Permalänk
Medlem

Studentdator, mac? Razer Blade?

Hej! jag ska fatta mej kort, ska skaffa en bärbar dator till studier, var sugen på en 13" MacBook Pro Retina, men kom gärna med förslag på andra datorer samt varför, och datorn ska främst vara för studier. spela kan jag göra på Datorn i sign, men samtidigt så om det finns någon grymt bra pc så kan jag överväga det med en tanke jag fick såhär på kvällen var om det går att få tag i en Razer Blade i Sverige och isf var?
Vet att det är 2 helt skilda typer av datorer men kändes onödigt att skapa 2 trådar, tack på förhand!
Mvh MrBobbin.

Permalänk
Medlem

Budget?

Asus Zenbook Infinty UX301 skulle jag nog säga är high-end versionen av rMBP 13"'s motsvarighet på Windows sidan, verkar mycket trevlig i min mening.

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk
Medlem

Zenbook ux302lg kan du får för ~13100 på dustinhome med studentrabatt. Åtskilliga tusenlappar billigare än UX301´an. Något svagare processor (i7 4500u), bättre grafik (gt 730m) och full hd istället för 2560x1440.

Ska vara typ samma kvalité som ux301´an enligt den enda reviewn som finns på den änsålänge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taloma:

Budget?

Asus Zenbook Infinty UX301 skulle jag nog säga är high-end versionen av rMBP 13"'s motsvarighet på Windows sidan, verkar mycket trevlig i min mening.

ah har kikat lite på den Jadu, budget! haha Macbooken landade iaf på 11.275,00kr på Applestore med studentrabbaten, så omkring där, helst billigare.
Anledningen att mac känns som ett bra val är att datorn ska hålla i minst 3 år för studier, eventuellt längre.
och vad jag har läst så ska Macbooksen hålla längre än pc.
Jag kan vara ute och cykla med, så rätta mej gärna om jag har fel, men Mac ska väll hålla längre utan att bli seg liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomu:

Zenbook ux302lg kan du får för ~13100 på dustinhome med studentrabatt. Åtskilliga tusenlappar billigare än UX301´an. Något svagare processor (i7 4500u), bättre grafik (gt 730m) och full hd istället för 2560x1440.

Ska vara typ samma kvalité som ux301´an enligt den enda reviewn som finns på den änsålänge.

Alright! tack för tipset men är lite utanför budgeten, se övre inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Alright! tack för tipset men är lite utanför budgeten, se övre inlägg

Ditt inlägg fanns inte uppe när jag postade mitt. Men i vilket fall, vill du ha en macbook köp en macbook. Jag skulle inte köpt en själv (har beställt en ux302lg själv) för att nästan alla program vi använder är för windows endast och en mac är inte optimal för windows i min mening.

Ta en titt på lenovo yoga 2 pro om du vill ha en riktigt mångsidig laptop med höööög upplösning, priset på den ligger runt 11k på dustinhome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomu:

Ditt inlägg fanns inte uppe när jag postade mitt. Men i vilket fall, vill du ha en macbook köp en macbook. Jag skulle inte köpt en själv (har beställt en ux302lg själv) för att nästan alla program vi använder är för windows endast och en mac är inte optimal för windows i min mening.

Ta en titt på lenovo yoga 2 pro om du vill ha en riktigt mångsidig laptop med höööög upplösning, priset på den ligger runt 11k på dustinhome

Alright, tack för svaren iaf! ska absolut kolla upp den!