Permalänk
Medlem

min dator bootar inte...

hejsan har fått problem med min dator.. det började med att datorn slog av helt och hållet och när jag skulle starta upp datorn var det bara fläktarna som gick igång och fläktarna på grafikkorten varvade upp med jämna mellanrum. plockade isär hela datorn och prövade. tillslut satte jag i min gamla processor och då helt plötsligt gick nästan allt igång. jag försökte återställa datorn för att det stod att det var en nödvändig enhets..... som saknades. är det någon som vet vad jag ska göra vill inte bara slänga datorn... tack på förhand för alla svar och tips

Gustav

Permalänk

Låter ju nästan som att ditt nätagg strular.

Vad exakt blev det för skillnad när du satte i din gamla processor? Du sa "nästan allt". Vad gick inte igång?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

jag fick bild på datorskärmen. vilket kändes som att datorn startade. har en datormus som lyser vitt innan datorn är riktigt igång. och det gjorde den när jag hade förra processorn nu bytte den till dpi färgen och jag kunde göra saker

Permalänk
Medlem

nätagget är ett be-quiet kraft 700 och jag har haft det i mindre än en månad

Permalänk
Medlem

dom här sakerna har jag i datorn:
moderkort: gigabyte GA-970A-ud3 am3+
grafikkort: 2 st Asus radeon hd7770 1gb
processor: amd fx-4100 3.6 ghz den som troligen är trasig är en amd fx-6300 3.5ghz
ram: 8gb (corsair vengence 4x2 gb)
hårddisk: WD caviar green 1 Tb 64mb
nätagg: be-quiet kraft 700w

Permalänk
Medlem

jag hade ett corsair gs 600w förut men tror att det är för klent

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

jag hade ett corsair gs 600w förut men tror att det är för klent

Det är inte för klent!

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Okej bra... vet du vad det kan vara för skit jag råkat utför

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

försökt nu igen med att återställa datorn helt.. men det står att det är en nödvändig enhetspartition som saknas... vad betyder det??

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av gwikman:

försökt nu igen med att återställa datorn helt.. men det står att det är en nödvändig enhetspartition som saknas... vad betyder det??

din hdd/ssd har tappat partitionen som operativsystemet finns på.

hoppas din engelska är ok. här finns en guide. programet är Freeware och kostar inget.
http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/rebuil...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

okej ska testa att ladda ner den. men eftersom min stationära dator inte funkar går det då att göra detta med en annan dator?

Permalänk
Medlem

men om jag skulle köpa en ny hårddisk och tar ur den gamla då kanske det funkar med att starta upp datorn. jag har windows på en skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

men om jag skulle köpa en ny hårddisk och tar ur den gamla då kanske det funkar med att starta upp datorn. jag har windows på en skiva.

Om du menar installera om Windows med bara 1 disk kopplad. JA, Det borde det lösa det sista lilla problem. De gamla diskarna koppla du in efteråt som en lagrings disk. Då undviker du att få ännu mer problem senare.

Permalänk
Medlem

Men jag är så osäker om det kommer att lösa mina problem. För jag testade att formatera hårddisken. Och det gick inte att boota med cd ändå...

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått igång datorn nu. Det jag gjorde vara att installera win 7 ist för win 8. Men vet faktiskt inte om det berodde på os..

Skickades från m.sweclockers.com