Samsung skärm blinkar (Slår av och på)

Permalänk

Samsung skärm blinkar (Slår av och på)

Bifogar en video med mitt problem. Kan man fixa detta, eller ska man kasta skärmen?

Visa signatur

Gaming: ASUS P5Q PRO - CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 - INTEL CORE 2 DUO E8500 - SAPPHIRE RADEON HD4870
HTPC: PENTIUM 4 3.2 - 4gb NONAME -MAXTOR 250gb
MOBIL: SAMSUNG OMNIA I900

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mrnightman:

Bifogar en video med mitt problem. Kan man fixa detta, eller ska man kasta skärmen?

http://www.youtube.com/watch?v=xqTUD-URgCY

har du testat att resetta skärmen? funkar inte det är det bara öppna och kolla kondingarna

Permalänk
Hedersmedlem

Trasiga kondensatorer pga Samsungs val av usel kvalitet.

*Tråd flyttad enligt §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrnightman:

*/klipper YT länk /*

Hade samma skärm, fick samma problem strax efter att garantitiden gick ut, dog totalt strax därefter. Kassera skiten, köp nytt, köp bättre.

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.

Permalänk
Skrivet av dCipher:

Hade samma skärm, fick samma problem strax efter att garantitiden gick ut, dog totalt strax därefter. Kassera skiten, köp nytt, köp bättre.

Jag undviker Samsungs grejer så långt det går, känns som om dom sätter i billiga komponenter för att maximera deras vinst. Nu finns det ju andra som gör det, men inte i samma utsträckning.

OffTopic iof, men ändå.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

...undviker Samsungs grejer...

De verkar ha lyckats med sina SSD'r. Långtids- och tortyrtester verkar de ha klarat av galant hittills, ta i trä. Jag hoppas på det i varje fall, då jag har beställt en uppsättning Samsung SSD'r....

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.

Permalänk
Skrivet av dCipher:

De verkar ha lyckats med sina SSD'r. Långtids- och tortyrtester verkar de ha klarat av galant hittills, ta i trä. Jag hoppas på det i varje fall, då jag har beställt en uppsättning Samsung SSD'r....

Även en blind höna hittar ett frö.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mrnightman:

http://www.youtube.com/watch?v=xqTUD-URgCY

Sånt händer med alla skärmar förr eller senare, ju billigare desto sämre kvalitet brukar det vara. Tyvärr är det fortfarande bara 7-serien och uppåt som har bra grejer i sig.
Ska du köpa nytt, välj Eizo, finns ingen anledning att ens fundera på något annat.

Skickades från m.sweclockers.com