Permalänk

Behöver SMÅ datordelar :)

Ska göra ett litet hembygge och det skall jag göra inom ett begränsat utrymme. Mycket begränsat. Så jag är på jakt efter ett par delar som jag inte riktigt lyckats hitta själv. Dessa är:

Nätagg, antingen mycket, mycket litet eller så skall det vara externt.

Hårddisk, finns det mindre än 2,5"?

Grafikkort, behöver ett så litet som möjligt, och samtidigt så bra som möjligt. Det skall (tyvärr), vara ett pci-kort. Kan dock klara mig utan ett eftersom moderkortet har ett inbyggt, men det är ju rätt skruttigt så tips mottages varmt.

Permalänk
Medlem

Testa i "köp & sälj"-avdelningen?

Visa signatur
Permalänk

grafik kort kan du kolla på geforce4mx420 PCI.
hårdisk mindre än 2.5" kan va lite svårt att hitta och om du hittar nån så kostar den säker skit mycket

Permalänk

det enda som är mindre än 2,5" är säkert projektprylar....

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk

vet inte hur mycket utrymme du behöver..
har för mig att det finns en converter mellan CompactFlash Typ II och ide

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501002947...

visseligen inte så billigt.. men iaf..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

smådelar

kolla med dustin dom har lågprofilkort.exempelvis artikelnr,
5010034265. Asus V7100pro,Aopen har det mesta när det
gäller lågprofil kort och små nättagg.

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataper
Testa i "köp & sälj"-avdelningen?

Jag är inte ute efter att köpa datordelar nu, jag vill ha tips på vilka som är minst, bäst och var jag kan hitta dessa.

Permalänk
Medlem

Vad har du för mobo?

Permalänk
Medlem

som sagt, CompactFlash Typ II som hårdisk. De är helt IDE kompatbila så du kan fixa fram en adapter(bygga själv?) så du kan koppla in den. tror det enda som behövsdes var ett motstånd för spänningen skulle bli rätt(3.3volt?) eller nått sånt. du skulle juh kunna ha ett sånt på typ 8mb som startar DOS och meckar igång nätverksdrivrutiner sedan bootar windows från en nätverksanslutgning

net use x:\ \\server\hdc
x:\win\win.com

tror det där_kan_ funka om man har en äldre windows version. annars så kan du juh köra linux om du nu känner för de =D

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem

Det finns väl sånna IBM hårddiskar som är mycket små, och ändå 1 gb...
Kanske vore något.
Kolla dustin.

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabe
Vad har du för mobo?

Det kommer bli ett mini-itx, via epia m 9000.

Permalänk

ibm har ju sina microdrive?
och i ipod sitter det en 1,8" om jag minns rätt
annars är väl compact flash som gäller som folk sa..
finns guider till hur man bygger egna nätagg, kanske vore någe?

Permalänk

Microdrives låter ganska intressant, om de går ihop med moderkortet. Känner inte för att göra ett eget nätagg, även om far min är elektriker har jag på känn att det skulle gå åt helvete
så jag kör hellre med ett minimalt nätagg, eller ett externt. Det vore riktigt nice.

Vill förresten ha en helt "vanlig" hårddisk, utan krångel och bök. Så om dessa inte står att finna under 2,5" får jag helt enkelt nöja mig.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donkeydong

Det kommer bli ett mini-itx, via epia m 9000.

Men de har väl agp port? Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att de har det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabe

Men de har väl agp port? Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att de har det.

0 enligt dustin.

Permalänk

Bump. Och förresten, jag är mer sugen på ett externt aggregat, men jag mottager gärna tips på de tidigare sakerna jag eftersökte.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd sedd*

Antar att han vill ha tips på olika delar och affärer som dessa kan köpas.

Btw, bumpning är _inte_ tillåtet.

edit, mig veterligen har ingen av epiorna agp. epia med c3 på 800 har det deffinitivt inte (kör på en sån nu, mycket trevligt liten sak, men ack så slö :p, men det gör inte så mycket till det jag har den till :).)

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk

Får man inte bumpa? Men hur gör jag om en vecka då när tråden fallit i glömska, ska jag starta en ny?

Permalänk
Medlem

du får la bita ihopa.. )=

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Datorbutiken säljer externa nätagg

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

Vad har de för produktnamn? Hittade inga direkta ledtrådar :/

Permalänk
Medlem

Bara nyfiken, vad ska du använda den till?

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk

Tänkte ha den som en helt okej dator, främst att lira emulatorer på tv:n. Ska även ha den som en mellanlagringsstation för frimärken och shit som mor och far scannar in, men som de inte har plats för på deras hårddisk. Eventuellt, om den duger, så lånar jag ut den till brorsan så han kan lira counter-strike. Och anledningen till att jag vill ha riktigt små delar är att jag vill få plats med allt i lådan. Om nätagget inte får plats så kör jag med ett externt, och då kan jag lika gärna ha en 3,5" hårddisk eftersom jag får lite extra plats.

Permalänk

Ingen som har några tips?

Permalänk
Medlem

http://www.mini-itx.com

Datorbutiken säljer vissa av grejorna som säljs på mini-itx... bla. externt nätagg.

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Den tackar jag för, fast inte hittade jag något nätagg. Gick in i webshoppen och letade lite, vart tog det vägen?

Permalänk
Medlem
Permalänk

55W?! Då kan jag glömma att köra in ett geforce 4mx

Permalänk
Medlem

Tillsammans med ett EPIA moderkort och C3 CPU borde det gå fin-fint...

Som sagt, på www.mini-itx.com finns ALL info man kan tänkas behöva...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll