Hörselkåpor med bluetooth och möjlighet till samtal

Permalänk
Medlem

Hörselkåpor med bluetooth och möjlighet till samtal

Jobbar som cnc-operatör och på nya jobbet körs det betydligt mer fräsning så bullernivån har blivit ganska mycket högre än tidigare.
Har idag brusreducerande inear hörlurar som fungera men inte optimalt tidigare har jag kunnat prata i telefon med dessa men på nuvarande jobb är det omöjligt.
Letar därför efter nya hörselkåpor för att skydda hörseln men främst för att kunna prata i telefon under arbetstid och lyssna på musik.
Har blivit rekommenderad peltor så har främst kollat på deras hörselkåpor och då deras peltor ws alert.

Men frågan är vilken modell ska man välja?
Prioritering:
1. Samtal
2. Musik/podd via telefon använder nästan aldrig radio
3. Medhörning

Permalänk
Medlem

Du kommer nog inte hitta något bättre än peltor, enda nackdelen är ganska låg ljudnivå på samtalen för mottagaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Du kommer nog inte hitta något bättre än peltor, enda nackdelen är ganska låg ljudnivå på samtalen för mottagaren.

Micen är ju utformad så. Den fungerar ganska bra även om det är högt oljud runt omkring, men talaren måste ha micen väldigt nära munnen.

Permalänk
Discokungen

Om du menar Peltor WS Alert X så är de vettiga. Ingen radio som XP och XPI, men billigare. Stabila att prata med när det är hög ljudnivå runtomkring i mitt yrke som snickare. Jag valde XPI för att kunna ansluta till flera enheter samtidigt och ha radio!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem