mat och kläder och ett socialt media som endast existerar för att uppfylla folks behov av uppmärksamhet och bekräftelse....

Ont: Nej, ingen G+. Använder knappt facebook.

Oft. Det enda jag menar är att oavsett vad man tycker, tror, gör tänker så kommer det att förändras med tiden. Och vi är alla en stor flock får oavsett om vi vill det eller inte. Så tidigare citerat inlägg kanske har 70år kvar att leva, inom ramen av dom 70åren så finns det en stor chans att han kommer att använda en produkt från en stort företag som du så fint utrycker dig "inte är nödvändigt".

Permalänk
Medlem

Ibland ja men det är sällan max en gång i veckan. Föredrar facebook

Permalänk
Medlem

Jag använder inte något socialt medie som FB,G+,Twitter,Intstagram eller liknande.
Dock så stör jag mig något så fruktansvärt på hur mycket google försöker pracka på en Google +. När jag är inne på youtube försöker de, när jag googlade(använder www.duckduckgo.com nuförtiden) och när jag loggar in på Gmail

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Föredrar Google+ med hästlängder, tyvärr gör bara 8 av mina vänner det också.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

tror 2 av mina vänner har g+ medans resten har FB typ bara 1 eller 2 som inte har något av det.

och anledningen att jag sitter på fejjan är för att det är smidigaste sättet att dela meddelanden till vår spelförening för endast 2 st som inte har det där.

det röstades om vad som skulle vara bäst att använda och 95% typ svarade fejjan 2%Skype och resten Steam eller MSN messenger som inte äns finns kvar längre .

den gjordes väll i början på förra året typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Nej, jag använder inte G+. Använder dock Facebook, Instagram och till viss del Twitter. Stör mig något enormt på hur Google tvingar en att använda det i fler och fler tjänster.

Permalänk
Avstängd

Självklart har varit aktiv andvändare på Google+ sedan jag fick inviten där, kör Hangouts, som chatt app helt klart den bästa chatt appen på marknaden.

Lägg till mig på Google+ om du vill
Finns här

https://plus.google.com/u/0/115085756151991707598/posts

Och är inloggad 24/7 enda sociala nätverket man fortfarande är kvar på, lämnad Facebook och Twitter fullt ut nu.
Allting täcks upp med Google+ Twitter kändes onödigt vara på eftersom Google+ petade ner dem till 3 plats.

Facebook är dem mesta nöjda medlemmarna, dem flesta känner tvång av Facebook för alla är där, jag började lämna Facebook för något år sedan för ett halv år sedan så lämnade samtliga mina familjemedlemmar Facebook, nu finns inga av mina vänner kvar på Facebook då dem också har joinad Google+

Använder Hangouts för privata videosamtal med hela familjen på edgång och chatta med dem.
Sedan skapad circklar för olika flöden så vill jag läsa IT grejer så kollar jag just bara d en circekeln vill jag läsa om artister eller TV serier och likande jag följer så kollar man just på det.

Och det är jävligt skönt och inte få 400-500 spel inviter i timmen där alla vill ha hjälp man var ju nästan självmordsbenägen när man var medlem på Facebook.

Permalänk
Medlem

Nej. Har typ en vän som använder det. Har loggat in en gång och det var även sista. Flopp.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023