Sista kollen! Dator för 14.000 kr.

Permalänk
Medlem

Sista kollen! Dator för 14.000 kr.

Hej! Under en lång tid har jag läst runt och bytt delar i kundvagnen åtskilliga gånger för att få så bra prestanda som möjligt för ca 11.000 kronor.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3994536/11-okt

Just nu velar jag mellan MSI 760 och kampanjkortet EVGA 670. Det ena (670) är lite bättre och lite billigare, men fulare.

Japp, 750W PSU för att jag ska ha SLI i framtiden!
Åsikter på kundvagnen? Kom gärna med förslag för bättre prestanda men ungefär samma prislapp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Hej! Under en lång tid har jag läst runt och bytt delar i kundvagnen åtskilliga gånger för att få så bra prestanda som möjligt för ca 11.000 kronor. Exklusive ASUS-skärmen som kostar 3 lökar.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3994536/11-okt

Just nu velar jag mellan MSI 760 och kampanjkortet EVGA 670. Det ena (670) är lite bättre och lite billigare, men fulare.

Japp, 750W PSU för att jag ska ha SLI i framtiden!
Åsikter på kundvagnen? Kom gärna med förslag för bättre prestanda men ungefär samma prislapp!

Byt nätaggregat. Jag har det och det är det enda som låter i min dator. Ta t.ex. ett modulärt Be Quiet!-agg eller liknande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3998161/2013-10-12

I övrigt är din Topic lite missvisande, Jag hade ändrat den till Dator för 11.000kr

Permalänk
Medlem

Enligt Sapphire själva krävs det 750W till det kortet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dave1080:

Skulle va kul att se hur Sapphire kom fram till den siffran, kastade dom tärning kanske?

SweC rigg med en extrem CPU drog max 370W från väggen när dom testa det grafikkortet.."krävs" 750W lol..kanske om man skall ha 3st

Sry för detta inlägget men jag har hör det där "kräver" för många ggr om watt till vissa grafikkort..igen, sry..sent o grinigt sur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dave1080:

Samtliga grafikkorts tillverkare spär på siffran något otroligt för att det för dig som konsument ska vara stört omöjligt att åtala dom för falsk marknadsföring. Inte ens med ett Nvidia Titan behöver du mer än 500w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Skulle va kul att se hur Sapphire kom fram till den siffran, kastade dom tärning kanske?

Skrivet av Mr.Murdoc:

Samtliga grafikkorts tillverkare spär på siffran något otroligt för att det för dig som konsument ska vara stört omöjligt att åtala dom för falsk marknadsföring. Inte ens med ett Nvidia Titan behöver du mer än 500w.

Tänkte väl det. Tack så mycket för tipset i alla fall, har alltid föredragit det gröna laget men nu känns det bra att ha ena benet i det andra laget. ASUS 280X-kortet intresserar mig mer dock, med tanke på att jag är ett troget ASUS-fan och hur jävligt snyggt det kortet är! Vi får se vilket kort som kommer först ut på Inets lager, Sapphire eller ASUS.

Så det behövs ingen 2.5 -> 3.5 adapter? Är ganska nuubig av mig kanske men det står inget om stöd för 2.5 platser i chassit.

Permalänk
Avstängd

Nej, du har möjligheten att montera SSD i hårddiskvaggan

Permalänk
Medlem

Här kommer mina högst personliga åsikter.

Eftersom du inte nämner något om överklockning hade jag slopat att köpa till en kylare, originalkylaren är i princip ljudlös vid de låga varvtal du kommer få i ett så pass välventilerad chassi som du har valt.

Jag hade valt 760 framför 670.

Gällande nätagget, om du vet med dig att du i framtiden kommer köra SLI/Crossfire gör det inget att kräma på med extra effekt, men läs gärna recensioner på de kort du tänkt dig och titta på strömförbrukningen. Alternativet är att köpa ett 760 nu, invänta prissänkning på 780-korten och uppgradera till ett sånt istället. Ett kort istället för två innebär mindre värme, mindre ljud, mindre knas.

Strömförbrukning vid spelande

Strömförbrukning vid total belastning